Βουλή
Μίλτος Ζαμπάρας: «Άμεση ανάγκη επανασχεδιασμού των προσλήψεων Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή»
Ο Μίλτος Ζαμπάρας ζητά την άμεση ανάγκη επανασχεδιασμού των προσλήψεων Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.
Ο Μίλτος Ζαμπάρας ζητά άμεση ανάγκη επανασχεδιασμού των προσλήψεων Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.
Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή διαμορφώθηκε με τον Νόμο 3699/2008. Σύμφωνα με αυτό, στις Σχολικές Μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αριθμό μαθητών μικρότερο των 300 προβλεπόταν η τοποθέτηση ενός Φιλολόγου (ΠΕ02) και ενός Μαθηματικού (ΠΕ03), ενώ για τις Σχολικές Μονάδες με περισσότερους από 300 μαθητές και τουλάχιστον 15 μαθητές με διαγνωσμένη αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προστίθετο και ένας εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04).
Ωστόσο, το νέο Νομοσχέδιο που προωθεί η Κυβέρνηση, μολονότι μειώνει το όριο των μαθητών από 300 σε 250, παραμένει ανεπαρκές, αφού εξακολουθεί να αποκλείει τη μεγάλη πλειοψηφία των σχολικών μονάδων, ιδίως στην Περιφέρεια.
Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων στην επαρχία διαθέτει λιγότερους από 250 μαθητές, γεγονός που τα καθιστά εξ ορισμού μειονεκτικά έναντι των Σχολείων των μεγάλων αστικών κέντρων.
Επιπλέον, από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει σημαντικές εξελίξεις τόσο στο πεδίο των μαθησιακών αναγκών όσο και της επιστημονικής γνώσης σχετικά με την Ειδική Αγωγή.
Η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες απαιτεί πλέον ένα πολύ πιο διεπιστημονικό, ευέλικτο και εξατομικευμένο πλαίσιο υποστήριξης, το οποίο να λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες παιδαγωγικές και επιστημονικές αντιλήψεις.
Η παρουσία εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04 είναι ζωτικής σημασίας, καθώς διασφαλίζει ό,τι οι μαθητές/τριες στην Ειδική Αγωγή αποκτούν πλήρη και ισότιμη πρόσβαση στις Φυσικές
Επιστήμες, αναπτύσσοντας δεξιότητες και γνώσεις απαραίτητες για τη συνολική γνωστική και κοινωνική τους ανάπτυξη.
Ο Μίλτος Ζαμπάρας τονίζει την ανάγκη για άμεσο και ριζικό επανασχεδιασμό του πλαισίου προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Σχολικών Μονάδων και με στόχο την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθητών, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή τύπου Σχολείου.
Προτείνουν, συγκεκριμένα:
-Στις Σχολικές Μονάδες με πάνω από 200 μαθητές/τριες, να προβλέπεται υποχρεωτικά η τοποθέτηση ενός εκπαιδευτικού ΠΕ02, ενός ΠΕ03 και ενός ΠΕ04.
-Στις Σχολικές Μονάδες με λιγότερους από 200 μαθητές/τριες, να προβλέπεται η τοποθέτηση ενός ΠΕ02 και ενός ΠΕ03 ή ΠΕ04, με ισόρροπη κατανομή (50%-50%) μεταξύ των δύο κλάδων, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
-Στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., η τοποθέτηση εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 να πραγματοποιείται επίσης με αναλογία 50%-50%, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
«Η Πολιτεία οφείλει να ανταποκριθεί στις σύγχρονες εκπαιδευτικές προκλήσεις με επιστημονικά τεκμηριωμένες πολιτικές και να εγγυηθεί ό,τι οι μαθητές και μαθήτριες της Ειδικής Αγωγής δεν θα είναι πολίτες δεύτερης ταχύτητας, αλλά ισότιμα Μέλη της Σχολικής Κοινότητας».
Διαβάστε επίσης: Κώστας Καραμανλής: Με 157 «ναι» παραπέμπεται στο Δικαστικό Συμβούλιο για τα Τέμπη
