Η μεθόδευση του υπουργείου Παιδείας να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία για την αργία των Τριών Ιεραρχών είναι δείγμα μιας πρωτοφανούς αυταρχικής συμπεριφοράς.

Είναι και δείγμα όμως μιας πολιτικής ηγεσίας που καθορίζεται από μικροπολιτικές και άλλες σκοπιμότητες με θύμα το δημόσιο σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Το σχολείο γίνεται εργαλείο μιας επιχείρησης εκμετάλλευσης του θρησκευτικού συναισθήματος με προφανείς ψηφοθηρικές στοχεύσεις.

Καλείται να αναλάβει την ευθύνη εκδηλώσεων με κατηχητικό χαρακτήρα, σε βάρος των παιδιών και των σκοπών της εκπαίδευσης, ένα ρόλο που δεν του αντιστοιχεί σε καμιά περίπτωση ενώ δεν ταιριάζει και με την αποστολή των εκπαιδευτικών.

Αυτοί γίνονται μπαλάκι μιας αυταρχικής ηγεσίας καθώς καλούνται να υλοποιήσουν με μεθόδους “άρπα κόλλα” ό,τι οι μαθητευόμενοι μάγοι σκαρφιστούν για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η νεοσυντηρητική αυτή αντίληψη πάει χέρι χέρι με τη νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση για ένα σχολείο της αγοράς, της εξετασιομανία και βαθμοθηρίας, του αυταρχισμού.

Μακριά από την πραγματική ζωή και τις ανησυχίες των μαθητών, αλλά και τις αγωνίες τους για το μέλλον, της ανάγκης του να γνωρίσουν τον κόσμο, να πάρουν εφόδια γι αυτόν, να μπορέσουν να τον αλλάξουν.

Αυτό που επιβάλλει η κοινή λογική και ο σεβασμός στη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης είναι να εφαρμοστεί η νομοθεσία για την αργία και να μην προχωρήσει η αυταρχική λογική των τετελεσμένων για την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υπάλληλοι της κομματικής νομενκλατούρας αλλά λειτουργοί της δημοκρατίας και του δημόσιου σχολείου.

Υ.Γ.: Οι παλινωδίες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, ας σταματήσουν να ευτελίζουν την ουσία των εκδηλώσεων την ημέρα των τριών Τριών ιεραρχών, από κάθε άποψη.

Κώστας Κορδάτος

Μέλος Δ.Σ. Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας

(Εκλεγμένος από την Α.Ε.Κ.)