Ευρώπη: Δώρα Χριστουγέννων και από τα μεταχειρισμένα θα κάνουν οι πολίτες

Νέα έκθεση δείχνει ότι οι Ευρωπαίοι θέλουν να ξοδεύουν λιγότερα και να αγοράζουν μεταχειρισμένα πράγματα αυτά τα Χριστούγεννα.

Σύμφωνα με νέα έρευνα από τον όμιλο διαδικτυακών αγγελιών Adevinta, οι αγορές μεταχειρισμένων στην Ευρώπη πρόκειται να βρεθούν στην κορυφή των γραφημάτων αυτά τα Χριστούγεννα, καθώς οι καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη σκέφτονται να μειώσουν το κόστος αυτή την εορταστική περίοδο.

Η έρευνα της ομάδας σε 5.000 ευρωπαίους καταναλωτές στο Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και στην Ισπανία διαπίστωσε ότι οι μισοί από τους ερωτηθέντες σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα φέτος τα Χριστούγεννα λόγω του υψηλού κόστους ζωής.

Η εταιρεία, η οποία συγκαταλέγει τις αγορές μεταχειρισμένων όπως το γαλλικό leboncoin, το γερμανικό Kleinanzeigen (DE) και το ισπανικό Milanuncios μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών της, αποκάλυψε επίσης ότι το 64% των ευρωπαίων καταναλωτών σκέφτεται να ψωνίσει μεταχειρισμένα αυτή την εορταστική περίοδο.

Οι επικρατέστεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές σκέφτονται να αγοράσουν μεταχειρισμένα είδη είναι η ανάγκη εξοικονόμησης χρημάτων (47%) και η επιθυμία για πιο βιώσιμες αγορές (37%).

Συγκριτικά, πέρυσι μόνο σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των ευρωπαίων καταναλωτών στράφηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων για τις ανάγκες των Χριστουγεννιάτικων αγορών τους. Το ένα τέταρτο των καταναλωτών που δίνει προσοχή στην αγορά μεταχειρισμένων φέτος ανέφεραν ότι τους αρέσει να χαρίζουν ρετρό ή νοσταλγικά αντικείμενα.

Πάνω από το ένα τρίτο (35%) των Ευρωπαίων που δεν αγόρασαν μεταχειρισμένα είδη πέρυσι δήλωσαν ότι προτιμούν να αγοράζουν καινούργια.

Τα ανεπιθύμητα δώρα είναι μια από τις ατυχείς πτυχές της εορταστικής περιόδου. Τα δύο τρίτα των καταναλωτών αναφέρουν ότι έλαβαν ένα ολοκαίνουργιο δώρο που δεν χρησιμοποίησαν ή απλώς δεν τους άρεσε. Μόνο το 6% των ερωτηθέντων λέει ότι έχει πετάξει ανεπιθύμητα αντικείμενα.

Ενώ το 28% έχει κρατήσει αντικείμενα γνωρίζοντας ότι δεν θα τα χρησιμοποιήσει ποτέ, και λιγότερο από το ένα τέταρτο (23%) έχει πουλήσει ανεπιθύμητα αντικείμενα στο διαδίκτυο.

Ένα τρίτο (33%) αναφέρει ότι κράτησε ένα αντικείμενο σε περίπτωση που θα του φανεί χρήσιμο και ένα παρόμοιο ποσοστό έχει επιστρέψει ανεπιθύμητα αντικείμενα σε μεταγενέστερη ημερομηνία (30%).

Πηγή: Top Albania Radio