Μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας για οικιακή χρήση!

«Ασφαλώς οι ξένοι έχουν πολύ μεγαλύτερες εταιρείες σε ό,τι αφορά την παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα, δεν έχουμε όμως τίποτα να ζηλέψουμε».

Αυτό ανέφερε ο δρ Βασίλης Νικολόπουλος και συνιδρυτής της εταιρίας «Intelen Inc», περιγράφοντας τη συνεργασία δύο ελληνικών εταιρειών για τη δημιουργία του πρώτου μοντέλου μπαταρίας οικιακής αποθήκευσης ενέργειας, στα πρότυπα των συσκευών που έχει δημιουργήσει στις ΗΠΑ η εταιρία TESLA και στη Γερμανία ο όμιλος Mercedes.

H ομάδα του ίδιου συνεργάζεται για την εμπορική διάθεση της συγκεκριμένης μπαταρίας με νεαρούς Έλληνες ερευνητές, που μέσα από το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος έχουν δημιουργήσει μία εξειδικευμένη επιχείρηση και «αναπτύξει ένα ηλεκτρόδιο νέου σχεδιασμού ιόντων-λιθίου εμπλουτισμένου με το υλικό γραφένιο, το οποίο έχει πάρα πολύ καλά χαρακτηριστικά αποθήκευσης».

Αυτό το τεχνικό κομμάτι, για να ολοκληρωθεί η ελληνική ευφυής οικιακή μπαταρία, συνδυάζεται με λογισμικό. «Από την πλευρά μας βάζουμε όλη την πληροφορική, τους αλγόριθμους που έχουμε αναπτύξει χρόνια τώρα, ούτως ώστε να φτιάξουμε, και να είναι έτοιμη στο πρώτο τρίμηνο του 2018, μία πρωτότυπη μπαταρία, την οποία θα την δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «η αποθήκευση ως έννοια δεν είναι κάτι το φοβερό, το θέμα είναι πώς τη χρησιμοποιείς, πώς διαχειρίζεσαι την αποθηκευμένη ενέργεια με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε να ταιριάξει γάντι στην οικιακή κατανάλωση του κάθε καταναλωτή» και έκανε λόγο για ένα όμορφο σχεδιαστικά πρωτότυπο «που θα έχουμε γύρω στον Φεβρουάριο 2018 και το οποίο θα μπορεί να εγκαθιστά ένας οικιακός καταναλωτής». Κύριος στόχος και τεχνολογική καινοτομία είναι η εγκατάσταση τέτοιας μπαταρίας «να συσχετιστεί και με την οικονομοτεχνική καινοτομία, ένα έξυπνο ανταποδοτικό ή επιδοτούμενο πλάνο, δηλαδή, το οποίο να βοηθά τον τελικό καταναλωτή να εγκαθιστά τη μπαταρία, ούτως ώστε να γίνει αυτή βιώσιμη σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα».

Ως παράδειγμα σε ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να τεθεί μία οικία, έξω από ένα αστικό κέντρο, όπου «βάζοντας μία μπαταρία, η οποία προς το παρόν έχει σημαντικό κόστος, θα μπορεί κάποιος να αυτοαποθηκεύει και να διαχειρίζεται την ενέργεια όπως θέλει και να έχει τη δική του ενέργεια μέσα από φωτοβολταϊκά».

 

Οικονομίες κλίμακας

«Ήδη, συστήματα στο εξωτερικό μπορούν να καταλάβουν το ενεργειακό μας προφίλ και αυτόματα η μπαταρία να είναι φορτισμένη με το πιο προσιτό σε κόστος ρεύμα. Για παράδειγμα, όταν χρειαστούμε ενέργεια λίγο πριν μαγειρέψουμε, η κουζίνα μας θα καταναλώσει την αποθηκευμένη, πιο χαμηλού κόστους ενέργεια, από μία έξυπνη μπαταρία που θα βρίσκεται στο σπίτι. Αυτό που είναι εδώ σημαντικό είναι ότι όντως η μπαταρία πρέπει να συνδεθεί ή να συσχετισθεί με ένα σύστημα φτηνής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας» εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».

Επ’ αυτού, δε, σημειώνεται πως και στην Ελλάδα, μετά το 2018, θα επέλθουν αλλαγές στην ενεργειακή αγορά «με νέους νόμους και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οπότε θα υπάρχει και στη χώρα μας η λεγόμενη μεταβλητή τιμολόγηση», εξέλιξη που θα συνεπάγεται πως την ηλεκτρική ενέργειά μας «θα την αγοράζουμε την ημέρα σε διαφορετικές τιμές, οι οποίες ασφαλώς θα εξαρτώνται από την ημερήσια αγορά, αλλά θα μπορούμε, έχοντας μία έξυπνη μπαταρία, να κάνουμε κάτι το πολύ απλό: Να φορτίζουμε τη μπαταρία μας όταν το ρεύμα είναι φτηνό και να τη χρησιμοποιούμε όταν το ρεύμα είναι ακριβό, ένα από τα πρώτα σενάρια που κυοφορούνται και στη χώρα μας από το 2018 και μετά».

Ο Έλληνας επιστήμονας μίλησε και για την προσπάθεια του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) να μπορούν να είναι επιλέξιμα τα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας που ενεργοποιούνται στη χώρα για τα νοικοκυριά και όχι μόνο, και τα προγράμματα για αυτοπαραγωγή και αποθήκευση ενέργειας, κάτι που μέχρι σήμερα δεν ισχύει.

Ο ίδιος επισήμανε και τους τρεις άξονες της ενεργειακής επανάστασης που είναι σε εξέλιξη σήμερα, με τον πρώτο να είναι η ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, «για τα οποία έχουν ληφθεί πολύ μεγάλες αποφάσεις από πολύ μεγάλους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, τον δεύτερο να αποτελείται από την έξυπνη, ψηφιοποιημένη διαχείριση της ενέργειας, με τους παρόχους ενέργειας να γίνονται “ουσιαστικά πάροχοι ψηφιακών υπηρεσιών” και τον τρίτο να αφορά την αποθήκευση, «την ηλεκτρική μπαταρία, δηλαδή, με πολλούς μεγάλους παίκτες στο παιχνίδι».

 

Οι αναγκαίες κινήσεις στην Ελλάδα

«Η τεχνολογία αυτήν τη στιγμή είναι ακόμη ακριβή, οπότε τα κόστη για να υποστηριχθεί μία αγορά και εγκατάσταση από έναν μέσο οικιακό καταναλωτή ακόμα είναι υψηλά, συνεπώς» εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος, είναι μία πραγματικότητα στην οποία «μία επιδότηση ή μία κρατική βοήθεια (…) θα συνεισφέρει πολλά περισσότερα και θα βοηθήσει να πάρει ο καταναλωτής τα λεφτά του πίσω, σχεδιασμός που μας συμφέρει».

real.gr