Ετήσιο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Ψυχολογία για όλους/Psychology for all»

Επέκταση εγγράφων για ορισμένες περιπτώσεις έως τις 15 Φεβρουαρίου 2021

Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη υποβολής αιτήσεων για το Ετήσιο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Ψυχολογία για όλους/Psychology for all», διάρκειας 450 ωρών.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ &

ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Επιστημονικά Υπεύθυνος:  Ευστράτιος Παπάνης,

Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου


ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΤΗΣΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΌΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ» (450ΩΡΩΝ)

Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη υποβολής αιτήσεων για το Ετήσιο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Ψυχολογία για όλους/Psychology for all», διάρκειας 450ωρών.

Πιθανές μοριοδοτήσεις μπορεί να ισχύουν ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Έναρξη μαθημάτων: 1η Φεβρουαρίου 2021

Δίδακτρα: 100 ευρώ

Εγγραφές έως: 31/01/2021 

Πληροφορίες:http://psichologia.gr / http://ppy.aegean.gr

Τηλέφωνα:22510-36520, 22510-36580 (εργάσιμες μέρες & ώρες 9.00-21.00) και στα κινητά:

8.00-15.00: Έλενα Πρασσά (6940911716), Μαρία Κουταλέλλη (6975695342), Πηνελόπη Αλιάγα (6986815866)

15.00-21.00: Σοφία Πακλατζόγλου (6988019804), Μαρία Γιουμούκη (6982213401), Τερέζα Ζωγοπούλου (6982218264)

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείοppy@aegean.grgrafeioppy@aegean.gr,

grammateiappy@aegean.gr

Σύνδεσμος Εγγραφής: https://www.ru.aegean.gr/epos/?id=444

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επιμορφούμενους, που μπορούν να εργαστούν αυτόνομα και εντατικά, με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, ώστε να ανταπεξέλθουν σε ασύγχρονη διδασκαλία με εμπλουτισμένο και απαιτητικό περιεχόμενο. Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί για το ευρύ κοινό με τη φιλοσοφία και τις αρχές της διά βίου μάθησης, στοχεύοντας στον εφοδιασμό των επιμορφούμενων με ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.

Σκοπός και στόχοι προγράμματος

Το πρόγραμμα απευθύνεται στον γενικό πληθυσμό χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις και αποτελεί μια εισαγωγή στον τομέα της ψυχολογίας.

Δεξιότητες που καλλιεργούνται στους επιμορφούμενους

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίσουν εις βάθος τις επιστημονικές και θεωρητικές βάσεις, τη φιλοσοφία και τη στοχοθεσία της επιστήμης της Ψυχολογίας
  • εκπαιδευτούν στο συνδυασμό μοντέλων και τεχνικών, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να επιλέξουν ή να αναπτύξουν τα πιο κατάλληλα και αποδοτικά γι’ αυτούς και για τους άλλους.
  • γνωρίσουν τις νεότερες εξελίξεις στον τομέα της ψυχολογίας, καθώς και τις καινοτόμες παρεμβάσεις, όσον αφορά την ψυχική υγεία.
  • κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους δρα και φέρεται ένας άνθρωπος καθώς και το τι είναι αυτό που υποκινεί την εκάστοτε συμπεριφορά.
  • αναπτύξουν την κριτική σκέψη στην αναγνώριση διάφορων ψυχολογικών φαινομένων.

Μέθοδος Διδασκαλίας

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται συνολικά από δώδεκα (12 διδακτικές μηνιαίες ενότητες). Κάθε μηνιαία ενότητα περιλαμβάνει ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Η ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία δεν απαιτεί την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση των επιμορφούμενων και των διδασκόντων, που σημαίνει ότι οι επιμορφούμενοι δεν είναι αναγκαίο να συνδέονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό.

Διάρκεια (αρχή -τέλος)

Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και πιστώνει 450 διδακτικές ώρες.

Έναρξη μαθημάτων: 1η Φεβρουαρίου 2021

Τρόπος αξιολόγησης

Τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος κάθε μηνιαίας θεματικής ενότητας.

Μοριοδοτήσεις

Όλα μας τα Προγράμματα προσφέρουν Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Κατάρτισης ECVET. Ενδεικτικά, ένα πρόγραμμα 450 ωρών πιστώνει 22,5ECVET (https://www.iky.gr/el/ecvet).

