«Σαρώνει» το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ

Εκτόξευση 262% στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ την περίοδο της πανδημίας στην Ελλάδα

Εκτοξεύθηκαν κατά 262% οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το 2020. Ο κοροναϊός και η καραντίνα εξοικείωσαν τους Έλληνες με το ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικά με τις διαδικτυακές αγορές προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ. Λίγο οι ουρές και περισσότερο ο φόβος για τυχόν μετάδοση του ιού έπεισαν τους πολίτες να αγοράζουν ηλεκτρονικά τα απαραίτητα εφόδια, με τα σούπερ μάρκετ να παραδίδουν κατ’ οίκον τις παραγγελίες όλο και περισσότερων πελατών τους. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 στο 1,8%, δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το eRetail Audit – πλατφόρμα της Convert Group που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων – ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019! Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery, που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες σούπερ μάρκετ, όπως το box.gr, το delivery.gr και το efood.gr. Όπως εκτιμούν τα στελέχη της Convert Group, το ποσοστό των αγορών στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ θα αυξηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια και αναμένεται να φθάσει στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Παράλληλα με τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του κλάδου εξαιτίας της πανδημίας, παρατηρήθηκε αλλαγή και στο προφίλ του καταναλωτή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online σούπερ μάρκετ, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους.  Έτσι, τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος 2020) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019.

Οι κατηγορίες αγαθών που καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία ηλεκτρονικών αγορών το 2020, συγκριτικά με το 2019, είναι οι εξής: +494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +446% σε φρέσκα τρόφιμα, +420% σε προϊόντα αρτοποιίας, +397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +337% σε ποτά και αναψυκτικά, +302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +233% σε προϊόντα για κατοικίδια και +88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι τη μάχη του «ηλεκτρονικού ραφιού» κερδίζουν τα επώνυμα προϊόντα έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθότι το μερίδιο αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.

in.gr