Άκτιο-Αμβρακία: Νέα παράταση στα έργα, 37χλμ στην κυκλοφορία το 2017

Άκτιο-Αμβρακία: Νέα παράταση στα έργα, 37χλμ στην κυκλοφορία το 2017

 

Νέα παράταση 5 μηνών αυτή τη φορά έχουμε στα “αιώνια έργα” για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία. Τα έργα που ξεκίνησαν από το 2010 με προοπτική να ολοκληρωθούν το 2013, εν έτει 2016 προχωρούν με επιμέρους προβλήματα και η ολοκληρωμένη παράδοση του άξονα παραμένει ασαφής.

Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com οι 4 εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου πήραν παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Ο λόγος της νέας παράτασης είναι η καθυστέρηση στην έγκριση των συμπληρωματικών συμβάσεων οι οποίες θα δοθούν σε 3 από τις 4 εργολαβίες.

Συγκεκριμένα οι εργολαβίες 1, 3 και 4 θα συνεχίσουν και μετά τις 30 Σεπτεμβρίου με επιπλέον ποσά της τάξεως των 4-5εκ.ευρώ (ανά εργολαβία) με στόχο να έχουμε παράδοση κάποιων τμημάτων στην κυκλοφορία.

ΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ Η “ΣΚΟΥΠΑ”
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο μεγάλος στόχος που έχει θέσει το Υπουργείο είναι με την συνέχιση των 3 εργολαβιών, μέσα στο 2017 (πιθανότατα το β`εξάμηνο), να παραδοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 15χλμ με εκκίνηση το Άκτιο και 22χλμ στο ανατολικό τμήμα που θα περιλαμβάνει και την περίφημη “παράκαμψη Αμφιλοχίας”.

Αντίστροφα η 2η εργολαβία δεν θα συνεχίσει μετά τις 30 Σεπτεμβρίου και μαζί με το ένα τμήμα από την 1η εργολαβία (από το 15οχλμ μέχρι το 22ο) και 400 “ορφανα” μέτρα που θα συνδέθουν το δρόμο με την Ιόνια Οδό, θα δημοπρατηθούν σε μία εργολαβία-σκούπα. Αυτή την εποχή ετοιμάζονται οι μελέτες για να δημοπρατηθεί το έργο πιθανότατα εντός του 2017. Το κόστος σε μία αρχική, προσωρινή εκτίμηση είναι περίπου 60εκ.ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραδοθέν τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας, θα καταλήγει προσωρινά στην σημερινή εθνική οδό (στην “παλιά εθνική”) μέχρι να δημιουργηθεί το τμήμα που θα την ενώσει με την Ιόνια. Αυτο συνέβη καθώς αρχικά δεν είχε προβλεφθεί ανισόπεδος κόμβος σύνδεσης των 2 αυτοκινητόδρομων, σημείο που ξενίζει, καθώς δεν είχε ληφθεί υπόψη ότι οι 2 άξονες τέμνονται στη λίμνη Αμβρακία (!!).

Ο ανισόπεδος κόμβος της σύνδεσης κατασκευάζεται από την Ιόνια Οδό, όχι όμως και τα 400 “ορφανά” μέτρα που τελικά θα συμπεριληφθούν στην εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία.

Συνολικά και σύμφωνα με τις πηγές του ypodomes.com to 2017 στην κυκλοφορία θα δοθούν τα 37 από τα 48χλμ το 2017 και πιθανότατα 2 χρόνια αργότερα τα υπόλοιπα 11χλμ.

Το έργο του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία θα εξυπηρετεί την απευθείας σύνδεση του Άκτιου, της Πρέβεζας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας με την Ιόνια Οδό ενώ θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Ιόνια όλη τη δυτική ακτή, και τα νησιά του Ιονίου, με μεγάλη κερδισμένη τη Λευκάδα που θα δει την χρονοαπόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα να μειώνεται δραματικά.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com