Τα περισσότερα Προγράμματά μας μοριοδοτούνται ως σεμινάρια, που οργανώθηκαν από δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά το πλεονέκτημα αυτό:

  • Εξαρτάται από την ισχύουσα νομοθεσία.
  • Διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητα του επιμορφούμενου.
  • Δεν αφορά το Πανεπιστήμιο, το οποίο διοργανώνει το σεμινάριο ΜΟΝΟ για τη γνώση και την επαγγελματική ενδυνάμωση.

Το Πανεπιστήμιο στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης των επιμορφούμενων.

Δίδακτρα

Το κόστος του σεμιναρίου είναι 100 ευρώ σε συνεργασία με Δήμους

(Η πληρωμή κατοχυρώνει και την εγγραφή σας)

*Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο/η επιμορφούμενος/η δεν πρέπει να έχει καμία οικονομική και ακαδημαϊκή υποχρέωση απέναντι στο πανεπιστήμιο.

Ενότητες Προγράμματος

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται, αλλά δεν περιορίζεται στις παρακάτω ενότητες:

Διδακτική Ενότητα 1

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ- ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΜΒΡΥΪΚΗ, ΒΡΕΦΙΚΗ, ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ.

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στη φάση της ανάπτυξης και συγκεκριμένα στο είδος των μεταβολών που συντελούνται στις δομές, λειτουργίες και μορφές-συμπεριφοράς του ατόμου κατά τα είκοσι πρώτα χρόνια της ζωής του, καθώς και στους παράγοντες που τις προκαλούν.

Η πορεία της ανάπτυξης χωρίζεται σε επιμέρους περιόδους. Ο συνήθης χωρισμός είναι σε πέντε περιόδους: α) προγεννητική ή ενδομητρική περίοδος – Εμβρυϊκή ηλικία (από τη σύλληψη ως τη γέννηση), β) βρεφική ηλικία (από τη γέννηση ως το 2ο έτος), γ)προσχολική ή πρώτη παιδική ή νηπιακή ηλικία (από το 3ο ως το 6ο έτος),  δ) σχολική ή δεύτερη παιδική ηλικία (από το 7ο ως το 11ο έτος) και ε) εφηβική ηλικία (από το 11ο ως το 20ο έτος) (Παρασκευόπουλος, 1985:38).

Ειδικότερα, θα δοθούν απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με το α) τι μπορεί να κάνει το παιδί σε κάθε ηλικία και β) τι νιώθει το παιδί για ότι μπορεί να κάνει σε κάθε ηλικία, αναφορικά με τον γνωστικό και συναισθηματικό τομέα της ανάπτυξης του.

Διδακτική Ενότητα  2

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει λόγος για την έννοια της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων, για τις βασικότερες συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές τους δυσκολίες, καθώς και τις διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές αντιμετώπισής τους. Επιπλέον, θα γίνει αναφορά σε διάφορες διαταραχές, οι οποίες αποτελούν άξονες της Παιδοψυχιατρικής παιδιών και εφήβων, (κλινικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, νοητική υστέρηση, ψυχοκοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα κ.α.), σύντομη αναφορά για την αιτιολογία κάθε διαταραχής και για τους τρόπους παρέμβασης.

Διδακτική Ενότητα  3

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Περιγραφή

Το Πρόγραμμα αποτελεί μια εισαγωγή́ στον τομέα της κοινωνιολογίας του φύλου και της οικογένειας. Σκοπός του προγράμματος είναι να παρουσιάσει διεξοδικά και εμπεριστατωμένα τους ορισμούς και τους παράγοντες διαμόρφωσης της έμφυλης και σεξουαλικής ταυτότητας. Έμφαση δίνεται στις θεωρίες του φύλου και της οικογένειας, στη διαμόρφωση και την εξέλιξη των οικογενειακών σχέσεωνστις σύγχρονες κοινωνίες και στην πολλαπλότητα των μορφών της οικογένειας στις σύγχρονες κοινωνίες. Όλα τα παραπάνω εξετάζονται σε σχέση με την ιδεολογία, τις διαφορές των φύλων καθώς και την χάραξη πολιτικής, όσον αφορά το θεσμό της οικογένειας.

