Κώστας Καραμανλής: Οι 4 προτεραιότητες του υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Τις βασικές του προτεραιότητες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε, μεταξύ άλλων, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στην παρέμβαση του στο Ευρωπαϊκό Forum Ανάπτυξης στην Λάρισα.

Ο υπουργός στην ομιλία του ανέφερε χαρακτηριστικά:

Θέλω να κάνω μια σύντομη αναφορά σε 4 βασικές προτεραιότητες του σχεδίου μας τις οποίες έχω ξεχωρίσει για να αναφερθώ σήμερα, γιατί και οι 4 υπηρετούν τον ίδιο μεγάλο στόχο: την ανάπτυξη ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Πρώτον. Να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά πολλά από αυτά τα παραλάβαμε να αντιμετωπίζουν πολύπλοκα προβλήματα. Ιδίως προβλήματα που χρόνιζαν, από το Πάτρα-Πύργος μέχρι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, λύνονται με εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι κρίσιμα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος θα υλοποιηθούν. Με υψηλή ποιότητα, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το συντομότερο δυνατό και όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος. Αυτή είναι η δέσμευσή μας!

Δεύτερον. Στοχευμένες θεσμικές παρεμβάσεις, για το καθεστώς ανάθεσης, υλοποίησης και λειτουργίας των έργων. Θέλουμε διαφάνεια, απλούστευση διαδικασιών και σεβασμό στον φορολογούμενο. Ήδη αναστείλαμε την ισχύ του Π.Δ. 71/2019 που δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα. Θεσμοθετήσαμε το Μητρώο Υποδομών. Εξετάζουμε τις αναγκαίες τροποποιήσεις του Ν.4412. Κι επιπλέον, μας ενδιαφέρουν καλές ιδέες που έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στο εξωτερικό, όπως η δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις».

Τρίτον. Αναλαμβάνουμε συγκεκριμένες δράσεις που εκσυγχρονίζουν τη χώρα και την καθημερινότητά μας. Από τη διαλειτουργικότητα των διοδίων, για να σταματήσει αυτό το αστείο, για να πας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη να πρέπει να έχεις 3-4 διαφορετικούς πομποδέκτες για τα διόδια… Έως σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα και παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα, τα υδατοδρόμια, και βέβαια την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού μας δικτύου.

Και τέταρτον. Προετοιμάζουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν άφησε και πολλά πίσω της.

Πρακτικά, ξέρετε πότε έγινε ο σχεδιασμός των περισσότερων μεγάλων έργων που κατασκευάζονται στη χώρα μας μέχρι σήμερα; Το 2004-2009, με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και Υπουργό Δημοσίων Έργων έναν σπουδαίο συντοπίτη σας, τον Γιώργο Σουφλιά. Από τότε, από τον σχεδιασμό αυτών των έργων που άλλαξαν την εικόνα της χώρας, έχει να γίνει ανάλογη δουλειά… Και αυτό το μεγάλο κενό, αυτή την ολιγωρία ιδίως της κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., είναι ευθύνη μας να την καλύψουμε σήμερα.

real.gr