Γιοφύρια: Απαγόρευση οχημάτων άνω των έξι τόνων και κουραφέξαλα

Απαγορεύεται λέει η διέλευση οχημάτων άνω των έξι τόνων από τα γιοφύρια του Αιτωλικού.

Και γράφω «λέει» γιατί μόνο στα χαρτιά ισχύει.  Στην πραγματικότητα μια χαρά σουλατσάρουν βαρέα οχήματα πάνω στα γιοφύρια. Βέβαια, στην ανατολή είσοδο, έχουν τοποθετήσει πινακίδα με την σχετική πληροφορία, «απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω των έξι τόνων», η όποια μόνο διακοσμητική είναι.

Σίγουρα δεν ανακάλυψα τον Άρη, καθημερινά το βλέπετε και εσείς. Δεκάδες οχήματα άνω των έξι τόνων περνάνε πάνω από τα εγκαταλειμμένα γιοφύρια μας. Σκεφτείτε μόνο πόσες φορές περνάνε τα αστικά και τα υπεραστικά λεωφορεία. Αναρωτηθείτε ακόμα ποσά φορτηγά έχετε δει πάνω στα γιοφύρια. Σας πληροφορώ ότι τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα και άδεια να είναι ξεπερνούν τους έξι τόνους. Δεν συζητώ την περίπτωση τα φορτηγά να είναι γεμάτα εμπόρευμα, εκεί φτάνουν τους δέκα έως και είκοσι πέντε τόνους. Όχι απλά παράνομοι αλλά και εγκληματίες σύμφωνα με την νομοθεσία.

Απορώ, ειλικρινά, με την στάση των οδηγών, που ενώ γνωρίζουν την πινακίδα την «γράφουν» κανονικά στα παλιά τους υποδήματα, την στάση της αστυνομίας που δεν εφαρμόζει νόμο, που δεν συνετίζει τους οδηγούς, αλλά περισσότερο απορώ με το σκεπτικό των ανθρώπων που αποφάσισαν και διατηρούν ως σήμερα αυτή την κατάσταση.

Ρε πασάδες, ειλικρινά, απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω των έξι τόνων; Το λεωφορείο του Κ.Τ.Ε.Λ., όπως προείπα, είναι από μόνο του, τουλάχιστον δέκα τόνοι. Έλεος.

Για να μην πω ότι αρχικά η πινακίδα αναφέρονταν σε απαγόρευση διέλευσης άνω των δυο τόνων. Ούτε δηλαδή αγροτικό φορτωμένο με ξύλα να μην περάσει.

Εάν δεν παρθεί γενναία απόφαση τα γιοφύρια θα πέσουν, έχουν υποστεί ήδη αρκετές ζημίες. Δεν θα πω για τις πλαϊνές πέτρες που έχουν απομακρυνθεί από τις θέσεις τους και βρίσκονται στο βυθό της λιμνοθάλασσας, στα δυτικά γιοφύρια. Θα αναφερθώ όμως στο κοντινό 2013 που άνοιξε τρύπα στο οδόστρωμα των ανατολικών γιοφυριών και φαινόταν η επιφάνεια της λιμνοθάλασσας.

Κατανοώ ότι τα γιοφύρια είναι μνημεία νεότερης ιστορία με αρχαιολογική σημασία, αλλά αυτό δεν μας εμποδίσει να τα σώσουμε ώστε να τα βρουν τα παιδιά των παιδιών μας. Ας σώσουμε τα γιοφύρια πριν καταρρεύσουν και αναγκαστούμε να ενώσουμε το νησί με την στεριά. Ας σεβαστούμε τον ιδρώτα των προγόνων μας που τα έκτισαν και υπάρχουν έως σήμερα. Ας δοθεί λύση σήμερα.

Μην αψηφάτε το πρόβλημα, είναι μείζονος σημασίας.

Σημειώνω εδώ πως εάν δεν δοθεί λύση και συνεχιστεί η κατάσταση αυτή τότε θα καταρρεύσουν. Κι αν πέσουν τότε δεν θα είναι μνημεία νεότερης ιστορία με αρχαιολογική σημασία, γιατί πολύ απλά δεν θα υπάρχουν. Δεν σκέπτομαι καν το ενδεχόμενο της κατάρρευσης τους ενώ υπάρχουν ανθρώπινες ζωές πάνω τους. Τραγωδία.

Προστατεύατε τα γιοφύρια του Αιτωλικού. Ας σεβαστούμε όλοι την συγκεκριμένη οδηγία.

Υπάρχει δρόμος από τα μπάνια της Σταμνάς που μπορεί να εξυπηρετήσει τα συγκεκριμένα οχήματα και σχετική οδηγία στον κόμβο του Μπάγια.

Επιπλέον τα εμπορεύματα των καταστηματαρχών εντός του νησιού μπορούν να παραδοθούν χωρίς τα μεγάλα φορτηγά. Υπάρχουν και μικρότερα όχημα παράδοσης ή στάθμευση εκτός γιοφυριών και παράδοση με τα πόδια, χωρίς καμία επιβάρυνση για τους έμπορους της πόλης.

Μια απόφαση είναι.

Σώστε τα γιοφύρια του Αιτωλικού.

Ας αρχίσουμε να σκεπτόμαστε λύσεις νέων γεφυρών, είτε παράλληλες με τα γιοφύρια μας είτε σε αλλά σημεία της πόλη ώστε να διέρχονται τα βαρέα οχήματα.

Χρόνια Πολλά, Καλή Πρωτοχρονιά, Ευτυχισμένο και Υγιέστατο 2021.

Σπυρίδων Δ. Σταράμος – etoliko.gr