Ώρα να δρομολογηθεί το σφύριγμα του τρένου στην Αιτωλοακαρνανία

Την ώρα που η Αιτωλοακαρνανία και οι φορείς της αγωνίζονται για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας και καλά κάνουν, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων πόλεων του νομού, διά των φορέων τους συνεχίζουν ακόμα εκείνον τον αρχαίο αγώνα της Αιτωλικής και της Αχαϊκής Συμπολιτείας, που ξεκίνησε λίγο πριν φανούν στην ιστορία οι Ρωμαίοι, καμία προσοχή δεν δίνεται, εμφανώς τουλάχιστον, σε κάποιες ζυμώσεις που αυτή την περίοδο συμβαίνουν στην Ευρωπαϊκή ένωση, όπως αναφέρεται σε άρθρο του Νίκου Καραγιάννη, στο ypodomes.com, για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στη χώρα μας αλλά και στην Αιτωλοακαρνανία ειδικότερα.

«Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς έφερε το ζήτημα των ταξιδιών μικρών αποστάσεων», αναφέρει η πηγή, και συνεχίζει: “Για το καλό του κλίματος, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια”, δήλωσε, ανοίγοντας και επισήμως ένα διάλογο στις Βρυξέλλες. “Θέλουμε να το οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει πιο ελκυστικό για τους πολίτες να ταξιδεύουν με το τρένο. Για αποστάσεις μικρότερες από 600 έως 800 χιλιόμετρα, δεν θα πρέπει πλέον να έχει νόημα να πάρει κανείς το αεροπλάνο, απλώς και μόνο επειδή το ταξίδι με το τρένο διαρκεί περισσότερο”, είπε ο επίτροπος σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στις γερμανικές εφημερίδες του Ομίλου Funke».

Από την  εποχή του Τρικούπη ακόμα ο κάτοικος της περιοχής μας είχε συνηθίσει να ταξιδεύει και να εμπορεύεται με το τρένο. Από την αρχή της μεταπολίτευσης και μετά και αυτό το γεγονός στην περιοχή μας συμβολοποιήθηκε. Έπαψε να έχει επιβάτες και έχει μόνο φίλους.

Είναι ευκαιρία τώρα «η χώρα», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης, «στηριζόμενη στο -πραγματικό και σε εξέλιξη- αφήγημα της μετατροπής της σε διεθνές εμπορευματικό κόμβο μεταξύ Ευρώπης-Ασίας (ακόμα και ανατολικής Αφρικής), να διεκδικήσει μελλοντικά κονδύλια και να δημιουργήσει, όπως έκανε και με τους αυτοκινητόδρομους, ένα πλήρες δίκτυο σύγχρονου σιδηρόδρομου».

Και συνεχίζει: «Με ένα μελετητικό σχεδιασμό όμως που θα βάζει σε τροχιά αναμονής αυτά τα μεγάλου κόστους έργα (μόνο η σύνδεση Καλαμπάκας-Ιωαννίνων εκτιμάται πως ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ), θα δώσει την ευκαιρία στο μέλλον όταν θα βγαίνουν κονδύλια (σε ένα μελλοντικά CEF ίσως) από τις Βρυξέλλες, η χώρα μας να διεκδικεί βάσει της σιδηροδρομικής πολιτικής την υλοποίηση τους. Είναι πραγματικότητα άλλωστε ότι το δίκτυο της χώρας απουσιάζει πλήρως σε Ήπειρο, Αιτωλοακαρνανία, μέρος της Δ. Μακεδονίας και στην Πελοπόννησο λειτουργεί σε ένα μικρό τμήμα».

Αν θέλουμε λοιπόν ως Αιτωλοακαρνανία, αλλά και ως περιφέρεια να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία που μας δίνεται, για να αποκτήσουμε ξανά τη δυνατότητα της χρήσης ενός σύγχρονου και σημαντικής αναπτυξιακής δυναμικής μεταφορικού μέσου αυτές τις ζυμώσεις που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και πρέπει να τις παρακολουθήσουμε και πρέπει να πάρουμε σ’ αυτές και να τις καθορίσουμε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας.

Δείτε ΕΔΩ το άρθρο του Ν. Καραγιάννη στο ypodomes.com


Λ. Τηλιγάδας
«Αgrinio 365» Media Group | Antenna-Star.gr – AgrinioTimes.gr