Διδακτική Ενότητα  4

ΤΙΤΛΟΣ: ΘΕΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Περιγραφή

Η ενότητα έχει ως βασικό σκοπό να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες τις βασικές εισαγωγικές έννοιες και τα χαρακτηριστικά της Θετικής Ψυχολογίας, όπως τον τρόπο ορισμού της επιστήμης της Θετικής Ψυχολογίας, τις ρίζες της, τις αρχές της και τα πιστεύω της. Επιπλέον, από που επηρεάστηκε η Θετική Ψυχολογία, με τι ασχολείται, ποια η προσέγγισή της και τι ακριβώς ερευνά. Επίσης θα εξεταστούν, οι περιπτώσεις και ο τρόπος που εφαρμόζεται η Θετική Ψυχολογία, η συσχέτισή της με τα θετικά αλλά και με τα αρνητικά συναισθήματα και η αποτελεσματικότητα των εφαρμογών και των μεθόδων των θεραπευτικών της παρεμβάσεων σε διάφορα πεδία, όπως στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην ψυχική αλλά και στη σωματική υγεία. Ακόμη, θα παρουσιαστούν οι διαφορές της Θετικής Ψυχολογίας σε σχέση με τους κλάδους της Ψυχανάλυσης και της Συμβουλευτικής. Επιπρόσθετα θα αναφερθούν και θα αναλυθούν διάφορες ασκήσεις της Θετικής Ψυχολογίας, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα να μπορούν να τις εφαρμόζουν πρώτα στον ίδιο τους τον εαυτό και στη συνέχεια στους μελλοντικούς τους πελάτες, ως Coaches.

Διδακτική Ενότητα  5

ΤΙΤΛΟΣ: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ- ΤΕΣΤ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στη θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner, θα αναφερθούν τα εννιά είδη νοημοσύνης και θα ακολουθήσει ο συσχετισμός της με την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν οι κυριότεροι ορισμοί και τα μοντέλα της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και η σχέση της με τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα. Θα γίνει λόγος για το ρόλο του σχολείου στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών και θα αναφερθούν τα κυριότερα εργαλεία μέτρησης της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Διδακτική Ενότητα  6

ΤΙΤΛΟΣ: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ.

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στους κυριότερους ορισμούς της αυτοεκτίμησης, στις βασικότερεςθεωρίες της και στην ανάπτυξη της Αυτοεκτίμησης κατά την Βρεφική, Παιδική και Εφηβικήηλικία. Επιπλέον, θα αναφερθούν οι κυριότεροι παράγοντεςεπιλογής ενός επαγγέλματος και θα παρατεθούν έρευνες καιάρθρα που, εκτός των άλλων, αφορούν στην αυτοεκτίμηση τωνυιοθετημένων παιδιών, παιδιών με χωρισμένους γονείς καθώςκαι στη διαχείριση του πένθους.

Διδακτική Ενότητα  7

ΤΙΤΛΟΣ: ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΤΕΣΤ, ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ, ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει λόγος για την ψυχομετρία και τον τρόπο που αυτή ορίζεται, για τον τρόπο ορισμού των ψυχομετρικών οργάνων, τη στάθμισή τους καθώς και για τις κλίμακες ανίχνευσης αναπτυξιακών διαταραχών. Επιπλέον, θα γίνει αναφορά στο παιδικό ιχνογράφημα, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδίασης στα παιδιά, στην εκτίμηση του πνευματικού τους επιπέδου μέσω των σχεδίων, στα στάδια της καλλιτεχνικής τους ανάπτυξης , στην αξιολόγησης των σχεδίων τους, καθώς και στο τεστ της οικογένειας. Τέλος, θα γίνει λόγος για την παιγνιοθεραπεία και τη δραματοθεραπεία, οι οποίες αποτελούν δύο πολύ αποτελεσματικές παρεμβάσεις για τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές ανησυχίες των παιδιών και των εφήβων.

