Ο 2ος Ποδηλατικός αγώνας Μεσολογγίου περιλαμβάνει ως ενδιάμεσο προορισμό τα Καλύβια (Photos)

Ένα σπουδαίο αθλητικό γεγονός, ο Ποδηλατικός αγώνας Μεσολογγίου (2ο Βrevet) που διοργανώνεται στις 23 Μαΐου 2021 από τον Σύλλογο Φίλων Ποδηλάτου Ι.Π. Μεσολογγίου, περιλαμβάνει ως ενδιάμεσο προορισμό τα Καλύβια, τον οικισμό Αγίου Γεωργίου και την γέφυρα Δ.Ε.Η. στον Αχελώο!

• Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πρόκειται για μια πολύ όμορφη διαδρομή μήκους 198,5 χλμ. όπου καλώς εχόντων των πραγμάτων αναμένεται να συμμετάσχουν πολλοί ποδηλάτες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Με βάση τον σχεδιασμό της διαδρομής του μπρεβέ, οι ποδηλάτες φθάνοντας στην διασταύρωση του Αγγελοκάστρου (γήπεδο) θα στρίψουν δεξιά ακολουθώντας πορεία βόρεια προς το χωριό Καλύβια στο 140ο χλμ. Μέσα στο χωριό, στη διασταύρωση (μικρή πλατεία), θα πάνε αριστερά με κατεύθυνση τον οικισμό Αγίου Γεωργίου Καλυβίων. Στο 144ο χλμ. οι αθλητές θα ¨συναντήσουν¨ για πρώτη φορά τον δεύτερο μεγαλύτερο ποταμό της χώρας μας, τον Αχελώο και θα περάσουν πάνω από την γέφυρα Δ.Ε.Η.! Κατόπιν, στο 145,5ο χλμ. θα στρίψουν αριστερά στην διασταύρωση με κατεύθυνση προς το χωριό Γουριώτισσα.

Η Ερασιτεχνική αθλητική ομάδα Σύλλογος Φίλων Ποδηλάτου Ι.Π. Μεσολογγίου αναφέρει σχετικά στην σελίδα της στο F/B: «Η επιστροφή στην κανονικότητα είναι πλέον κοντά μας. Τηρώντας όλα τα μέτρα που προτείνουν οι ειδικοί, προστατεύοντας τους εαυτούς μας πρωτίστως και όλους τους ανθρώπους που μας περιβάλλουν, βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία!

Εμείς με την σειρά μας, την Κυριακή 23/5 θα πραγματοποιήσουμε  το 2ο Brevet Ι.Π. Μεσολογγίου. Φέτος μάλιστα, λόγω της επετείου των 200 χρόνων από  την Ελληνική Επανάσταση και με την υποστήριξη της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,  θα υπάρξουν ευχάριστες εκπλήξεις για όλους τους συμμετέχοντες! Ευελπιστώντας να έχουν ανοίξει οι μετακινήσεις μεταξύ των νομών, θα χαρούμε να φιλοξενήσουμε  φίλους ποδηλάτες απ΄ όλη την Ελλάδα.  Καλή αντάμωση!»

Να τονίσουμε ότι, κάθε χρόνο, οι διοργανώσεις μεγάλων αποστάσεων ή μπρεβέ (brevet), αυξάνονται στην Ελλάδα. Όλο και περισσότεροι ποδηλάτες ¨δοκιμάζουν¨ τις δυνάμεις τους σε ένα μπρεβέ των 200 χλμ. Οι λόγοι που πολλοί ποδηλάτες αγαπούν τα μπρεβέ, είναι οι όμορφες διαδρομές τους, η καλή παρέα, και η πρόκληση της ολοκλήρωσης μιας υπεραπόστασης. Και όλα τα παραπάνω, χωρίς το άγχος και την πίεση ενός αγώνα.

Δείτε την ανακοίνωση για την διοργάνωση του 2ου Brevet Μεσολογγίου:

Οι εγγραφές για το δεύτερο brevet Ι.Π. Μεσολογγίου στις 23/5 άνοιξαν!!!

Την Κυριακή 16/5 θα πραγματοποιηθεί η δοκιμαστική διαδρομή (pre ride) για όσους ποδηλάτες το επιθυμούν.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

Πρόκειται για μια πολύ όμορφη διαδρομή 198,5 χλμ. με 1860 μ. υψομετρική διαφορά, που περιλαμβάνει βουνό, λίμνες, ποτάμια, θάλασσα, λιμνοθάλασσα, πεδιάδα. Οι συμμετέχοντες θα απολαύσουν μια ποδηλατική περιπέτεια σε ένα πανέμορφο τοπίο γνωρίζοντας από κοντά μια από τις πιο όμορφες περιοχές της Δυτικής Ελλάδας!

Η εκκίνηση θα γίνει το πρωί της Κυριακής 23 Μαΐου 2021, από την Κεντρική Πλατεία Μεσολογγίου (Μάρκου Μπότσαρη). Τα πρώτα 2 χλμ. μέχρι το Γενικό Νοσοκομείο Μεσολογγίου θα γίνουν με συνοδεία. Εκεί θα δοθεί το ελεύθερο και μέσω της παλαιάς εθνικής οδού θα κατευθυνθούμε προς Αντίρριο.

