Δημ. Κωνσταντόπουλος: «Το κράτος των ημετέρων δεν είναι καλύτερο γιατί το στελεχώνουν τα παιδιά της αριστεράς – Είναι το ίδιο φαύλο και αναποτελεσματικό»

KonstantopoulosDimitis

Επιτρέψτε μου να εκφράσω τη συμπαράστασή μας στους κατοίκους των Ιωαννίνων και της Κέρκυρας, για τις δυσκολίες που βιώνουν λόγω των συνεχών σεισμικών δονήσεων.

Ευχή όλων μας να επιστρέψουν άμεσα οι κάτοικοι στα σπίτια τους και τα παιδιά στα σχολεία τους.

Η πολιτεία οφείλει άμεσα να προσφέρει τη βοήθειά της σε όλα τα επίπεδα.

Κύριε Πρόεδρε

Κυρίες & Κύριοι συνάδελφοι

Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας θα διαχειρισθεί πόρους ύψους 240 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που θα διατεθούν κατά το διάστημα 20162018.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης κονδυλίων έρευνας.

Παράλληλα, η χώρα μας έχει δεσμευτεί, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 20142020ότι oι διαδικασίες προκήρυξης, αξιολόγησης, παρακολούθησης των προγραμμάτων θα πρέπει να μεταφερθούν σε τρίτους φορείς, μη εξαρτώμενους από την Κυβέρνηση.

Αυτοί οι φορείς θα πρέπει από τον τρόπο συγκρότησής τους, με τη συμμετοχή του δημοσίου και επιχειρηματικών φορέων, να διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.

Ήδη τέτοιοι φορείς υπάρχουν και λειτουργούν πολύ ικανοποιητικά.

Η ίδρυση του ΕλΙδΕΚ ως Φορέα Διαχείρισης, θα μπορούσε να συμβάλει στην αντιμετώπιση του κατακερματισμού και της αναποτελεσματικότητας, καθώς και στη χάραξη ερευνητικής πολιτικής και στη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων.

Με αναδιάρθρωση και όχι απαξίωση των υπαρχόντων θεσμών.

Θεσμών με αρμοδιότητα στην έρευνα και στην καινοτομία όπως η ΓΓΕΤ, το ΕΣΕΚ, τα Περιφερειακά Συμβούλια Έρευνας κλπ.

Υπάρχουν δύο ζητήματα που θέλω να θέσω από την αρχή.

Ο ρόλος της ΓΓΕΤ, η πολύχρονη εμπειρία της ,τα ικανότατα στελέχη της και το σημαντικό έργο της πρέπει να στηριχθούν και να διασφαλισθούν .

Επίσης, η χρηματοδότηση και πέραν της τριετίας, είναι για όλους μας το ζητούμενο.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το παρόν νομοσχέδιο όπως διαμορφώθηκε κατά την επεξεργασία του στις Επιτροπές, αποτελείται από δεκαοκτώ άρθρα :

Άρθρο 1

Ίδρυση – Επωνυμία – Έδρα εποπτεία και νομική φύση του Ιδρύματος.

Άρθρο 2

Προσδιορίζονται οι σκοποί υποστήριξης της έρευνας, τα μέσα χρηματοδότησης, οι δικαιούχοι και συνδικαιούχοι της χρηματοδότησης .

Άρθρο 3

Ορίζονται οι πόροι και περιγράφεται ένα μείγμα χρηματοδότησης

Άρθρο 4

Οριοθετείται η οικονομική διαχείριση του ιδρύματος ,η σύνταξη ετήσιας έκθεσης απολογισμού.

Άρθρο 5

Περιγράφεται η διαδικασία προκήρυξης, αξιολόγησης και χρηματοδότησης προτάσεων. Εξειδικεύονται τα επιστημονικά πεδία στα οποία θα δραστηριοποιηθεί το ίδρυμα.

Άρθρο 6

Ορίζονται τα όργανα του Ιδρύματος

Άρθρο 7

Προσδιορίζεται ο ρόλος της Γενικής Συνέλευσης και του Επιστημονικού Συμβουλίου.

Άρθρο 8

Καταγράφεται ο ρόλος του Επιστημονικού Συμβουλίου, τα προαπαιτούμενα για την επιλογή τους και η διάρκεια θητείας των μελών του.

