Α.Ε.Κ.: «Με επιτυχία η τηλε-ημερίδα για την Τεχνική Εκπαίδευση»

«Με επιτυχία εξελίχθηκε η ανοιχτή τηλε-ημερίδα το Σάββατο 12-12-2020  για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση», αναφέρει η Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών για Παρέμβαση στη Δυτ. Ελλάδα, «κατά την άποψη όσων παρακολούθησαν ή συμμετείχαν στην ημερίδα».

Και συνεχίζει:

«Η ημερίδα κράτησε πάνω από 5 ώρες…. και το ενδιαφέρον, είτε από τη Zoom, είτε από το youTube, ήταν και μεγάλο σε πλήθος συναδέλφων και σε διαχωροταξικό επίπεδο πέραν της Δυτ. Ελλάδας και συμμετοχικό.

Αναδείχθηκε από όλους του ομιλητές (σύμφωνα με το πρόγραμμα) η βαθιά οπισθοδρομική τομή που γίνεται στη δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της με το νομοσχέδιο της «Καμεραμέως», με το οποίο μετατρέπει της δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, κυρίως σε ιδιωτική κατάρτιση και μαθητεία ανηλίκων.

Μετατρέπει τον συλλογικά εργαζόμενο και εν γένει άνθρωπο σε κατώτερο δούλο των πολυεθνικών και των αφεντικών.  Το νέο νομοσχέδιο στοχεύοντας στην αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς και των εργασιακών σχέσεων, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το ερχόμενο «μνημόνιο Πισσαρίδη», αλλά θα οδηγήσει το σύνολο της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης σε διευρυμένη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων δίνοντας χώρο στους ιδιώτες της αγοράς.

Ταυτόχρονα, αν και επικαλείται την αγορά εργασίας, δεν στηρίζεται το όλο εγχείρημα σε μια νέου τύπου αυτόνομη εθνική παραγωγική οικονομία του πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, αντίθετα αναπαράγει τις αντιφάσεις του υπερτροφικού τριτογενή τομέα, δηλαδή των υπηρεσιών για τα θερινά γκαρσόνια των γερμανικών πολυεθνικών του τουρισμού.

Το Υπουργείο Α-παιδείας πιστό στη γραμμή της Σχολής του Σικάγου οργανώνει τη διάλυση του δημόσιου τεχνικού σχολείου, καταδικάζει τους μαθητές σε αμάθεια και σε διαρκή υποτέλεια στους εργοδότες την ίδια στιγμή που αφήνει τα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης έρμαια στις διαθέσεις της αγοράς. Όλα αυτά σε μια κοινωνία που επί δέκα χρόνια αντιμετωπίζει τις συνέπειες των μνημονίων και μιας υγειονομικής κρίσης με απροσδιόριστες ακόμα οικονομικές συνέπειες.

Δούρειος ίππος για όλη την δημόσια εκπαίδευση (εμπορευματοποίηση, κατάργηση μονιμότητας, απόσπαση από τον κεντρικό σχεδιασμό της εκπαίδευσης, κ.α.) θα είναι τα δήθεν πρότυπα επαγγελματικά ΕΠΑΛ, που θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα, καθώς και με τις ΕΣΚ των ωρομισθίων εκπαιδευτών της καταρτισιμότητας και της απλήρωτης πρακτικής άσκησης.

Αυτές οι δομές δεν θα είναι (δημόσια) σχολεία, ενώ οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων (γενικής και τεχνικής) θα χάσουν, το λιγότερο λειτουργικά, τις μόνιμες θέσεις που κατέχουν σήμερα.

Εξοστρακίζεται εκπαιδευτική διαδικασία των σχολικών εργαστηρίων έξω από τις δομές, προς τέρψη της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας».

Δηλώθηκε από όλους που συμμετείχαν στην εκδήλωση, ότι δεν απεμπολούμε τίποτε από τις συνεδριακές αποφάσεις του κλάδου και του οραματικού διεκδικητικού μας στόχου, για το πολύ μακρινό πια ενιαίο σχολείο. Η σημερινή πολιτική συγκυρία, στη χώρα και διεθνώς, όπου ο νεοφιλελευθερισμός έχει σαρώσει τα πάντα, μας υποχρεώνει να δούμε την πραγματικότητα και τις ανάγκες των οικογενειών για πρόσβαση σε δημόσιες εκπαιδευτικές δομές, οφείλουμε ως συνδικαλιστικό κίνημα να αρθρώσουμε την αντίπαλη πρόταση, με μια άλλη ματιά, από ένα άλλο δρόμο-μεταβατικά-με εσωτερικά ενοποιητικά χαρακτηριστικά στον κλάδο, για τη διαμόρφωση ενός νέου μορφωτικού αγωνιστικού παλλαϊκού κινήματος της εποχής μας.