Στο 8ο χλμ. θα στρίψουμε δεξιά και θα περάσουμε μέσα από το χωριό Ευηνοχώρι. Περίπου στο 13,4ο χλμ. θα κινηθούμε λοξά αριστερά και θα περάσουμε τις γραμμές του τρένου με κατεύθυνση προς το χωρίο Αι Γιώργης. Θα οδηγηθούμε κάτω από την Νέα Ιόνια Οδό και στο 15ο χλμ. θα στρίψουμε αριστερά στην «διχάλα» προς το χωριό Ξηρέικα.

Θα ακολουθήσει 1 χλμ. σε ευθεία και από το 16ο χλμ. ξεκινάει η ανάβαση του μαγευτικού Αρακύνθου. Είναι μια ανάβαση 1ης κατηγορίας 20 χλμ. με μέση κλίση 4% (μέγιστη κλίση 14%) και με υψομετρική διαφορά 766 μ.

Η ανάβαση χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέχρι το χωριό Καρίτσα στα 28,5 χλμ. που είναι και το πιο «απαιτητικό» με τις μεγαλύτερες κλίσεις (ιδιαιτέρα αμέσως μετά από το χωριό Άνω Κουδούνι, στο 23ο χλμ. για περίπου 5 χλμ. μέχρι την Καρίτσα).

Το δεύτερο κομμάτι ξεκινά από την Καρίτσα μέχρι το 36ο  χλμ. που είναι και το ψηλότερο υψομετρικά σημείο της διαδρομής (824 μ.). Αυτό είναι ίσως και το πιο όμορφο από φυσικής ομορφιάς κομμάτι του Brevet αφού περνάει μέσα από το πανέμορφο δάσος του Αρακύνθου αλλά ταυτόχρονα και το πιο ήπιο της ανηφόρας, αφού οι κλίσεις είναι περίπου από 2% έως 6%!

Εκεί στο 36ο χλμ. έχει τελειώσει η ανάβαση Αρακύνθου, έχουμε «μαζέψει» 870 υψομετρικά και ξεκινάει η κατηφόρα για 18 χλμ. που θα μας φέρει στην περιοχή Μακρυνεία στο 53,5ο χλμ. Από τα 18 χλμ. της κατηφόρας τα πρώτα 3,5 χλμ. (μέχρι την διχάλα Ελληνικά- Άνω Κεράσοβο στο 39,5 χλμ.) απαιτούν πολύ μεγάλη προσοχή γιατί το οδόστρωμα δυστυχώς δεν είναι καλό και έχει μεγάλες απότομες κλίσεις.

Από το 53,5ο χλμ. μέχρι και το 78ο χλμ. στο χωριό Σιταράλωνα, θα ακολουθήσουμε μια μικτή διαδρομή με ήπιες ανηφορο-κατηφόρες στη νότια πλευρά της μεγαλύτερης λίμνης της χώρας μας της Τριχωνίδας!

Η διαδρομή θέλει ιδιαίτερη προσοχή αφού περνά μέσα από τα χωριά της Μακρυνείας, διαδοχικά: Παπαδάτες – Ματαράγκα – Γραμματικού – Γαβαλού – Άγιος Ανδρέας – Καψοράχη – Κάτω Μακρυνού – Πάμφιο – Σιταράλωνα, χωριά με αρκετή κίνηση στους δρόμους!

Από το 78,4ο  χλμ (μετά το χωριό Σιταράλωνα), ξεκινάει η δεύτερη μεγάλη ανηφόρα μέχρι το Θέρμο στο 88,4ο χλμ. Η ανηφόρα αυτή είναι 3ης κατηγορίας 10 χλμ. με μέση κλίση 3% και υψομετρική διαφορά 305 μ. Είναι μια ήπια ανηφόρα με αρκετά καλό οδόστρωμα όπου στο τέλος της θα έχουμε ¨μαζέψει¨ 1371 υψομετρικά, από το σύνολο των 1860 περίπου του brevet. Σε πολλά σημεία της ανηφόρας αυτής, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την θέα της λίμνης Τριχωνίδας από ψηλά, σε ένα πανέμορφο τοπίο!

ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

Από το Θέρμο στο 88,4ο χλμ. ξεκινάει θα λέγαμε το δεύτερο μέρος του Brevet 110 χλμ. περίπου μέχρι το Μεσολόγγι, με ελάχιστα υψομετρικά σε μια εύκολη διαδρομή!

Έτσι λοιπόν από το Θέρμο στο 88,4ο χλμ. έως το 100ο χλμ. μετά το χωριό Μυρτιά, ακολουθούμε μια κατηφόρα 12 χλμ. περίπου που θα μας φέρει στην βόρεια πλευρά της λίμνης. Το κομμάτι αυτό απαιτεί όμως αρκετή προσοχή γιατί ο δρόμος είναι στενός και έχει αρκετές λακκούβες!

