Οι φίλοι του Σιδηροδρόμου Β.Δ. Ελλάδας ζητούν την Αποκατάσταση της Γέφυρας του Εύηνου

Επιστολή του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου Βόρειο – Δυτικής Ελλάδας «ΧαρίλαοςΤρικούπης» με θέμα Θέμα την Αποκατάσταση Σιδηροδρομικής Γέφυρας του Εύηνου Ποταμού:

  • Προς:
    Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή
    Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη
    Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη
    Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και
    Νοτίου Ιονίου
    Πρόεδρο & διευθύνων σύμβουλο ΟΣΕ Σπυρίδων Πατέρα
    Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλο ΕΡΓΟΣΕ Χρήστο Βίνη
    ΟΣΕ Α.Ε. Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής
    ΟΣΕ/ΔΙΠΑΡ/ΥΓΠ/Β’ Τμ. Γραμμής Πάτρας.
    Δήμαρχο Ναυπακτίας Βασίλειο Γκίζα
    Δήμαρχο Μεσολογγίου Κωνσταντίνο Λύρο
    Δήμαρχο Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου
    Βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας, Καραγκούνη Κωνσταντίνο, Σαλμά Μάριο, Λιβανό Σπήλιο,
    Βαρεμένο Γεώργιο, Μωραΐτη Θάνο, Κωνσταντόπουλο Δημήτριο,
    Παπαναστάση Νικόλαο.
    MME

 

  • Θέμα: «Αποκατάσταση Σιδηροδρομικής γέφυρας Εύηνου ποταμού»

Αξιότιμοι κύριοι/κυρίες,

Στις 11/12/2021 μετά από σφοδρή κακοκαιρία τα ορμητικά νερά του Εύηνου ποταμού
δυστυχώς γκρέμισαν μεγάλο τμήμα της σιδηροδρομικής γέφυρας που υπάρχει δίπλα στο
χωριό Ευηνοχώρι. Δυο βάθρα παρασύρθηκαν από την ορμή του ποταμού και το
κατάστρωμα της γέφυρας, που στηριζόταν επάνω τους, κατέρρευσε. Η γέφυρα είναι
ιστορικής σημασίας, εφόσον λειτουργεί από το 1891. Μαζί με την σιδηροδρομική γέφυρα
υπέστη σημαντικές ζημιές και η οδική γέφυρα που υπάρχει ακριβώς δίπλα από το 1967, με
αποτέλεσμα να μην μπορούν να διέλθουν οχήματα από αυτή. Σήμερα ο νομός
Αιτωλοακαρνανίας ουσιαστικά είναι κομμένος στα δύο καθώς, αν δεν υπήρχε η νέα γέφυρα
της Ιόνιας Οδού που κατασκευάστηκε πρόσφατα, θα ήταν αδύνατη οποιαδήποτε
συγκοινωνία.

Ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν έργα αποκατάστασης και των δυο γεφυρών, οδικής
και σιδηροδρομικής. Θεωρούμε δεδομένη την επισκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας
καθώς από αυτή διέρχεται η πρόσφατα ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου
– Μεσολογγίου – Αγρινίου, ενεργό δίκτυο υπό προσωρινή αναστολή κυκλοφορίας.
Επιπλέον από την γέφυρα περνούσε και αγωγός ύδρευσης που τροφοδοτεί με πόσιμο νερό
την πόλη του Μεσολογγίου.

Να υπογραμμίσουμε πάλι εδώ ότι συντρέχουν ιστορικοί και πολιτιστικοί λόγοι που
επιβάλουν την επισκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας: πρόκειται για σημαντικό και σπάνιο
αρχιτεκτονικό έργο του 18ου αιώνα ιστορικής σημασίας και αξιόλογο στοιχείο βιομηχανικής
κληρονομιάς (ένα από τα λίγα του νομού). Η γέφυρα, μέχρι την κατασκευή της αντίστοιχης
οδικής το 1967, ήταν μικτή, δηλαδή εξυπηρετούσε τον σιδηρόδρομο αλλά και αυτοκίνητα
στο μικτό κατάστρωμά της.

Εκτός από την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου ποταμού
επιβάλλεται πλέον και η αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της
περιοχής. Είναι υποχρέωση της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων να διατηρούν σε
λειτουργική κατάσταση έναν σημαντικό συγκοινωνιακό άξονα και μάλιστα πρόσφατα
ανακαινισμένο. Εξάλλου οι σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα (βάσει οδηγιών της
Ε.Ε.) έχουν απελευθερωθεί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ήδη ιδιωτικοί σιδηροδρομικοί
φορείς που πραγματοποιούν δρομολόγια, εκτός από την υπό κρατικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε
όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο σιδηροδρομικές γραμμές σαν την συγκεκριμένη
λειτουργούν ως τοπικοί προαστιακοί σιδηρόδρομοι αλλά και ως μουσειακές και
τουριστικές γραμμές που προσελκύουν επισκέπτες στις περιοχές που διέρχονται.

Ως Όμιλος Φίλων του Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας, «Χαρίλαος Τρικούπης»
ζητούμε από τους αρμόδιους φορείς:
• Άμεσο συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών
• Χρονοδιάγραμμα έργων για την αποκατάσταση των γεφυρών

Σε αναμονή της απάντησής σας, ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την άμεση
ανταπόκριση.

  • Με εκτίμηση,
    Ο πρόεδρος του Δ.Σ του Ομίλου Φίλων του Σιδηροδρόμου Βορειοδυτικής Ελλάδας «Χαρίλαος Τρικούπης»
    Βαγγέλης Πυρπύλης