«Grand succès»… στο κεραμιδαριό

Στο «κεραμιδαριό» της Κεραμέως, όλο το καλοκαίρι, όλα τα επιτελεία, το μόνο που έκαναν, ήταν να σκέπτονται το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Πού να μείνει καιρός για τα ουσιαστικά, όπως: η διδακτέα ύλη, τα προγράμματα εκπαίδευσης, το ωρολόγιο πρόγραμμα και ένα σωρό άλλες επιτελικές υποχρεώσεις του, οι οποίες με το άνοιγμα των σχολείων άρχισαν να σκάνε μία-μία και να αποτελούν τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική πανδημία των τελευταίων χρόνων.

Μετά λοιπόν από τρεις περίπου μήνες σκέψεων και προβληματισμών για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων στην εποχή του κορωνοϊού, το μόνο που κατάφερε η κυβέρνηση των αρίστων να υλοποιήσει και μάλιστα με παταγώδη αποτυχία – ακόμα γελάνε στα social media και στις παρέες μέσα και έξω από τη χώρα, ήταν η – με πρωθυπουργική απόφαση, παρακαλώ – εξασφάλιση μιας μάσκας τύπου προπολεμικής βρακοζώνας για όλους τους μαθητές. Grand σουξέ. Ακόμα πληρώνουμε έναν ντουνιά μοδίστρες, κοπτοραπτούδες, κορδελιάστρες (και άλλα ραπτικά) και… μάσκα να φορέσουν τα παιδιά δεν έχουν.

Το καινούργιο είναι, ότι ενώ τα Λύκεια, τα φροντιστήρια, τα «ιδιαίτερα», ξεκίνησαν να κάνουν τη δουλειά που ήξεραν, με τη σειρά που τους υπαγόρευε η περσινή εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε όλα τα βασικά μαθήματα, ανήμερα στις 28 του Σεπτέμβρη, 14 μέρες δηλαδή μετά το άνοιγμα των σχολείων, «μπάμ ηκούσθη στον αέρα και η σοβαρότης πήγε πέρα».

Κάποιοι γραμματείς του Υπουργείου (μεγάλα νούμερα… IQ), αποφάσισαν ότι τα γράμματα πέρυσι οι μαθητές δεν τα έμαθαν με την κανονική σειρά και έφεραν τα μπρος – πίσω και τα πίσω – μπρος σε μια σειρά από βασικά μαθήματα του Λυκείου. (Ακόμα ψάχνονται να δουν τι έγινε)

Για παράδειγμα: ο Θουκυδίδης που διδασκόταν στο δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους ήρθε στο πρώτο και ο Ξενοφώντας που διδασκόταν στο πρώτο, πήγε στο δεύτερο. Όμως, επειδή τα παιδιά της πρώτης λυκείου, είχαν ήδη ξεκινήσει να διδάσκονται τον Ξενοφώντα, επειδή η «ιδιωτική παιδεία» είχε ήδη «προχωρήσει» την ύλη, για να είναι πιο μπροστά από τη δημόσια, και επειδή κάτι τέτοιες μεθόδους η ελεύθερη αγορά δεν τις σηκώνει, παρενέβη η Κεραμέως και τους πάτησε φρένο με τον Θουκυδίδη. Φτου κι απ’ την αρχή… ή καλύτερα από το τέλος ή ύλη.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια ο Ξενοφώντας διδασκόταν πρώτα γιατί το κείμενο της ιστορίας του, είναι πιο βατό από αυτό του Θουκυδίδη, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μπουν πιο εύκολα στη διαδικασία της εκμάθησης των αρχαίων. Τώρα τα πράγματα αλλάζουν. Θα τους ρίξουνε στα βαθιά για να μην πνιγούν στα ρηχά. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της τυπολατρίας της αριστείας. Γιατί πρώτα γεννήθηκε ο Θουκυδίδης και μετά ο Ξενοφώντας.

Άκου τώρα κριτήριο, παιδαγωγικό!!!

Μπάχαλο το κεραμιδαριό

Θα μου πείτε, σιγά το μπάχαλο, εδώ είδαμε άλλα κι άλλα.

Ήθελα να ήξερα εκτός από τη ρήση του Ιησού, «και οι έσχατοι έσονται πρώτοι», την οποία όπως φαίνεται έκανε πράξη η εγκύκλιος του Υπουργείου, σε ό,τι αφορά στην ύλη την πρώτης λυκείου, το εδάφιο που λέει «ουαί υμίν Γραμματείς»… και κεραμιδαραίοι, δεν συμπεριλαμβάνεται στην ύλη των ευαγγελίων, που διαβάζονται στο Μαρούσι.


«Agrinio 365» Media Group  | Γράφει ο Εγκεφαλογράφος | AgrinioTimes.gr – Antenna-Star.gr