Connect with us

Αιτωλοακαρνανία

Αστακός: Μυστήριο με φορτηγό πλοίο – Σενάρια για στρατιωτικό υλικό στον Χαλίφα Χαφτάρ

Ο Αστακός στο επίκεντρο των εξελίξεων με αφορμή ένα φορτηγό πλοίο και τα σενάρια για στρατιωτικό υλικό στον Χαλίφα Χαφτάρ.
Ο Αστακός στο επίκεντρο των εξελίξεων με αφορμή ένα φορτηγό πλοίο και τα σενάρια για στρατιωτικό υλικό στον Χαλίφα Χαφτάρ.

Ο Αστακός στο επίκεντρο των εξελίξεων με αφορμή ένα φορτηγό πλοίο και τα σενάρια για στρατιωτικό υλικό στον Χαλίφα Χαφτάρ.

Μυστική επιχείρηση με διεθνείς προεκτάσεις και ελληνική εμπλοκή – Ερωτήματα για το περιεχόμενο των κοντέινερ και τον τελικό προορισμό τους

Ένα γεωπολιτικό «θρίλερ» με επίκεντρο την Ελλάδα και επίμαχο φορτίο 350 κοντέινερ ξεδιπλώθηκε τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, με πρωταγωνιστή το φορτηγό πλοίο AYA1 με σημαία Παναμά, που φέρεται να μετέφερε στρατιωτικά οχήματα τύπου τζιπ με πιθανό προορισμό την Ανατολική Λιβύη και τις δυνάμεις του στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των «Νέων» και ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου, η υπόθεση τέθηκε υπό άκρα μυστικότητα, με την ενημέρωση και έγκριση του Μεγάρου Μαξίμου, καθώς και τον συντονισμό των Υπουργείων Άμυνας και Εξωτερικών, ενώ ενημερώθηκαν επίσης το ΝΑΤΟ και διεθνείς μυστικές υπηρεσίες.

Το πλοίο, που είχε αποπλεύσει αρχικά από την Ινδία και έκανε στάση στο Ντουμπάι, πέρασε από τη Διώρυγα του Σουέζ στις 16 Ιουλίου.

Εκεί ακινητοποιήθηκε προσωρινά από ολλανδική φρεγάτα της επιχείρησης «Ειρήνη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει ως αποστολή την επιτήρηση του εμπάργκο όπλων προς τη Λιβύη.

Ακολούθως, το πλοίο συνοδεύτηκε από την ιταλική φρεγάτα ITS Morosini και οδηγήθηκε στο λιμάνι του Αστακού, όπου έφτασε το απόγευμα της 27ης Ιουλίου.

Εκεί, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πραγματοποιήθηκε πολύωρος έλεγχος του φορτίου, κατά τον οποίο φέρεται να εντοπίστηκαν στρατιωτικά οχήματα, παρά το γεγονός ότι στα διπλωματικά έγγραφα αναγραφόταν μεταφορά καλλυντικών, τσιγάρων και ηλεκτρικών ειδών.

Αξιοσημείωτο είναι ό,τι δεν υπήρξε επίσημη εμπλοκή των τοπικών Λιμενικών Αρχών, με την όλη διαδικασία να αντιμετωπίζεται ως υπόθεση «ειδικού χειρισμού».

Στις 30 Ιουλίου, η ιταλική φρεγάτα αναχώρησε από τον Αστακό, και το πρωί της επομένης (31 Ιουλίου), το AYA1 απέπλευσε με τελικό προορισμό τη Μισράτα, λιμάνι στη βορειοδυτική Λιβύη, όπου και κατέπλευσε στις 4 Αυγούστου.

Μέχρι στιγμής, δεν έχουν αποσαφηνιστεί επίσημα:

-Ποιο ήταν το ακριβές περιεχόμενο όλων των κοντέινερ,

-Αν υπήρξε παραβίαση του εμπάργκο όπλων,

-Και ποια ήταν η διπλωματική συμφωνία ή ανοχή πίσω από την αποδέσμευση του πλοίου από ελληνικό Λιμάνι.

Η υπόθεση αναδεικνύει τον ευαίσθητο ρόλο της Ελλάδας σε ένα τοπίο έντονων γεωπολιτικών ανταγωνισμών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και τη δυσκολία εφαρμογής διεθνών περιοριστικών μέτρων, όταν εμπλέκονται συμφέροντα πολλαπλών επιπέδων.

 

Διαβάστε επίσης: Μεσολόγγι – Κοινότητα Ελληνικών: Δικυκλιστής προσέκρουσε σε σιδερένιες μπάρες

Advertisement

Τελευταία νέα →