Διδακτική Ενότητα  8

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Περιγραφή

Για την καλύτερη κατανόηση της Ειδικής Αγωγής, χρειάζεται να ορίσουμε την έννοια της αναπηρίας. Το φυσιολογικό διαφοροποιείται ανάλογα με την κάθε κοινωνική περίσταση (ιστορικά, γεωγραφικά, πολιτικά). Στην προσπάθεια των ανθρώπων να κατανοήσουν την κοινωνία μέσα στην οποία ζουν, ορίζονται διαφορετικά οι έννοιες του κανονικού και του ειδικού. Η κοινωνία προσδιορίζει στην πράξη τι είναι κανονικό και τι όχι, όταν δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη της διαφορετικότητας και δεν προσαρμόζεται στις διαφοροποιήσεις. Κάθε εποχή και κάθε κοινωνία έχει τις δικές της αντιλήψεις για την αναπηρία. Οι σύγχρονες κατευθύνσεις για τα άτομα με αναπηρία προβλέπουν: ανάπτυξη – διατήρηση δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και λειτουργικότητας στην καθημερινή ζωή, αποϊδρυματοποίηση και ανάπτυξη δομών αυτόνομης διαβίωσης και πέρασμα από την Ειδική Αγωγή στη Ειδική Εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον Νόμο 3699/2008, που ισχύει σήμερα, «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) είναι το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ΕΑΕ. Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ΕΑΕ στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες». Η ΕΑΕ επιδιώκει: α) την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, β) τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξή τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν, γ) την αντίστοιχη προς τις δυνατότητές τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα και δ) την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωσή τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.

Διδακτική Ενότητα 9

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΣΤ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Περιγραφή

Η Επαγγελματική Συμβουλευτική είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του επαγγέλματος της συμβουλευτικής. Ο Προσανατολισμός εμφανίστηκε και καλλιεργήθηκε ως μια οργανωμένη σκέψη στο τέλος του προηγούμενου αιώνα και η εφαρμογή του υλοποιήθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα. Στην εκπαίδευση χρησιμοποιήθηκαν αρχικά οι όροι: «Επαγγελματική καθοδήγηση, Οδηγητική, Επαγγελματική Εξερεύνηση και Επαγγελματικός Προσανατολισμός». Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται όροι, όπως: «Επαγγελματική Συμβουλευτική, Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Αγωγή Σταδιοδρομίας, Επαγγελματική Διαπαιδαγώγηση, κλπ.

Η Συμβουλευτική με τον Προσανατολισμό είναι ένας ενιαίος θεσμός, που περιλαμβάνει διαδικασίες και μέτρα που στοχεύουν στο να βοηθήσουν το άτομο, αφού γνωρίσει τον εαυτό του και το περιβάλλον του, να επιτύχει επιλογές τέτοιες, που θα εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή εξέλιξη και αξιοποίηση του εαυτού του αλλά και τουγενικούκαλού της κοινωνίας. Η διαδικασία της παροχής υπηρεσιών επαγγελματικής συμβουλευτικής πραγματοποιείται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός αποτελεί πεδίο εφαρμογής πολλών επιστημών (Ψυχολογίας, Παιδαγωγικής, Οικονομίας, Κοινωνιολογίας, κ.ά.), καθεμιά από τις οποίες τον προσεγγίζει από άλλη οπτική γωνία και δίνει έμφαση σε διαφορετικές διαστάσεις του (ψυχολογικές, παιδαγωγικές, οικονομικές, κοινωνικές, κ.ά.). Με λίγα λόγια ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στοχεύει στην πλήρη ένταξη του ατόμου, με έναν παραγωγικό ρόλο στη κοινωνία, μέσω της διερεύνησης, της ενημέρωσης και της προετοιμασίας που διαθέτει.

Ο ρόλος αυτός καλείται να συμπίπτει με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του κάθε ατόμου και ασφαλώς να επιλέγεται από τον ίδιο. Η αυτογνωσία του ατόμου είναι αυτή που θα τον βοηθήσει στην επιλογή του επαγγέλματος. Έτσι, θα είναι σε θέση να απαντάει σε ερωτήσεις του τύπου ποια είναι τα ενδιαφέροντα του κ.ά. Για τους λόγους αυτούς χρησιμοποιούνται τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες και δυνατότητες, την προσωπικότητα, την επαγγελματική ανάπτυξη, τις επαγγελματικές πεποιθήσεις και την επαγγελματική κατάσταση του ατόμου. Οι απαντήσεις του, θα πρέπει να δίνονται μετά την πλήρη ανάλυση του εαυτού του. Όμως, Το ίδιο το άτομο έχει αποκλειστική ευθύνη των επιλογών του.

Διδακτική Ενότητα  10

ΤΙΤΛΟΣ:ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Περιγραφή

Με τον όρο διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού εννοούμε τηχρησιμοποίηση διαφόρων ενεργειών, οι οποίες στοχεύουνστην αποτελεσματική διοίκηση των ανθρώπων μέσα σε έναεργασιακό χώρο με τέτοιο τρόπο, ώστε να ωφεληθεί το άτομο,η επιχείρηση και η κοινωνία. Μια επιτυχημένη στελέχωσηβασίζεται στην εξεύρεση του κατάλληλουπροσωπικού για τηνκατάλληλη θέση.