Άρθρο 9

Ορίζεται η θητεία του Διευθυντή του Ιδρύματος , ο τρόπος επιλογής του και ο ορισμός δύο αναπληρωτών Διευθυντών.

Άρθρο 10

Αφορά τη στελέχωση του ιδρύματος, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου , συμβάσεις έργου και αποσπάσεις.

Άρθρο 11 & Άρθρο 12

Ρυθμίζονται θέματα εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Ιδρύματος.

Άρθρο 13

Μεταβατικές διατάξεις και ζητήματα πρώτης λειτουργίας του Ιδρύματος.

Άρθρο 14

Αφορά τους Οργανισμούς και τους Εσωτερικούς Κανονισμούς Λειτουργίας των ερευνητικών φορέων

Άρθρο 15

Σχετικά με την ανάθεση της προμήθειας ταινιών φορολογίας καπνού στην Τράπεζα της Ελλάδος

Άρθρο 16

Παρατείνονται αυτοδίκαια μέχρι 31/12/2017 οι συμβάσεις για την καθαριότητα των κτιρίων των δημοσίων υπηρεσιών, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΙΔ, των ΟΤΑ .

Άρθρο 17

Σχετικά με την εισαγωγή αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Έγιναν 12 νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Εμείς με τις προτάσεις μας συμβάλλαμε ουσιαστικά στην ενίσχυση του νομοσχεδίου ως προς:

  • Τη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

  • Την ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ

  • Την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Τη ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ

Προσπαθήσαμε και πετύχαμε να διασφαλίσουμε τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, τις αποσπάσεις με ανοικτή πρόσκληση, τη σύνθεση της Γενικής Συνέλευσης με τη συμμετοχή των ΤΕΙ, τον αναβαθμισμένο ρόλο του Επιστημονικού Συμβουλίου και τη διαφάνεια στην επιλογή του Διευθυντή.

Κύριε Υπουργέ,

Στο αρχικό σχέδιο και συγκεκριμένα στις μεταβατικές διατάξεις, υπήρχαν σημεία τα οποία δικαίως δημιουργούσαν ανησυχίες.

Διαπιστώναμε για μια ακόμη φορά την προσπάθεια του Υπουργείου να δημιουργήσει ένα φορέα ελεγχόμενο, με φωτογραφικές παρεμβάσεις.

Μέχρι τώρα το έχουμε δει και στις τοποθετήσεις των Προέδρων και Συμβουλίων διαφόρων οργανισμών που εποπτεύετε.

Το κράτος των ημετέρων δεν είναι καλύτερο γιατί το στελεχώνουν τα παιδιά της αριστεράς , είναι το ίδιο φαύλο και αναποτελεσματικό.

Χθες έγινε μια αναφορά στα οικονομικά των κομμάτων.

Αποδόθηκαν χαρακτηρισμοί τους οποίους ο Προεδρεύων με την παρέμβασή του αποσαφήνισε πλήρως και τους επέστρεψε στον ομιλούντα από το βήμα.

Είναι πολύ νωπή η τελευταία διαδρομή του δανείου στους κουμπάρους της κυβέρνησης για το ΣΥΡΙΖΑ Channel και επομένως να είμαστε όλοι προσεκτικοί σε αυτή την αίθουσα.

Η λάσπη στον ανεμιστήρα δεν ωφελεί κανέναν.

Δε σταματά τον αέρα της απογοήτευσης που καθημερινά αναπνέει ο εργαζόμενος, ο επαγγελματίας , ο μισθωτός , ο συνταξιούχος , ο αγρότης , ο φοιτητής.

Δεν αρέσετε είπε κάποια στιγμή ο Πρωθυπουργός επιτρέψτε μου να συμφωνήσω μαζί του.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είχα πει και στην επιτροπή, ότι η συζήτηση για το σχέδιο νόμου του ΕΛΙΔΕΚ, μπορεί να βρει τόπο ευρύτερης συναίνεσης, αρκεί ο Υπουργός κατά την προσφιλή του τακτική, να μη φέρει τροπολογίες της τελευταίας στιγμής.

