Συνεχίζουν να είναι άφαντες οι δημοπρατήσεις νέων μεγάλων έργων

Οι μήνες περνούν, ο τεχνικός κόσμος δείχνει να είναι στα …κάγκελα, αλλά οι δημοπρατήσεις έργων παραμένουν όνειρο θερινής νυκτός. Η φετινή χρονιά αναδεικνύεται ως το πλέον άνυδρο έτος από πλευράς διαγωνισμών όχι μόνο σε επίπεδο Υπουργείων αλλά και σε επίπεδο ΔΕΚΟ, Περιφερειών και Δήμων.

Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά. Στο πεδίο των μεγάλων έργων του Υπουργείου Υποδομών το Καστέλι προχωρά, οι διαγωνισμοί για το Πάτρα-Πύργος είναι σε εξέλιξη εδώ και 2 χρόνια και από εκεί και έπειτα …το χάος. Ο διαγωνισμός για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας ναι μεν τρέχει αλλά νεότερα θα έχουμε ..του χρόνου.

Σε επίπεδο ΔΕΚΟ πέραν της πολύ μεγάλης δημοπράτησης της Γραμμής 4, άφαντα παραμένουν τα νέα σιδηροδρομικά έργα, παρά το γεγονός ότι για φέτος έχουν προγραμματιστεί 14 έργα. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει την προκήρυξη ούτε ενός έργου.

Στις Περιφέρειες τα έργα βγαίνουν με το σταγονόμετρο και όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΣΑΤΕ Ζαχαρίας Αθουσάκης, τα ποσά είναι μειωμένα δραματικά σε σχέση με το προηγούμενο ΕΣΠΑ ενώ η εφαρμογή του Νέου Νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις (4412/2016) έχει φέρει σχεδόν παύση των διαγωνισμών λόγω των θεμάτων που πρέπει να λύνονται πριν ένα έργο καταλήξει να δημοπρατείται.

Καρμπόν είναι η κατάσταση και στα δημοτικά έργα με αποτέλεσμα να πλήτεται όλη η κατασκευαστική δραστηριότητα η οποία από το 2009 και μετά έχει στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στα έργα που βγαίνουν λόγω ΕΣΠΑ καθώς η οικοδομική δραστηρίοτητα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί το καλοκαίρι και λόγω της ελληνικής θερινής …ραστώνης και έτσι η χρονιά κόλαφος για τις κατασκευής θα προσπαθήσει να ρεφάρει τους τελευταίους 4 μήνες, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να φαίνεται κάτι τέτοιο πιθανό.

Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com