Έργο του γλύπτη Χρήστου Καπράλου στο προαύλιο Αίθουσας Τέχνης

Σπουδαία θέση ανάμεσα στα θέματα του Καπράλου κατέχει η Μητέρα του, αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά της νεοελληνικής γλυπτικής. Μακριά από κάθε επιφανειακό περιγραφικό ρεαλισμό, ο Καπράλος δίνει μια εκπληκτική αμεσότητα στα έργα του και κάνει την πραγματικότητα ομορφιά και αλήθεια.
“Η Μητέρα του γλύπτη” θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η ίδια η ζωή, που έχει αποκτήσει τη διαχρονική της διάσταση. Όρθια με το δεξί να κρατά το φουστάνι της, το αριστερό μάγουλό της, τα μάτια να κοιτάζουν χαμηλά, το βλέμμα της σε βαθειά περισυλλογή, η Μητέρα του γλύπτη, ακόμα και αν δεν κατάγεται “ίσα από την Αθηνά την ακουμπισμένη στο κοντάρι της Ακρόπολης”, όπως παρατηρεί ένας μελετητής, συνδέεται αναμφίβολα με τα αρχαία έργα, τόσο στο πνεύμα όσο και στο μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, με την τάση για ιδεαλιστική ανύψωση.

Χρύσανθος Χρήστου,
Ακαδημαϊκός

Γλυπτοθήκη Καπράλου, Δήμος Αγρινίου