Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Έρχεται ο ηλεκτρονικός φάκελος – Τα στοιχεία που θα βάλουν

Την τρίτη αλλαγή που έχει σχέση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία θα προωθήσει το Υπουργείο Παιδείας τις επόμενες ημέρες και συγκεκριμένα το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη ή λίγο μετά.

Για τις δύο από αυτές ήδη εκδόθηκαν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και ακολουθεί τις επόμενες ημέρες η τρίτη αλλαγή/ ενέργεια από το Υπουργείο Παιδείας που λέγεται “ηλεκτρονικός φάκελος”  και θα χρησιμοποιείται στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ήδη το Υπουργείο Παιδείας έχει δημιουργήσει τη σχετική ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία ο εκπαιδευτικός θα διατηρεί και θα ενημερώνει τον ηλεκτρονικό  φάκελό του και ο οποίος θα περιέχει στοιχεία που θα αφορούν στην επαγγελματική του ανάπτυξη.

Η  σχετική εγκύκλιος για να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί για το τι πρέπει να κάνουν θα αποσταλεί στα σχολεία τις επόμενες ημέρες.

Τα στοιχεία/τεκμήρια που βάζει ο  εκπαιδευτικός ή ο αξιολογητής στον ηλεκτρονικό φάκελο:

  • Επιμορφωτική εμπειρία του ως επιμορφωτή και επιμορφούμενου
  • Παιδαγωγική- διδακτική, συγγραφικό έργο,  διδακτικό έργο
  • Συμμετοχή  σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα
  • Δράσεις σχετικές με την ποιοτική αναβάθμιση του ρόλου του στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία
  • Τεκμήρια που είναι σχετικά με το αντικείμενο παρακολούθησης από τον αξιολογητή πριν αξιολογηθεί (έντυπο σχεδιασμού, φύλλα εργασίας, εισηγήσεις, πρωτότυπες εργασίες, θέματα διαγωνισμάτων και εξετάσεων)
  • Έκθεση αυτοαξιολόγησης που αφορούν στο παιδαγωγικό ή διδακτικό έργο του
  • Έκθεση με παρατηρήσεις του εκπαιδευτικού, αν υπάρξει διαφωνία σχετικά με την αξιολογική κρίση
  • Αξιολογικές εκθέσεις (από τους αξιολογητές)

Το άρθρο  72 του ν. 4823/2021 αναφέρει σχετικά για την καταχώριση στοιχείων σε ηλεκτρονικό φάκελο για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

1. Κάθε εκπαιδευτικός ή μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) δύναται να καταχωρίζει σε ηλεκτρονικό φάκελο, στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.grΕΨΠ), τεκμήρια σχετικά με την επιμορφωτική εμπειρία του ως επιμορφωτή και επιμορφούμενου, το σχετικό με την παιδαγωγική και τη διδακτική συγγραφικό έργο του, το διδακτικό έργο του, τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά και ερευνητικά προγράμματα, καθώς και κάθε είδους δράσεις που συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του ρόλου του στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.

2. Η επιστημονική συγκρότηση και η διαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, όπως αποτυπώνεται στον ηλεκτρονικό φάκελό τους δεν αποτιμώνται αυτόνομα, αλλά συνεκτιμώνται η επίδρασή τους στον τρόπο με τον οποίο ο εκπαιδευτικός επιτελεί το έργο του και η προστιθέμενη αξία που προσδίδει σε αυτό.

3. Κάθε εκπαιδευτικός ή μέλος του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. καταχωρίζει στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81, το αργότερο μέχρι την οργανωμένη συνάντησή του με τον αξιολογητή για συζήτηση, σχετικά με τη διδασκαλία ή το υποστηρικτικό έργο ή πρόγραμμα, που κατέστη αντικείμενο παρακολούθησης, έκθεση αυτοαξιολόγησης, η οποία δύναται να παραπέμπει σε τεκμήρια που έχει καταχωρίσει στον ηλεκτρονικό φάκελό του ή να συνοδεύεται από νέα στοιχεία, που αφορούν στο παιδαγωγικό ή διδακτικό έργο του, προς τεκμηρίωση των απόψεων και ισχυρισμών του.

fresh-education.gr