Εκπληκτικό γκράφιτι ενός έργου Καραβάτζο προσαρμοσμένο στην πανδημία

Οι Λονδρέζοι που υποφέρουν γιατί έχουν κλείσει τα διάσημα Μουσεία κι οι μεγάλες γκαλερί της πόλης μπορούν να βρουν μια εναλλακτική ικανοποίηση στη δίψα τους για τέχνη σε έναν τοίχο, κάτω από τις καμάρες των σιδηροδρομικών γραμμών, όπου ο street artist καλλιτέχνης Λάιονελ Στάνχοουπ (Lionel Stanhope) ζωγράφισε ένα κλασικό έργο του μεγάλου ζωγράφου Μικελάντζελο Μερίζι, ή Καραβάτζο, που καθίσταται–και έτσι όπως το χειρίσθηκε ο καλλιτέχνης–ιδιαίτερα επίκαιρο τώρα τους καιρούς του κορονοϊού.

Το διάσημο έργο “Δείπνο στους Εμμαούς”, ένα από τα αριστουργήματα της τέχνης του Ιταλικού μπαρόκ, κατά βάση μπορεί να το θαυμάσει κανείς στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, αλλά μετά το αναγκαστικό κλείσιμό της, θα αρκεσθεί στην γιγαντιαίων διαστάσεων απόδοσή της από τον Στάνχοουπ στην δημοσια έκθεσή της στο Λέιντιγουελ, στο νοτιοανατολικό Λονδίνο.

Το Lockdown είχε ευεργετική επίδραση στον καλλιτέχνη, καθώς του έδωσε τον χρόνο και του παρείχε πιο ήσυχους κι άδειους δρόμους για να αποδώσει έναν πίνακα, που όπως είπε ο ίδιος, πάντοτε θαύμαζε και ήθελε να τον ζωγραφίσει σε μεγάλη κλίμακα.

“Σκέφθηκα πως θα ήθελα να κάνω κάτι που θα μου έπαιρνε κάμποσο χρόνο, ξέρετε τώρα, πολύ χρόνο για να το κάνω, απλως για να γεμίσω τις μέρες που δεν έκανα τίποτα άλλο, γι’ αυτό και το ξεκίνησα”, τόνισε ο Στάνχοουπ στο πρακτορείο Reuters.

Ο καλλιτέχνης είναι γνωστός για τις τεράστιες τοιχογραφίες του, ιδίως τα τοπωνύμια περιοχών αποδοσμένα σε πράσινο χρώμα και με χρυσό περίγραμμα, κοντά σε σιδηροδρομικούς σταθμούς. Μία καλλιτεχνική τάση που τα τελευταία χρόνια έχει τονώσει την τοπική υπερηφάνεια στις περιοχές αυτές και παρέχει ένα ελκυστικό σκηνικό για υπαίθριες αγορές τροφίμων.

Αλλά από τότε που ο κορονοϊός έφερε ανατροπές στην καθημερινότητά του από τον Μάρτιο, ο 52χρονος καλλιτέχνης δεν μπόρεσε να φέρει εις πέρας τις παραγγελίες του, με αποτέλεσμα να στρέψει την προσοχή του στο θέμα της πανδημίας.

Ο πίνακας του Καραβάτζο, που χρονολογείται από το 1601, απεικονίζει το βιβλικό εδάφιο, όπου ο ήδη αναστηθείς Ιησούς απποκαλύπτεται σε δύο από τους μαθητές του κατά τη διάρκεια μίας μετακίνησής τους, σε ένα τραπέζι στρωμένο για δείπνο. Στην εκδοχή όμως του Στάνχοουπ, ο χρωστήρας (συγγνώμη τα σπρέι0 του Στάνχοουπ, έχουν προσθέσει στον Ιησού χειρουργικά γάντια.

“Ο Χριστός φοράει ένα ζευγάρι γαλάζια γάντια, για να το κάνει συμβατό με όλα όσα περνάμε όλοι σήμερα”, δηλώνει ο Στάνχοουπ.

https://www.thetoc.gr/