Ο Γ. Καραμητσόπουλος για τις συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων στο Αγρίνιο

Πριν από ένα μήνα περίπου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχαμε ως Δημοτική Παράταξη επαναλάβει τα αυτονόητα σχετικά με τα μέτρα που δεν έλαβε, ούτε φέτος, το Υπουργείο Παιδείας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας αναφέροντας χαρακτηριστικά: 

«Παρότι είχε άπλετο χρόνο δεν φρόντισε να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε 15 και έτσι τα τμήματα στις αστικές περιοχές όπως είναι το Αγρίνιο έχουν 25 και πλέον μαθητές με ότι αυτό συνεπάγεται»

Δυστυχώς τελικά αυτό αποδείχθηκε το μικρότερο κακό καθώς το Υπουργείο με έγγραφο που απέστειλε στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης όλης της χώρας δίνει εντολή για συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάτι που αφορά βεβαίως και τα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας.

Δηλαδή οι κυβερνώντες αντί να μειώσουν τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε 15, όπως επιβάλλεται λόγω των συνθηκών, αντιθέτως τον αυξάνουν στοιβάζοντας 27 και 28 μαθητές σε αίθουσες που, σε πολλές περιπτώσεις, δεν τηρούν τις προδιαγραφές καθώς είναι κατά πολύ μικρότερες από ότι προβλέπεται.

Αντί να προχωρήσουν στις απαιτούμενες προσλήψεις ώστε να καλυφτούν τα 6.000 κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν προσπαθούν με τις αλχημείες των συγχωνεύσεων να εξαφανίσουν τα κενά, ώστε να μειώσουν τα έξοδα, αδιαφορώντας για τον τεράστιο κίνδυνο που εκθέτουν μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Όπως αποδεικνύεται δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης να υπάρχει στα σχολεία το παιδαγωγικό περιβάλλον και οι συνθήκες ασφαλείας που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία τους.

Αντιθέτως για τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη αυτά ακριβώς είναι η απόλυτη προτεραιότητα. Γι’ αυτό και μείωσαν τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα με τη δημιουργία νέων τμημάτων και με πρόσληψη χιλιάδων επιπλέον εκπαιδευτικών.

Καλούμε την κυβέρνηση να πάψει να αντιμετωπίζει την Δημόσια Παιδεία με καθαρά λογιστικά κριτήρια. Να σταματήσει τις συγχωνεύσεις, να μειώσει των αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και να προχωρήσει άμεσα στις προσλήψεις όλων των εκπαιδευτικών που είναι αναγκαίοι για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.