Το Κούγκι το αποφύγαμε με την απόσυρση της τροπολογίας για το μαύρο στα κανάλια.

Φαίνεται, ότι ο Υπουργός κ. Παππάς θέλει γρήγορα τα χρήματα από τις άδειες, για να στηρίξει την ανάσχεση του brain drain !!

Το μπουρλότο όμως μπαίνει πάλι, με τροπολογίες άσχετες με το σχέδιο Νόμου για την έρευνα.

Για άλλη μία φορά γινόμαστε μάρτυρες της έλλειψης σοβαρότητας με την οποία ο Υπουργός αντιμετωπίζει το διάλογο.

Είδαμε την ευκολία του Υπουργού με την οποία λέει και ξελέει σε σχέση με τις ρυθμίσεις για τους ΕΔΙΠ, τα θέματα των μεταγραφών.

Είναι δυνατόν, άλλα να ψηφίζετε στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και άλλα να υποστηρίζετε σήμερα ;

Να ανοίγετε ζητήματα μεταγραφών, τη στιγμή που σε λίγες μέρες λήγει η προθεσμία των αιτήσεων μετά την παράταση που δώσατε ;

Να ακυρώνετε τις προτάσεις του Προέδρου της επιτροπής διαλόγου, με τα γνωστά παπαγαλάκια της τέως συνδικαλιστικής επανάστασης ;

Αναφέροντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι, «οι προτάσεις του κ. Λιάκου εάν εφαρμόζονταν θα οδηγούσαν στο ξεθεμελίωμα όσων θετικών αλλαγών έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια» ;

Εμείς λοιπόν, δε θέλουμε να συμμετέχουμε σε μια διαδικασία προχειρότητας και σκοπιμότητας, με τροπολογίες του ποδαριού .

Έχει κατακλυστεί το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από μια τροπολογία την οποία καταθέτει ο κυβερνητικός σας εταίρος, για την «Ισοτιμία του Διπλώματος του Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών με μεταπτυχιακό τίτλο » .

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το ζήτημα της Μετεκπαίδευσης των Εκπαιδευτικών είναι μείζονος σημασίας για την ποιότητα της εκπαίδευσης, για την ακαδημαϊκή , επαγγελματική και επιστημονική εξέλιξη του Δασκάλου .

Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι περήφανη για το Ν.2327/1995 που ψήφισε για τη Μετεκπαίδευση.

Είμαστε εμείς που θέσαμε στην επιτροπή διαλόγου το θέμα της μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Με ένα πλαίσιο σύγχρονο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των νέων προγραμμάτων, της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης , της ειδικής αγωγής.

Γι’αυτό λοιπόν να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με για όλα αυτά και εκεί να δούμε ξανά το θέμα της μετεκπαίδευσης, το αντικείμενο λειτουργίας της και τη μοριοδότησή της .

Σε ό,τι αφορά λοιπόν την τροπολογία που κατατέθηκε και την οποία δεν ξέρω βέβαια αν θα κάνει δεκτή ο Υπουργός, θα ήθελα να μάθω με ποιο σκοπό έρχεται πριν τις επιλογές των Σχολικών Συμβούλων που επίκεινται .

Αυτό που εμείς θα περιμέναμε σήμερα με μια τροπολογία, είναι να αποκαταστήσετε την αδικία του Νόμου 4327/2015, όπου αφαιρέσατε τη διδακτική υπηρεσία από τους πτυχιούχους της μετεκπαίδευσης, όπως αφαιρέσατε και τη διδακτική υπηρεσία από τους ασκούντες διοίκηση, με τρόπο προκλητικό και απολύτως φωτογραφικό.

Τιμωρήσατε χιλιάδες δασκάλους και νηπιαγωγούς που φοίτησαν στα διδασκαλεία, τους στερήσατε το δικαίωμα της επιλογής και μιλάτε σήμερα για αναβάθμιση του τίτλου σπουδών τους ;

Η υποκρισία νομίζω ότι βρίσκει εδώ την ετυμολογία της.

Ομιλία Δημήτρη Κωνσταντόπουλου Εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στην Ολομέλεια της Βουλής επί των άρθρων του Νομοσχεδίου για το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας