Έρχονται τα «πάνω – κάτω» στον νέο Κ.Ο.Κ.: Τέλος η αφαίρεση πινακίδων & άδειας κυκλοφορίας

Τον οδηγό και όχι το όχημα θα «τιμωρεί» ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος θα προβλέπει αυστηρότερες ποινές για όσες παραβάσεις συνδέονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να έχει ο νέος Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον οποίο επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030.

Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, οι ποινές που θα προβλέπονται στον νέο ΚΟΚ δεν θα έχουν «τυφλό, τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης».

Ξεκαθάρισε δε ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής κ.ο.κ. Από την άλλη, θα καταργηθούν όσες ποινές «τιμωρούσαν» το όχημα, και δη η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, όπως και οι πινακίδες κυκλοφορίας του.

Έρχονται αυστηρότερες ποινές

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει διαμηνύσει ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.

Όπως είχε εξηγήσει, υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω. Δηλαδή, αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.

carandmotor.gr