Γιώργος Βαρεμένος: «Ο κλάδος των ΤΑΧΙ κινδυνεύει με πτώχευση»

Ο κλάδος των ΤΑΧΙ ανεβαίνει έναν επαγγελματικό Γολγοθά, που οδηγεί στην πτώχευση και τον αφανισμό, ενώ οι συνδικαλιστικοί του εκπρόσωποι καταλογίζουν στην κυβέρνηση εχθρική και ρατσιστική συμπεριφορά, με αναπόδραστο αποτέλεσμα την άλωσή του και την παράδοση του μεταφορικού έργου σε εταιρείες. 

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο κλάδος αφέθηκε αβοήθητος στην προσπάθειά του να ανταπεξέλθει στην περίοδο των lockdown, όπου δεν υπήρχε έργο και εισόδημα.

Έτσι, μόνο ο κλάδος των ΕΔΧ ΤΑΧΙ εξαιρείται και δεν του αποδίδεται η ενίσχυση ειδικού σκοπού που έχει θεσμοθετηθεί για τις επιβατικές μεταφορές και αφορά Υπεραστικά και Αστικά ΚΤΕΛ, Τουριστικά και ΕΡΓΟΣΕ (Ν.4712/2020). Εντάχθηκε μόνο στο καθεστώς της επιστρεπτέας προκαταβολής, αλλά και πάλι λόγω των προϋποθέσεων τα σχετικά αιτήματα απορρίπτονται, λόγω των ελάχιστων απαιτούμενων τζίρων για την έγκριση έστω και αυτού του δανείου.

Ενδεικτική των κυβερνητικών προθέσεων είναι και η άρνηση επιχορήγησης αντικατάστασης των αυτοκινήτων, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για ενισχύσεις άλλων επαγγελματικών ομάδων, μέσω εγχώριων και ευρωπαϊκών κονδυλίων (ΕΣΠΑ κλπ).

Οι εκπρόσωποι του κλάδου απαιτούν από την κυβέρνηση να λάβει τα ελάχιστα μέτρα που απαιτούνται για την επιβίωση των επαγγελματιών του κλάδου, όπως:

1. Ένταξη των Ε.Δ.Χ. (ΤΑΧΙ) στις πληττόμενες επιχειρήσεις (ΚΑΔ:4932xxxx) και σε κάθε πρόγραμμα οικονομικής στήριξης, με αρχή τη χορήγηση σε όλους τους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων Ταξί επιδομάτων ειδικού σκοπού.

2. Ένταξη των Ε.Δ.Χ. (ΤΑΧΙ) σε ευρωπαϊκά κοινοτικά ή εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα ΕΣΠΑ κτλ. Έκδοση κωδικού του κλάδου.

3. Σταθεροποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%, κατάργηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος για το 2020 και την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος καθώς και όλων των χαρατσιών.

4. Επιδότηση των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ για τον περιορισμό των μεταφερόμενων επιβατών στα πλαίσια των μέτρων για τον περιορισμό διασποράς της πανδημίας του κορονοϊού.

5. Αποζημίωση σχολικών δρομολογίων που δεν εκτελέστηκαν λόγω αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις  συμβάσεις που υπογράφηκαν με τις Περιφέρειες.

6. Επιδότηση για την αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου (περιβαλλοντικού προτύπου εκπομπής καυσαερίων τουλάχιστον EURO 6) αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως καυσίμου. Δάνεια αντικατάστασης οχημάτων με εγγύηση Δημοσίου και επιδότηση επιτοκίου.

7. Αύξηση της επιδότησης για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στο 50% της αγοραστικής τους αξίας τους και δημιουργία σταθμών φόρτισης (υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων) στις πιάτσες των ΤΑΞΙ.

8. Εντατικοποίηση των ελέγχων των εκμισθωμένων ΕΔΧ με οδηγούς και ενεργοποίηση της ειδικής πλατφόρμας ελέγχου.

9. Παράταση του ορίου ηλικίας των ήδη κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΧΙ για 5 χρόνια από την ημερομηνία λήξης τους, λόγω αδυναμίας αντικατάστασής τους στη  περίοδο των μνημονίων και τη πανδημίας.

10. Μη-επιστρεπτέα ενίσχυση της τάξης των 3.000€, καθώς ο κλάδος βρίσκεται  στο χείλος της απόγνωσης και της φτωχοποίησης.