GP Ιταλίας: Περίπατος Mercedes στην έδρα της Ferrari!

Οι Χάμιλτον, Μπότας έκαναν άνετα το 1-2 καθώς τα κόκκινα μονοθέσια δεν ήταν ανταγωνιστικά σήμερα. Τρίτος ο Φέτελ, απογοητευτικός ο Ράικονεν.

Για τους τιφόζι η έδρα της Ferrari, ο ναός της Ταχύτητας η κατακόκκινη Μόντσα είναι ο αγώνας που περιμένουν όλη τη χρονιά. Ναι οι Mercedes έχουν ξανακερδίσει εκεί, ναι η Ferrari κέρδισε τελευταία φορά στην Ιταλία το 2010 με τον Αλόνσο από τότε έχουν περάσει 8 χρόνια. Όμως η σημερινή απογοητευτική εμφάνιση των κόκκινων δε χωνεύεται με τίποτα.

Ο Χάμιλτον είχε πάρει χτες την pole υπό βροχή, διατήρησε την 1η θέση στην εκκίνηση και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Πιο πίσω ο Οκόν πέρασε το Στρολ και ο Ράικονεν το Μπότας. Οι δυο Φινλανδοί ακούμπησαν στην έξοδο του πρώτου σικέιν τις πίσω τους ρόδες. Από τότε ο Ράικονεν ξεκίνησε να διαμαρτύρεται για αστάθεια στο πίσω μέρος. Αστάθεια όχι στο φρενάρισμα αλλά στην είσοδο της στροφής. Οι μηχανικοί της Ferrari του επισήμαναν ότι δεν έβλεπαν τίποτα στα δεδομένα. Ο Φινλανδός έχασε αμέσως την 4η θέση από το Μπότας ανάμεσα στην Ασκάρι και στην Παραμπόλικα, σ’ ένα σημείο που δύσκολα βλέπεις προσπέρασμα αν δεν κάνει λάθος ο προπορευόμενος στην έξοδο της Ασκάρι.

kimi-monza17-a640tall
Απογοητευτικός ο Ράικονεν σήμερα…

Μετά κάθισε να τον περάσει ο Φέτελ (σ.σ: η βασική του δουλειά στη Ferrari και ο λόγος που του ανανέωσαν το συμβόλαιο για το 2018) και του πήρε μισό αγώνα να βρεθεί μπροστά από τους Στρολ και Οκόν. Για την ακρίβεια βρέθηκε μπροστά από το Στρολ επειδή καθυστέρησαν οι μηχανικοί της Williams στα πιτ στη μοναδική αλλαγή ελαστικών για το νεαρό Καναδό. Τον Οκόν πάλεψε για αρκετή ώρα. Ο νεαρός Γάλλος ήταν αλάνθαστος έδειξε στον παγκόσμιο πρωταθλητή της Ferrari πως οδηγούν στη Μόντσα έστω και με υποδεέστερο μονοθέσιο. Εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι η Force India έχει ένα σασί με χαμηλή αεροδυναμική απόδοση που πλεονεκτεί σε πίστες όπως το Μόντρεαλ και η Μόντσα.

Ο Ράικονεν έχασε πολύ χρόνο πίσω από τον Οκόν, όμως ακόμη κι όταν τον πέρασεσυνέχισε να κινείται νωθρά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Ρικιάρντο με τη Red Bull που εκκινούσε από τις τελευταίες θέσεις (16ος) να φτάσει και να περάσει το Ράικονεν. Ο Αυστραλός τερμάτισε 4ος κλέβοντας την παράσταση. Εκκίνησε με την μαλακή γόμα και έβαλε στο δεύτερο και τελευταίο μέρος του αγώνα την πολύ μαλακή. Ο Φερστάπεν με την άλλη Red Bull είχε μια επαφή με το Μάσα και κλατάρισμα αυτό οριοθέτησε τον αγώνα του. Τελικά πήρε τον ένα βαθμό της 10ης θέσης.

GPItaly2017-tifosi640
Μεγάλη απογοήτευση για τους τιφόζι σήμερα…

Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους ανθρώπους της Mercedes να πανηγυρίζουν έξαλλα για τη μεγάλη επιτυχία το 1-2 στην έδρα του αντιπάλου τους, της Ferrari. Ο Χάμιλτον πήρε κεφάλι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος και πλέον προηγείται με 3 βαθμούς διαφορά έναντι του Φέτελ. Ο σημερινός αγώνας ήταν ίσως ο χειρότερος από τους 13 φετινούς για τη Ferrari. Όχι όσον αφορά στο τελικό αποτέλεσμα αλλά με βάση τη διαφορά δυναμικής σε σχέση με τη Mercedes. Από την άλλη βέβαια η Μόντσα έχει μοναδικές ρυθμίσεις για τα μονοθέσια, δε θα ξαναδούμε τέτοια διαφορά αυτό είναι σίγουρο. Μην ξεχνάτε εξάλλου ότι πριν 7 μέρες ο Φέτελ πίεσε ασφυκτικά το Χάμιλτον στο Βέλγιο ενώ ο Μπότας ήταν πίσω από Ρικιάρντο, Ράικονεν.

ham-monza17-tp-celebs640

O Χάμιλτον πήρε κεφάλι στη βαθμολογία με 3 βαθμούς διαφορά, με την 6η του φετινή νίκη. Ήταν η 4η νίκη του Βρετανού στη Μόντσα. Επίσης είναι η πρώτη φορά φέτος που ένας οδηγός κερδίζει σε δυο αγώνες συνεχόμενους. Ο Βρετανός ευχαρίστησε την ομάδα για την επιτυχία αυτή σήμερα. Ο Φέτελ από την πλευρά του ήταν απολογητικός: “Σήμερα οι Mercedes ήταν ταχύτερες. Όμως ξέρω ότι έχουμε ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο και θα είμαστε πολύ δυνατοί στο φινάλε της σεζόν”.

Συνολικά η σημερινή τελική κατάταξη ήταν:

Monza-race-Times640tall

Η F1 φεύγει πλέον από την Ευρώπη και απομένουν 7 αγώνες ή 175 βαθμοί να μοιραστούν. Αρχής γενομένης από το GP Σιγκαπούρης στις 17/9 έναν αγώνα όπου θεωρητικά έχει πλεονέκτημα η Ferrari λόγω κοντού μεταξονίου. Οι κόκκινοι υπολείπονται 61 βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μια κατάσταση που πού δύσκολα αναστρέφεται καθότι μένουν να μοιραστούν 301 βαθμοί σε 7 αγώνες.

Τάκης Πουρναράκης – newsauto.gr