Formula 1 – GP Άιφελ: Νίκησε και ισοφάρισε τοv Σουμάχερ o Χάμιλτον

Την ενενηκοστή πρώτη νίκη της καριέρας του στο μαγικό κόσμο της Formula 1 πανηγύρισε στο Grand Prix του Άιφελ ο Λιούις Χάμιλτον!

Ο Βρετανός επιβλήθηκε σε έναν αγώνα δίχως μεγάλες μάχες στην κορυφή αλλά με απρόοπτα που έφεραν κάποιες ανακατατάξεις. Έτσι ο οδηγός της Mercedes ισοφάρισε το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ και έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς την ισοφάριση ενός ακόμα ρεκόρ του Γερμανού – αυτού των επτά παγκόσμιων τίτλων.

 

Δεύτερος τερμάτισε ο Max Verstappen για λογαριασμό της Red Bull Racing, με τον Daniel Ricciardo να ακολουθεί! Ήταν το πρώτο βάθρο του Αυστραλού από το Μονακό του 2018 και το πρώτο της Renault μετά την επιστροφή της στη Formula 1!

Ας δούμε όμως πως κύλησε ο αγώνας. Η πίστα του Νίρμπουργκρινγκ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 9 βαθμούς Κελσίου ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 15.

Ο Valtteri είχε πετύχει την τρίτη φετινή του pole position, η Mercedes είχε κάνει ξανά το 1-2 ενώ ο Verstappen μοιραζόταν τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης με τη Ferrari του Charles Leclerc.

 

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι δύο Mercedes μονομάχησαν, με τον Hamilton να φαίνεται αρχικά πως θα πάρει τα ηνία αλλά τον Bottas να πλασάρεται καλύτερα ενόψει της δεύτερης στροφής και τελικά να μένει μπροστά.

 

Πίσω τους ο Leclerc προσπάθησε να κλέψει την τρίτη θέση από τον Verstappen αλλά ο Ολλανδός κρατήθηκε τρίτος, ενώ πίσω τους είχαμε αρκετές μικροεπαφές δίχως συνέπειες και τον Ricciardo να περνάει τον Albon.

Οι τρεις πρώτοι παρέμεναν πολύ κοντά σε χρόνους και απομακρύνονταν διαρκώς από τους υπόλοιπους, καθώς ο Leclerc πάλευε με νύχια και με δόντια να κρατήσει πίσω του τον ανταγωνισμό. Στον έκτο γύρο, ενώ 3 δεύτερα χώριζαν τους 3 πρώτους, η Ferrari ήταν άλλα 11 πιο πίσω.

Η άμυνα του Leclerc άντεξε μέχρι τον ένατο γύρο, όταν και τον προσπέρασε ο Ricciardo ενώ πίσω του, οι Lando Norris (McLaren) και Sergio Perez (Racing Point) μάχονταν ρόδα με ρόδα.

 

O Leclerc μπήκε για αλλαγή ελαστικών στο γύρο 11, νωρίτερα του αναμενόμενου, ενώ στον επόμενο γύρο τον μιμήθηκε και ο teammate του. Ο Vettel είχε ένα ακραίο μπλοκάρισμα όταν προσπάθησε να αποφύγει την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen και κατέστρεψε τα ελαστικά του. Εξέλιξη που τον ανάγκασε να αλλάξει στρατηγική καθώς είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα.

 

Μπλοκάρισμα είχε και ο Bottas, με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Hamilton στο γύρο 13. Άμεσα ο Φινλανδός μπήκε για αλλαγή ελαστικών και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τη Renault του Ricciardo, την οποία χρειάστηκε να φτάσουμε στο γύρο 16 για να την περάσει.

Εν τω μεταξύ, με τον ουρανό σκοτεινιασμένο, ο Verstappen έκανε ένα μικρό λάθος που άνοιξε τη διαφορά του από τον Hamilton στα 5 δευτερόλεπτα.

Αμφότεροι κέρδισαν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού καθώς το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας τους επέτρεψε να κάνουν αλλαγή ελαστικών με ελάχιστες απώλειες. Εκεί, η Red Bull έκανε πολύ ταχύτερο pit stop κι έτσι η διαφορά των δύο μειώθηκε ξανά στα 2 δευτερόλεπτα.

Το VSC προκλήθηκε από την σύγκρουση του Raikkonen με τη Williams του George Russell στο τέλος της ευθείας. Αυτή προκάλεσε κλατάρισμα στο πίσω αριστερά ελαστικό και ζημιά στην ανάρτηση, οδηγώντας τον Βρετανό σε εγκατάλειψη.

 

Ο Raikkonen που εκκίνησε για 323η φορά (αριθμός ρεκόρ) έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων καθώς κρίθηκε υπαίτιος για αυτό το συμβάν.

Στο γύρο 17 η μάχη Albon-Daniil Kvyat έστειλε τον Ρώσο εκτός πίστας στο chicane και παρότι συνέχισε, έχασε την εμπρός αεροτομή του περνώντας βίαια πάνω από τα kerb. Ευτυχώς, χωρίς να προκληθεί κάποιο ατύχημα.

 

Την ίδια ώρα, ο αγώνας του Bottas έπαιρνε απογοητευτική εξέλιξη καθώς δεν είχε ισχύ από την υβριδική του μηχανή και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pit και να εγκαταλείψει. Ήταν το πρώτο φετινό του DNF.

Φτάνοντας στο γύρο 22, ο Albon είχε μία κόντρα… εκτός ορίων με τον Pierre Gasly της AlphaTauri, τον οποίο αντικατέστησε πέρυσι στην RBR. Μία εσωτερική κόντρα που δεν βλέπουμε συχνά.

Κάπου εκεί είχαμε τη δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα, με τον Esteban Ocon της Renault να τίθεται εκτός μάχης λόγω προβλήματος στα υδραυλικά.

Αμέσως μετά είχαμε και την τρίτη. Λίγο αφότου έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για την επαφή με τον Kvyat, ο Albon αποσύρθηκε από τον αγώνα, με τη Red Bull να κάνει λόγο για πρόβλημα στην υβριδική μηχανή.

 

Φτάνοντας στα μισά του αγώνα και τον τριακοστό γύρο, ο Hamilton είχε ανοίξει ξανά διαφορά 4 δευτερολέπτων από τον Verstappen, με τον Riccardo τρίτο, ένα λεπτό μακριά!

Leclerc, Perez και Norris συμπλήρωναν το Top-6, με τον Βρετανό της McLaren να έχει πρόβλημα με την υβριδική μηχανή της Renault να χάνει συνεχώς έδαφος και να πέφτει πίσω κι από τον teammate του, Carlos Sainz.

 

Μπροστά τους, Leclerc και Perez άλλαξαν θέσεις μερικές φορές, προτού ο Μονεγάσκος επισκεφτεί για δεύτερη φορά τα pit στο γύρο 36, ενώ στην κορυφή, ο Hamilton είχε ανοίξει σημαντική διαφορά από τον Verstappen – στα 8 δευτερόλεπτα!

Στους επόμενους γύρους η προσοχή στράφηκε στη μάχη για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου και τον ρυθμό με τον οποίο ο Perez πλησίαζε τον Ricciardo, που είχε ελαστικά πιο ταλαιπωρημένα κατά 12 γύρους.

 

Στο γύρο 44 o κινητήρας του Norris παρέδωσε πνεύμα, με τον Βρετανό να παρκάρει τη McLaren του στην στροφή 6. Παρότι προσπάθησε να την ακινητοποιήσει όσο γινόταν μακριά από την αγωνιστική διαδρομή, η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα ήταν αναπόφευκτη.

 

Υπό αυτό το καθεστώς όσοι βρίσκονταν στο πάνω μέρος της κατάταξης, έσπευσαν για αλλαγή ελαστικών (αν και o Perez με ένα γύρο καθυστέρηση). Έτσι οι διαφορές μηδενίστηκαν και πήγαμε σε ένα σπριντ 10 γύρων με τη σειρά κατάταξης να είναι: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Perez, Sainz, Leclerc, Grosjean, Gasly, Hulkenberg, Giovinazzi.

Όταν αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Verstappen δεν είχε καλή αντίδραση κι όχι μόνο δεν επιτέθηκε στον Hamilton αλλά χρειάστηκε να παλέψει για να κρατηθεί μπροστά από τον Ricciardo. Τα κατάφερε και μετά ήταν ο Αυστραλός αυτός που έπρεπε να παίξει άμυνα έναντι του Perez.

 

Τελικά όλοι διατήρησαν τις θέσεις τους και κάπως έτσι φτάσαμε στον τερματισμό, με τον Hamilton νικητή και τον Verstappen να είναι δεύτερος αλλά να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Έτσι πήρε έναν επιπλέον βαθμό και πλέον τους χωρίζουν 89!

 

Ο Ricciardo επέστρεψε μετά από δυόμιση χρόνια στο βάθρο ενώ ακολούθησαν οι Perez, Sainz, Gasly, Leclerc, o Hulkenberg που αντικατέστησε τελευταία στιγμή τον άρρωστο Lance Stroll, ο Grosjean και ο Giovinazzi.

 

Αναλυτικά η κατάταξη:

Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1) – newsauto.gr