Έναν κορυφαίο μαέστρο, με λαμπρή διεθνή σταδιοδρομία η οποία έχει διαρκέσει 50 ολόκληρα χρόνια, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μέσα από την ψηφιακή σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Σήμερα, Τετάρτη, στις 9.30 το βράδυ θα προβληθεί διαδικτυακά η συναυλία που είχε δώσει ο καταξιωμένος Ινδός αρχιμουσικός Ζούμπιν Μέτα, τον Φεβρουάριο του 2016. στην κατάμεστη αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Στην μοναδική αυτή μουσική βραδιά ο Ζούμπιν Μέτα, ο οποίος έχει δώσει περισσότερες από 3000 συναυλίες κατά την διάρκεια της καριέρας του, διευθύνει την Φιλαρμονική Ορχήστρας του Ισραήλ σε έργα Βέμπερ, Μότσαρτ, Ροσσίνι, Βέρντι και Τσαϊκόφσκι. Προσκεκλημένη σολίστ της βραδιάς ήταν η διεθνώς αναγνωρισμένη Ελληνίδα υψίφωνος Χριστίνα Πουλίτση, η οποία τραγούδησε με εντυπωσιακό τρόπο εμβληματικές άριες από γνωστές όπερες.

Το περασμένο Φθινόπωρο ο διάσημος μαέστρος ανακοίνωσε την απόφασή του να συνταξιοδοτηθεί, στα 83 του. Έδωσε μάλιστα μια συγκλονιστική αποχαιρετιστήρια συναυλία στο Τελ Αβίδ διευθύνοντας την Φιλαρμονική του Ισραήλ στο τιμόνι της οποίας βρισκόταν επί σειρά ετών. Η εικόνα του να ανεβαίνει στη σκηνή με μπαστούνι για να δώσει αυτήν την τελευταία παράσταση ήταν πραγματικά συγκινητική.

Η συναυλία ανοίγει με την Εισαγωγή από την όπερα Όμπερον (ή Ο όρκος του βασιλιά των ξωτικών) του ρομαντικού γερμανού συνθέτη Καρλ Μαρία φον Βέμπερ, ένα λυρικό έργο που σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοανέβηκε στα 1826 στο Λονδίνο. Το πρόγραμμα του πρώτου μέρους ολοκληρώνεται με τρία από τα πιο λαμπερά διαμάντια του ρεπερτορίου για σοπράνο κολορατούρα, ερμηνευμένα από τη Χριστίνα Πουλίτση, όπως η πυροτεχνική «Άρια της εκδίκησης» [«Der Ηölle Rache»] της Βασίλισσας της Νύχτας (Μαγικός αυλός του Μότσαρτ), έναν απαιτητικότατο ρόλο από φωνητικής άποψης, για τον οποίο η Χριστίνα Πουλίτση έχει λάβει επαινετικές κριτικές στο εξωτερικό.

Στη συνέχεια, θα ακουστεί η μεγάλη άρια της Τζίλντας [«Caro nome»/«Όνομα αγαπημένο»] από τον Ριγκολέττο του Τζουζέππε Βέρντι, μια ηρωίδα που έχει αποδώσει εξαιρετικά η νεαρή ελληνίδα υψίφωνος σε πολλές ευρωπαϊκές σκηνές αλλά και σε παραστάσεις στο Μέγαρο, τον Δεκέμβριο του 2013.

Ο επίλογος του πρώτου μέρους ανήκει σε ένα από τα πιο απολαυστικά και δεξιοτεχνικά αποσπάσματα της ιταλικής λυρικής εργογραφίας, την άρια της Ροζίνας «Una voce poco fa» [«Λίγο πριν, μια φωνή»] από τον κοσμαγάπητο Κουρέα της Σεβίλλης του Τζοακίνο Ροσσίνι. Ακολουθεί στο δεύτερο μέρος η Συμφωνία αρ. 6 σε σι ελάσσονα, έργο 74 («Παθητική»), η τελευταία του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, ο οποίος είχε δηλώσει ότι τον ικανοποιούσε περισσότερο από κάθε άλλη του σύνθεση. Το προσωνύμιο «Παθητική» οφείλεται στον αδελφό του λαμπρού ρώσου μουσουργού και δεν είναι άστοχο, αφού η παρτιτούρα, παρά τις λιγοστές φωτεινές σελίδες της, είναι βαθύτατα μελαγχολική. Η Έκτη παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στην Αγία Πετρούπολη το 1893 με τον ίδιο τον Τσαϊκόφσκι στο πόντιουμ.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συναυλία της Φιλαρμονικής του Ισραήλ υπό τον Ζούμπιν Μέτα εδώ