Από το 100ο χλμ. έως το 116 χλμ στην διασταύρωση με την παλαιά εθνική οδό, ακολουθούμε μια μικτή πάλι διαδρομή, στην βόρεια πλευρά της λίμνης, που περνάει μέσα από αρκετά χωριά (Παντάνασσα- Παραβόλα- Καινούριο- Παναιτώλιο) και απαιτεί και αυτή ιδιαίτερη προσοχή!

Από το 116 χλμ μπαίνουμε στην παλαιά εθνική οδό με κατεύθυνση προς Μεσολόγγι έως το 123 χλμ. όπου στρίβουμε δεξιά στον κόμβο για το χωριό Κλεισορρεύματα. Και σε αυτό το κομμάτι της διαδρομής θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί λόγω της μεγάλης κίνησης!

Εδώ ολοκληρώνεται ο γύρος της λίμνης Τριχωνίδας και συνεχίζουμε στην διπλανή λίμνη, τη Λυσιμαχεία, έως το 133ο χλμ. που θα μας φέρει στην διασταύρωση του Αγγελοκάστρου (γήπεδο).

Εκεί ακολουθούμε πορεία βόρεια προς το χωριό Καλύβια στο 140 χλμ. Μέσα στο χωριό, στη διασταύρωση, πηγαίνουμε αριστερά με κατεύθυνση το χωριό Άγιος Γεώργιος. Στο 144ο  χλμ. θα συναντήσουμε για πρώτη φορά τον δεύτερο μεγαλύτερο ποταμό της χώρας μας τον Αχελώο και θα περάσουμε πάνω από το γεφύρι! Μετά από λίγο στο 145,5 χλμ. θα στρίψουμε αριστερά στην διασταύρωση με κατεύθυνση προς το χωριό Γουριώτισσα.

Από εδώ, στο 148ο χλμ. έως το 157ο χλμ. μετά το χωριό Παλαιομάνινα, συμπληρώνονται και τα τελευταία υψομετρικά, αφού μέχρι και το Μεσολόγγι (με εξαίρεση στο χωριό Λεσίνι, για 2 χλμ. περίπου) η διαδρομή είναι εντελώς επίπεδη!

Μετά την Παλαιομάνινα στο 157ο χλμ. ¨συναντάμε¨ το Στρογγυλοβούνι στο 161 χλμ. (Και εδώ ο δρόμος θέλει προσοχή γιατί έχει αρκετές λακκούβες). Στη συνέχεια στρίβουμε δεξιά προς το χωριό Πεντάλοφος στο 167ο χλμ. Αμέσως μετά το χωριό, στο 168ο χλμ. κατευθυνόμαστε ευθεία προς το χωριό Λεσίνι στο 172 χλμ.

Στο 177ο χλμ. περνάμε μέσα από το χωριό Κατοχή, πάνω από την μεγάλη γέφυρα του Αχελώου, μετά για 2 χλμ. μέσα από το Νεοχώρι και κατευθυνόμαστε προς το πανέμορφο και γραφικό Αιτωλικό στο 187ο χλμ. Εκεί μετά το πρώτο γεφύρι από δυτικά θα στρίψουμε αριστερά στον περιφερειακό, θα κάνουμε το μισό κύκλο και μετά το δεύτερο γεφύρι δεξιά στο 188ο χλμ. στον παλιό σταθμό του τρένου, θα κατευθυνθούμε προς Μεσολόγγι, δίπλα στην πανέμορφη λιμνοθάλασσά του!!

Φτάνοντάς στο Μεσολόγγι στο 197,5 χλμ. θα συνεχίσουμε παράλληλα προς τα τείχη του Κήπου των Ηρώων και δεξιά μέσα από την Ιστορική Πύλη της Εξόδου των Ελεύθερων Πολιορκημένων, θα κατευθυνθούμε προς την κεντρική πλατεία «Μάρκου Μπότσαρη στο 198,5 χλμ. για να τελειώσει έτσι το 2ο Brevet Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου!!!

Μια μικρή υπενθύμιση. Φυσικά λόγω πανδημίας φέτος θα τηρήσουμε όλα τα μέτρα που προβλέπονται και θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο αποτέλεσμα σε συνδυασμό με την ασφάλεια όλων μας!

Εγγραφές 2ου Brevet Ι.Π. Μεσολογγίου 2021

Οι εγγραφές για το δεύτερο brevet Ι.Π. Μεσολογγίου στις 23/5, άνοιξαν!!! Όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν θα πρέπει να καταβάλουν το αντίτιμο των 8 ευρώ στον λογαριασμό Εθνικής τράπεζας: GR7201104120000041200334302 με καταληκτική ημερομηνία την Τρίτη 18/5. (Δικαιούχος λογαριασμού: Σύλλογος Φίλων Ποδηλάτου Μεσολογγίου.)

Ονοματεπώνυμο και Αριθμός Μητρώου απαραίτητα στην αιτιολογία της κατάθεσης!!!