Ο Σπυρίδων Γ. Γρίνος για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό

Ο Δικηγόρος και Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Αγρινίου Σπυρίδων Γ. Γρίνος με Επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Πιστιόλα τοποθετείται δημόσια για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Αναλυτικά τα όσα αναφέρει:

«Πολύς λόγος έχει γίνει για την κάθετη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Αποτελεί μάλιστα τα τελευταία χρόνια πάγιο αίτημα της Δημοτικής Αρχής, αλλά και άλλων φορέων της πόλης. Επί του θέματος αυτού θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες σκέψεις.

Καταρχάς, η σύνδεση κάθε πόλης με τους κεντρικούς οδικούς άξονες της χώρας αποτελεί σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα, καθ΄ όσον αφορά την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών της, αν και οι κεντρικοί οδικοί άξονες μελετώνται κυρίως για τη σύνδεση περιφερειών και όχι πόλεων. Εάν βεβαίως υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης και πόλεων ακόμη το καλύτερο.

Καθόσον αφορά το Αγρίνιο, δε γνωρίζω, για ποιο λόγο η Ιόνια Οδός δεν σχεδιάστηκε να διέρχεται πλησίον της πόλης του Αγρινίου. Ούτε εάν η γεωγραφική δομή της φύσης καθιστούσε δυνατή μια τέτοια διέλευση, ούτε ποιο θα ήταν το επιπλέον οικονομικό κόστος της.

Σημασία έχει ότι το Αγρίνιο για να επικοινωνήσει σήμερα με την Ιόνια Οδό, εάν μεν επιθυμεί κάποιος να κατευθυνθεί προς Ιωάννινα θα πρέπει να διανύσει μία απόσταση 20 χλμ μέχρι τον κόμβο Κουβαρά, εάν δε επιθυμεί να κατευθυνθεί προς Αθήνα να διανύσει μια απόσταση 20 χλμ μέχρι τον κόμβο της Μπάγιας (Σταμνά). Και στις δύο περιπτώσεις απαιτείται χρόνος 20 λεπτών περίπου.

Με την κατασκευή της συζητούμενης κάθετης σύνδεσης, το Αγρίνιο θα συνδεθεί με κάθετη οδό, η οποία θα αρχίζει από κάποιο σημείο νοτιοδυτικά της πόλης και θα καταλήγει κοντά στη περιοχή του Αγγελοκάστρου.

Εάν το έργο αυτό δεν αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία», παρά μόνο έργο για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, δεν είμαι βέβαιος, αν υπάρχει πραγματική δυνατότητα χρηματοδότησής του, ούτε εάν θα επιτύχει την ουσιαστική συντόμευση της επικοινωνίας του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, αφού με τη νέα κάθετη σύνδεση η χιλιομετρική απόσταση, είτε προς «Μπάγια» είτε προς «Κουβαρά» θα είναι μεγαλύτερη, ενώ ο χρόνος διάνυσής της θα είναι σχεδόν ίδιος, με το χρόνο που απαιτείται σήμερα.

Εν τέλει η μόνη απόσταση που θα μειωθεί χρονικά θα είναι η απόσταση Αγρίνιο – Αγγελόκαστρο.

Επίσης η διέλευση του άξονα μέσα από τον εύφορο κάμπο του Αγρινίου, θα απαιτήσει την απαλλοτρίωση αγροτικών ακινήτων μεγάλης αξίας, ενώ θα έχει ως συνέπεια και την απομείωση της αξίας των εναπομεινόντων τμημάτων, αφού πρόκειται περί μικρών σχετικά σε έκταση κτηματοτεμαχίων, ενώ το υπόλοιπο που θα απομείνει θα είναι ασύμφορο για καλλιέργεια, παράγοντες που θα ανεβάσουν το κόστος της αποζημίωσης απαλλοτρίωσης και θα στερήσουν από τους αγρότες της περιοχής καλλιεργήσιμες εκτάσεις.

Το θετικό σημείο της υπόθεσης, θα είναι η παροχή μεγαλύτερης οδικής ασφάλειας, αφού θα πρόκειται για σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Οι παραπάνω επισημάνσεις μου αποτελούν προβληματισμούς και μόνο, χωρίς να είμαι αρνητικός στη συζητούμενη κάθετη σύνδεση.

Με δεδομένο όμως, ότι και αν ακόμη κατασκευασθεί ο άξονας αυτός, γεγονός για το οποίο δεν είμαι καθόλου βέβαιος, θα χρειαστεί οπωσδήποτε χρονικό διάστημα αρκετών ετών, μήπως θα έπρεπε να εξετασθεί και η περίπτωση βελτίωσης και διεύρυνσης του υπάρχοντος οδικού δικτύου προς «Μπάγια» και «Κουβαρά»;

Μια τέτοια διεύρυνση και βελτίωση, αφενός μεν θα διευκολύνει και θα παρέχει μεγαλύτερη οδική ασφάλεια από την υπάρχουσα σήμερα, αφετέρου δε, θα εξυπηρετήσει και τις επιχειρήσεις που έχουν αναπτυχθεί εκατέρωθεν της Εθνικής Οδού, δεδομένου, ότι τόσο ο δρόμος προς Μεσολόγγι, μέχρι τη διασταύρωση προς Ζευγαράκι, όσο και ο δρόμος προς Κουβαρά, έχουν γίνει στην πραγματικότητα αστικοί δρόμοι.

Τέτοιου είδους παρέμβαση μπορεί να γίνει σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα και χωρίς την επιβάρυνσή της με κόστη αποζημίωσης από απαλλοτριώσεις, αφού υπάρχει ήδη απαλλοτριωμένη ζώνη σε μεγάλο πλάτος εκατέρωθεν της σημερινής Εθνικής Οδού.

Μήπως δηλαδή, παράλληλα με την επιδίωξη κατασκευής της κάθετης σύνδεσης, να στοχεύσουμε στη βελτίωση και διεύρυνση της σημερινής εθνικής οδού Αγρινίου προς Αθήνα και Ιωάννινα αντίστοιχα;».

 

Διαβάστε επίσης: Σπυρίδων Γ. Γρίνος: «Αντιπλημμυρική προστασία στο Αγρίνιο – Υπάρχει