Στην ενότητα αυτή θα δούμε τρόπους και μεθόδους για τονσωστό προγραμματισμό του τμήματος των Ανθρώπινων Πόρωνκαι πώς πρέπει να προσδιοριστούν οι ανάγκες σε ανθρώπινοδυναμικό. Με άλλα λόγια, θα μελετήσουμε την τακτική πουακολουθείται για τη σωστή εκτίμηση του πλήθους και τουείδους των θέσεων καθώς και η πρακτική σχεδιασμού/ανάλυσης των θέσεων εργασίας. Θα διερευνήσουμε την αξίατης αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, τοοριστικό βήμα της οποίας είναι να αποφασιστεί ένας συνδυασμός μεθόδων επιλογής από τέσσερις παραμέτρους.

Οιπαράμετροι αυτές είναι η εγκυρότητα, η δικαιοσύνη, το πεδίοεφαρμογής και το κόστος. Μετά από τα στάδια αυτάλαμβάνεται και η τελική απόφαση για την πρόσληψη, που είναιστην ευχέρεια κάθε οργανισμού να έχει ακολουθήσεισυγκεκριμένους μηχανισμούς και ιεραρχικές δομές, ώστε ναορίζει ποιος θα έχει την τελική απόφαση. Στην ουσία ηαποτελεσματικότητα της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικούέγκειται στα προγράμματα, τις πολιτικές και τις πρακτικές πουμπορούν να διοικήσουν το έμψυχο δυναμικό μιας επιχείρησης, αναδεικνύοντας το δυναμικό τους.

Διδακτική Ενότητα  11

ΤΙΤΛΟΣ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Περιγραφή

Στην ενότητα αυτή θα παρουσιαστεί η χρήση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και του Διαδικτύου, τόσο από τα παιδιά και τους έφηβους, όσο και από τους ενηλίκους στην ελληνική πραγματικότητα.

Θα γίνει προσπάθεια να ορισθεί το φαινόμενο του εθισμού στο Διαδίκτυο και να αποδοθεί η έννοια της ψηφιακής ταυτότητας. Επιπλέον, θα αναδειχθεί ο επιπολασμός και το δημογραφικό προφίλ των εθισμένων στο Διαδίκτυο καθώς και τα εργαλεία διάγνωσής του. Τέλος, θα γίνει αναφορά στους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.

Διδακτική Ενότητα  12

ΤΙΤΛΟΣ: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Περιγραφή

H εικαστική ψυχοθεραπεία (art therapy) ή ψυχοθεραπεία μέσω της τέχνης είναι ένα ευρύ, διεπιστημονικό πεδίο που αντλείταιπρωτίστως από τους χώρους της ψυχολογίας και της τέχνης. Σαφώς, η συνύφανση των τεχνών  και της  θεραπευτικής αγωγής δεν είναι ένα νέο φαινόμενο, αλλά υπάρχει εγγενές στις ανθρώπινες κοινωνίες. Όμως, η ανάπτυξη του επιστημονικού χώρου της εικαστικής ψυχοθεραπείας αποτελεί ουσιαστικά την απόληξη μιας μακράς ανθρώπινης παράδοσης που επηρεάζεται από τις πνευματικές και κοινωνικές εξελίξεις του 20ού αιώνα. (Malchiodi, 2003)

Η θεραπεία μέσω τέχνης, καθώς αποτελεί ένα μοντέλο θεραπείας με τη χρήση διάφορων μεθόδων, που ακουμπούν στην έκφραση και τη δημιουργία, έχει ως βασικό χαρακτηριστικό την έκφραση του θεραπευόμενου μη λεκτικά, δηλαδή μέσα από το έργο του. Αυτό καθιστά τις θεραπείες μέσω τέχνης ιδανικές για την προσέγγιση πληθυσμών που δυσκολεύονται στο λόγο (ψυχιατρικοί ασθενείς, παιδιά, ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι κ.λπ.), καθώς είναι και εξαιρετικά βοηθητικές στην πρόληψη και φροντίδα της ψυχικής υγείας, αφού ωθούν το συναίσθημα να εκφραστεί μέσω του έργου και να μην γυρίσει προς τον εαυτό.

