Πώς ο Γαλλικός Μάης του ‘68 σημάδεψε τον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο

Το σινεμά υπήρξε ένας από τους πρωταγωνιστές του Μάη του ’68. Για πολλούς, οι πρώτες αληθινές συγκρούσεις με την κυβέρνηση Ντε Γκολ συνέβησαν λίγους μήνες πριν, τον Μάρτιο, όταν οι Γάλλοι σκηνοθέτες, με την υποστήριξη του διεθνούς κινηματογραφικού κόσμου, κατέλαβαν την Ταινιοθήκη του Παρισιού διαμαρτυρόμενοι για την απομάκρυνση του διευθυντή της και ακούραστου φύλακα της φιλμικής κληρονομιάς της χώρας, Henri Langlois.

Και σε μια στιγμή που θα μνημονεύεται στο διηνεκές, ο François Truffault, ο Jean-Luc Godard, ο Louis Malle, ο Roman Polanski και άλλοι σπουδαίοι δημιουργοί κατάφεραν να διακόψουν το Φεστιβάλ Καννών του 1968 κατηγορώντας το ως «καθεστώς».



Σινεμά στη Στέγη

Με αφορμή τα δύο αυτά γεγονότα που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή, αλλάζοντας τον κόσμο και το σινεμά για πάντα, ξαναβλέπουμε στις 31 Μαΐου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης δύο χαρακτηριστικές ταινίες που δεν πρόλαβαν να προβληθούν στο Φεστιβάλ Καννών του 1968, όταν αυτό διακόπηκε λόγω των επεισοδίων του Μάη.

Το εμβληματικό «Φωτιά… Πυροσβέστες» του Μίλος Φόρμαν και το «Peppermint Frappé» του Κάρλος Σάουρα, το οποίο αναφέρει πάντα ο Pedro Almodóvar ως μια από τις ταινίες που τον επηρέασαν.
Μαζί, σε ένα «επαναστατικό» triple bill, βλέπουμε σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα το «Γκοντάρ, Αγάπη μου» (Le Redoutable) του Μισέλ Χαζαναβίσιους, που αφηγείται τα γεγονότα εκείνης της εποχής, όπως συνέβησαν στην πραγματικότητα και, κυρίως, στο μυαλό του Ζαν-Λικ Γκοντάρ.

Flix.gr & Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση