Θέμα ημερών χαρακτηρίζει ο υπουργός Παιδείας την αποστολή στους εκπαιδευτικούς της τελικής πρότασης για το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι 15.000 μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση μετά από 10 χρόνια.

«Μετά τον διάλογο που έγινε με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, είναι πλέον θέμα ημερών να στείλουμε στην ΟΛΜΕ και στη ΔΟΕ την τελική πρότασή μας για το σύστημα με το οποίο θα γίνουν μετά από μια 10ετία αδιοριστίας οι 15.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, δίνοντας προτεραιότητα στην Ειδική Εκπαίδευση με την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά. Μετά την ανακοίνωση της πρότασης του Υπουργείου που συνεκτιμά τις προτάσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, στόχος μας είναι το σύστημα διορισμών να κατατεθεί το συντομότερο δυνατόν στη Βουλή προς ψήφιση» τονίζει ο κ. Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ.

Μιλώντας για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διευκρινίζει πως δεν υπάρχουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις και θεραπεύονται τα κακώς κείμενα που είχαν επί χρόνια παγιωθεί.

«Πρώτον, δεν υπάρχουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις. (…) Οι μαθητές θα έχουν πλέον δύο επιλογές αντί για μία: Εισαγωγή με πανελλαδικές ή εισαγωγή χωρίς πανελλαδικές. Δεύτερον, να ξεκαθαρίσουμε ως προς τις γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου ότι είναι οι απολυτήριες που και τώρα δίνουν οι μαθητές. Η διαφορά είναι ότι τα θέματα θα τα αποφασίζει ομάδα καθηγητών σχολείων της περιοχής. Θα είναι κοινά για κάθε ομάδα σχολείων και η βαθμολόγηση των γραπτών θα είναι δουλειά καθηγητών ομάδας σχολείων και όχι των καθηγητών του κάθε σχολείου ξεχωριστά. ‘Αρα, εξετάσεις αδιάβλητες. Οι μαθητές στις απολυτήριες θα δίνουν εξετάσεις μόνο σε 4 μαθήματα, δηλαδή στα 3 της Ομάδας Προσανατολισμού και στα Νέα Ελληνικά. Στα ίδια μαθήματα, δηλαδή, που θα δίνουν και τις πανελλαδικές εξετάσεις για να εισαχθούν στα πανεπιστήμια. Με τον τρόπο αυτό, και χωρίς να προστίθενται νέες εξετάσεις, οι μαθητές θα έχουν μια δυνατότητα να μετρήσουν τις δυνάμεις τους, τις γνώσεις και τις αδυναμίες τους πριν δώσουν τις πανελλαδικές. (…) Τρίτον, μέχρι τώρα το απολυτήριο δεν συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Με το νέο σύστημα, το απολυτήριο παίρνει αξία καθώς θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή με πανελλαδικές κατά 10% την πρώτη χρονιά και θα είναι σταδιακά αυξανόμενο τα επόμενα χρόνια, ενώ για την εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης το απολυτήριο θα είναι το μοναδικό προαπαιτούμενο. Τι ζητούσαν μέχρι τώρα οι μαθητές και οι οικογένειές τους; Τι ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί; Ένα σύστημα που να δίνει νόημα στην Γ’ Λυκείου, εμβάθυνση στα μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές ώστε τα φροντιστήρια να μην υποκαθιστούν τον ρόλο του σχολείου -θυμίζω ότι για κάθε «φουρνιά» υποψηφίων, οι οικογένειές τους δαπανούν 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ- και, τέλος, εισαγωγή στις σχολές που οι υποψήφιοι επιθυμούν να σπουδάσουν και όχι σε αυτές που «πιάνουν» με τα μόριά τους. Και στα τρία αυτά ζητούμενα το νέο σύστημα απαντά και θεραπεύει τα κακώς κείμενα που είχαν επί χρόνια παγιωθεί» αναφέρει.

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις μαθητών και φοιτητών, υπογραμμίζει ότι εμπιστεύεται τη νέα γενιά, προσθέτοντας όμως ότι θέλει να ακούσει την «καθαρή φωνή της», απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση.

«Τη νέα γενιά την εμπιστεύομαι. Θέλω όμως να ακούω την καθαρή φωνή της. Φωνή απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση, φωνή που να μην χειραγωγείται υπηρετώντας -άθελά της κάποιες φορές- έναν ρόλο “λαγού” κομματικών στοχεύσεων. Αυτή η φωνή λείπει», δηλώνει.

Τέλος, όσον αφορά στην παραβατικότητα στα ΑΕΙ, ερωτώμενος για το πότε θα τεθούν σε εφαρμογή τα όσα προτείνει η λεγόμενη «Επιτροπή Παρασκευόπουλου», απαντά ότι το υπουργείο περιμένει τις τοποθετήσεις και τις προτάσεις των διοικήσεων των ΑΕΙ, των κομματικών νεολαιών και των φοιτητικών παρατάξεων.

«Κάποιοι προτίμησαν να απαξιώσουν τις προτάσεις με χαρακτηρισμούς που δεν θέλω να επαναλάβω. Στη συνάντηση που είχα με τη ΔΑΠ ζήτησα να απαντήσουν επί της ουσίας και να αποδεσμευτούν ως φοιτητική παράταξη από την κομματική γραμμή της απαξίωσης που δεν βγάζει πουθενά. Αντ’ αυτού μου είπαν να μπουν κάμερες στα πανεπιστήμια, μπάρες στις εισόδους τους, και αυτό που τους ζήτησα είναι να διατυπώσουν τις προτάσεις τους ώστε να τοποθετηθεί επ’ αυτών η πανεπιστημιακή κοινότητα. Όπως και να έχει, όταν η διαδικασία των προτάσεων ολοκληρωθεί, θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε μέτρα εφαρμογής του Πορίσματος. Όμως, θα μου επιτρέψετε να σημειώσω ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει τον πρώτο λόγο. Το έχω πει και το ξαναλέω, όσο κι αν κάποιοι -πολύ βολικά για εκείνους- υποστηρίζουν ότι «πετώ την μπάλα» στους πρυτάνεις: Ο σεβασμός του Υπουργού, του κάθε Υπουργού, στο αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων είναι κάτι που δεν διαπραγματευόμαστε. Οι πρυτάνεις έχουν τα θεσμικά εργαλεία, έχουν το νομοθετικό πλαίσιο, έχουν και τη βαθιά γνώση της πραγματικότητας των πανεπιστημίων. Αν η «δράση» που επιθυμούν κάποιοι να αναλάβουμε είναι μέρος του ρόλου τους, ας μας το πουν για να πάρει πλέον ο καθένας την ευθύνη που του αναλογεί» τονίζει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