Στόχος του μαθήματος είναι ο εκπαιδευόμενος να δει τη λειτουργία των θεραπειών μέσω τέχνης και τις ιδιότητές τους, καθώς και να αντιληφθεί τα κοινά εργαλεία και προσεγγίσεις της κάθε μορφής θεραπείας, αλλά και τις διαφορές τους. Τα παραπάνω, τον καθιστούν ικανό να επιλέξει το κατάλληλο για αυτόν μοντέλο, αλλά και τις ιδιότητες που θα του φανούν χρήσιμες για το εκάστοτε περιστατικό, οι οποίες εμπεριέχονται σε όλες τις θεραπείες μέσω τεχνών.

Επίσης παρουσιάζεται η βασική θεωρητική προσέγγιση των σχολών ψυχοθεραπείας και χρήση παραδειγμάτων για την κατανόησή τους, σε συνδυασμό με την εικαστική θεραπεία και τα εργαλεία της.

Εγγραφή / Αναλυτική μέθοδος πληρωμής

Η πληρωμή γίνεται μέσω πιστωτικής- χρεωστικής κάρτας:

Προσοχή η πληρωμή των διδάκτρων μπορεί να γίνει αποκλειστικά με δική σας χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.

Εάν χρησιμοποιήσετε κάρτα με διαφορετικά στοιχεία από τα δικά σας (κάρτα που ανήκει σε άλλον) παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τη γραμματεία στο 2251036580 και 2251036520 για να δηλώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία ή εναλλακτικά να στείλετε mail στο ppy@aegean.gr, δηλώνοντάς το.

Πληρωμή μέσω πιστωτικής- χρεωστικής κάρτας

Βήμα 1ο

Συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση

https://www.ru.aegean.gr/epos/?id=444

Οδηγίες:

Εισάγετε τα προσωπικά σας στοιχεία στα παραπάνω πεδία.

Στην επιλογή “συμμετοχή ως” επιλέγετε το ποσό που θα καταθέσετε.

Στο πεδίο “Αριθμός Φορολογικού Μητρώου Συμμετέχοντα” αναγράψτε το ΑΦΜ σας

Βήμα 2ο

  • Στο πεδίο 1 επιλέγετε τον τύπο παραστατικού που επιθυμείτε να λάβετε (Απόδειξη παροχής υπηρεσιών ή τιμολόγιο)
  • Το πεδίο 2 ‘Τρόπος πληρωμής” επιλέγετε Πιστωτική/Χρεωστική Κάρτα
  • Το πεδίο “Πληροφορίες Πληρωμής/Αριθμός Καταθετηρίου” το αφήνετε κενό. Για να προχωρήσετε στην πληρωμή θα πρέπει να πατήσετε εγγραφή.
  • Στη συνέχεια πατήστε Proceed για να μεταφερθείτε στο e-commerce της Alpha Bank.

Συμπληρώστε τα στοιχεία της κάρτας σας και έπειτα πατήστε πληρωμή

Επισημάνσεις

Ακολουθείται αυστηρά η ακαδημαϊκή δεοντολογία και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή, οδηγεί στην απώλεια της ιδιότητας του επιμορφούμενου, δίχως επιστροφή διδάκτρων.

Τα έγγραφα αιτήματα απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.

Όλες οι επικοινωνίες γίνονται ψηφιακά. Σε ψηφιακή μορφή αποδίδονται όλα τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις μέσα σε 1 έως 3 μήνες από την περάτωση των σπουδών.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

1.Τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται σε καμία περίπτωση παρά μόνο εάν ακυρωθεί ή δεν πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα με υπαιτιότητα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Με την υποβολή της αίτησης παραιτείστε από κάθε απαίτηση για επιστροφή διδάκτρων ή για οποιαδήποτε άλλη αλλαγή.

2. Ένα μεγάλο μέρος της επικοινωνίας γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα e-mail που είναι διαθέσιμα είναι τα ακόλουθα ppy@aegean.grgrafeioppy@aegean.gr και grammateiappy@aegean.gr

Για να μπορούμε να επεξεργαζόμαστε τα αιτήματά σας θα πρέπει απαραιτήτως στο θέμα να αναγράφονται τα εξής στοιχεία, ονοματεπώνυμο, πρόγραμμα και o μοναδικός αλγόριθμος επιμορφούμενου (πχ. Μαρία Παπαδοπούλου, Ειδική Αγωγή, 1011003202009032021). Οποιοδήποτε e-mail χωρίς αυτό το θέμα θα αγνοείται.

