Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αυτή είναι η ταινία που στέλνει στα Όσκαρ

Με 82.686 δωρεάν εισιτήρια και 167 ταινίες sold out ολοκληρώθηκε το online 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το συγκλονιστικό  «Καλωσήρθατε στην Τσετσενία» του Ντέιβιντ Φρανς κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο Μεγάλου Μήκους ντοκιμαντέρ και μπήκε  στη λίστα των τσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ αφού η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου δίνει τη δυνατότητα στα φιλμ που κερδίζουν το πρώτο βραβείο στα κορυφαία φεστιβάλ ντοκιμαντέρ -ανάμεσά τους και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης-, να είναι αυτόματα στη λίστα επιλογής της κατηγορίας.

Το φιλμ καταγράφει τις διώξεις και τα βασανιστήρια που υφίσταται η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα στην Τσετσενία. η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου δίνει τη δυνατότητα στα φιλμ που κερδίζουν το πρώτο βραβείο στα κορυφαία φεστιβάλ ντοκιμαντέρ -ανάμεσά τους και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης-, να είναι αυτόματα στη λίστα επιλογής της κατηγορίας.

Με το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται ένας κύκλος δράσεων που πραγματοποιήθηκε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Μεταξύ αυτών ήταν το πρότζεκτ Χώροι, που έδωσε τη δυνατότητα σε 22 αγαπημένους Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες να γυρίσουν μία ολιγόλεπτη ταινία στο σπίτι τους, το Meet the future που έκανε διαθέσιμες, δωρεάν στο κοινό, μικρού μήκους ταινίες που υπογράφουν οι σκηνοθέτες οι οποίοι συμμετείχαν στην ενότητα «Meet the Future» του 60ού Φεστιβάλ, τα masterclass και τις ανοιχτές συζητήσεις που απογειώθηκαν με τη θερμή συμμετοχή του κοινού, την εφαρμογή για κινητά και τάμπλετ του Φεστιβάλ ThessFest που ήδη χρησιμοποιείται από όλους τους φίλους του Φεστιβάλ, οι διαγωνισμοί για παιδιά, εφήβους και νέους μέσα από τους οποίους αναδείχθηκαν ταλέντα για τα οποία ελπίζουμε να μιλάμε αύριο, οι ελληνικές ταινίες μυθοπλασίας και οι παιδικές ταινίες από το 60ό ΦΚΘ που έγιναν sold και οι συνεργασίες που πραγματοποιήσαμε με φορείς της Θεσσαλονίκης

Τις παραπάνω δράσεις παρακολούθησαν περισσότεροι από 150.000 άνθρωποι, ενώ μέσα σε μια περίοδο παγκόσμιου εγκλεισμού, μερικά από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου ασχολήθηκαν με το Φεστιβάλ και προέβαλαν την πόλη της Θεσσαλονίκης.