Η πολλαπλή πτώχευση της κοινωνίας, που πέτυχαν 10 χρόνια τώρα και συνεχίζεται μέσω της υγειονομικής κρίσης, υποχρεώνουν στη διατύπωση μιας ρεαλιστικής πρότασης που θα συνενώνει όλον τον κλάδο σε διαφορετική περίπτωση η ήττα θα έχει τραγικές συνέπειες για όλου και την ελληνική κοινωνία.

Εν πολλοίς, με το νομοσχέδιο αποκαλύφτηκε η βασική ιδεολογική στόχευση της κυβέρνησης  για τον τύπο εργαζόμενου και εν γένει του ανθρώπου, που προωθείται μέσω αυτών των αντιεκπαιδευτικών και επικίνδυνων αλλαγών στη ΤΕΕ. Να δοθεί ένας άμεσος στόχος διεκδίκησης στο εκπαιδευτικό κίνημα που να μπορεί τούτη τη φορά να νικήσει.

Συμπερασματικά, πρέπει να προκύψει ένας άμεσος εφικτός και ρεαλιστικός στόχος διεκδίκησης, ώστε το εκπαιδευτικό και λαϊκό κίνημα να μπορέσει τούτη τη φορά να βρεθεί μπροστά από τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, όπου βάζει στην Προκρούστια κλίνη την δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και τον συλλογικό εργαζόμενο και εν γένει άνθρωπο.

Στα συμπεράσματα της ημερίδας, που θα ακολουθήσουν, οι άξονες που θα κινηθούμε το επόμενο διάστημα, με τις ΕΛΜΕ Δυτ. Ελλάδας είναι:

Αγωνιζόμαστε για υποχρεωτική πολυμορφωτική, διεπιστημονική & πολυτεχνική εκπαίδευση για όλους, χωρίς αποκλεισμούς και με όλες τις ειδικότητας της παραγωγικής οικονομίας και τις επιστήμης (θα τα εξηγήσουμε στα πορίσματα).

Ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά όλους τους άμεσα ή έμμεσα συμμετέχοντες στην εκδήλωσή μας. Στα συμπεράσματα της ημερίδας που θα ακολουθήσουν θα προσπαθήσουμε να βάλουμε ένα λιθαράκι από την Δυτική Ελλάδα στα όσα «δόλια» μηχανεύεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας με την κυβέρνηση της ΝΔ.

Ζητάμε την απόσυρση του κατ’ εντολή του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ νομοσχεδίου, κυρίως για τους εξής λόγους:

  • 1.       Είμαστε αντίθετοι στον κατακερματισμό των δομών της εκπαίδευσης, στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και στην εξαφάνιση του συλλογικού εργαζόμενου
  • 2.       Η κατάρτιση και η μαθητεία δεν είναι σχολείο και δεν έχουν θέση σε ανήλικους μαθητές
  • 3.       Με τις μεταγυμνασιακές ΕΣΚ συρρικνώνονται συνειδητά σε μεγάλο βαθμό τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, ενώ θα χαθούν 30-40% των οργανικών θέσεων των καθηγητών από αυτές τις δομές
  • 4.       Οι μισοί αναπληρωτές (άμεσα της τεχνικής και έμμεσα γενικής παιδείας) του χρόνου οι μισοί και πλέον θα εκδιωχθούν από την εκπαίδευση
  • 5.       Η μεταγυμνασιακή ειδίκευση – κατάρτιση (ΙΕΚ) εκχωρείται στους ιδιώτες
  • 6.       Η τράπεζα θεμάτων θα γίνει ο κόφτης κλεισίματος της λυκειακής εκπαίδευσης και μηχανισμός αξιολόγησης των σχολείων

Τέλος θα παρθούν οι ανάλογες πρωτοβουλίες για την οργάνωση της αντίδρασης μας για να μην εφαρμοστή στην πράξη το νομοσχέδιο της αναξιόπιστης πλέον υπουργού παιδείας και των κομιστών της γερμανικής ΕΕ.

«Σ΄ αυτό το κοινωνικό πεδίο αντιπαράθεσης οι δυνάμεις του κεφαλαίου δεν περιορίζονται μόνο στους άμεσους στόχους.

Επιδιώκουν, αφού ελέγξουν το νέο-δημιουργούμενο σύστημα κατάρτισης, να το μετατρέψουν σε κύριο μηχανισμό των επαγγελματικών ειδικοτήτων των εργαζομένων, εκτοπίζοντας έτσι το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης»

Μπορείτε να δείτε στον πιο κάτω σύνδεσμο από το YouTube όλη την εκδήλωση για το σχέδιο νόμου για την Τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση https://www.youtube.com/watch?v=sDvGBYdGw-k&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3LmqBzNia-6wT1PdmON8E0d2HNeUhbEwU_UK_vYCW6WqrwwOC4wuGpWLI »


«Agrinio 365» Media Group | Antenna-Star.gr, AgrinioTimes.gr