3. Το πρόγραμμα μαθημάτων είναι ενδεικτικό και μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των διδασκόντων, την ανάρτηση υλικού και τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

4. Τα νέα πιστοποιητικά του Πανεπιστημίου Αιγαίου απονέμονται ηλεκτρονικά από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης. Συνήθως αποδίδουν Ευρωπαϊκές Επαγγελματικές Πιστωτικές Μονάδες (Ecvet) και ο χρόνος αποστολής τους στους υποψηφίους εξαρτάται από την ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών και οικονομικών ελέγχων. Κατά μέσο όρο τα πιστοποιητικά αποστέλλονται μέσα σε διάστημα 1 έως 3 μηνών από την ολοκλήρωση του προγράμματος.

5. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής οποιουδήποτε σημείου της προκήρυξης ανάλογα με τις εκπαιδευτικές και διοικητικές ανάγκες. Η παρούσα προκήρυξη δεν είναι κατ´ ουδένα τρόπο δεσμευτική για τα Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

6. Πληροφορίες για πιθανές μοριοδοτήσεις ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία μπορούν να ληφθούν από τους αρμόδιους φορείς και όχι από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

7. Η εγγραφή στα Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου συνεπάγεται την αποδοχή της διατήρησης των προσωπικών δεδομένων και της αξιοποίησής τους για εκπαιδευτικούς και διαφημιστικούς σκοπούς.

8. Η εγγραφή στα Προγράμματα συνεπάγεται τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας και των κανόνων καλής συμπεριφοράς. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τους κανόνες του Πανεπιστημίου και της ευγένειας μπορεί να αποκλείσει τον επιμορφούμενο από τα Προγράμματα, χωρίς επιστροφή διδάκτρων ή απονομή οποιασδήποτε βεβαίωσης.

9. Η λογοκλοπή ή ο λογοδανεισμός οδηγούν στην αποβολή του επιμορφούμενου από το πρόγραμμα χωρίς κανένα δικαίωμα επιστροφής διδάκτρων.

10. Το Πανεπιστήμιο αποκτά το copyright του υλικού που παραδίδουν οι επιμορφούμενοι στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Επίσης, όλο το υλικό του Πανεπιστημίου προστατεύεται από copyright και η με οποιαδήποτε μορφή αναπαραγωγής του έχει νομικές κυρώσεις.

11. Οι αξιολογικές κρίσεις για το πρόγραμμα και άλλες προτάσεις απαγορεύεται ρητά να αναρτώνται υπό μορφή σχολίων ή άλλων μέσων στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ή σε άλλες ομάδες δικτύωσης. Προτάσεις, κριτικές και σχόλια γίνονται μόνο στο ειδικό έντυπο αξιολόγησης και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Τα έγγραφα αιτήματα των επιμορφούμενων απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.

12. Η κατανόηση των όρων «σύγχρονος» και «ασύγχρονος» ως μεθόδων διδασκαλίας θεωρείται αυτονόητη και το ίδιο ισχύει για την άριστη γνώση υπολογιστών, που είναι εκ των ουκ άνευ προϋπόθεση για την παρακολούθηση των προγραμμάτων. Αδυναμία των επιμορφούμενων να κατανοούν τις μεθόδους διδασκαλίας ή προβλήματα που απορρέουν από την ελλιπή γνώση υπολογιστών, δεν θα επιτραπεί να επηρεάσουν την ποιότητα των προγραμμάτων. Το Πανεπιστήμιο διατηρεί το δικαίωμα να σταματήσει τη φοίτηση οποιουδήποτε αποτυγχάνει στους δύο παραπάνω τομείς, χωρίς καμιά αποζημίωση.

13. Η απουσία από τα μαθήματα και τις δράσεις των προγραμμάτων, όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται, μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό από τα Προγράμματα χωρίς επιστροφή διδάκτρων ή απονομή βεβαίωσης.

14. Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας είναι πρόθυμα να επιλύσουν κάθε πρόβλημα, που φυσιολογικό είναι να προκύψει κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, αρκεί:

α. Να μη γίνεται υπέρβαση ιεραρχίας.

β. Να απευθύνονται εγγράφως και με ακριβή τρόπο στη γραμματεία των Προγραμμάτων.

psichologiagr.com