Connect with us

Εγκεφαλογράφημα

Τραγωδία Helios: 20 χρόνια από τη συντριβή, στα θύματα και τετραμελής οικογένεια από την Αιτωλοακαρνανία

Κανείς δεν ξεχνά την Τραγωδία Helios, πριν 20 χρόνια η συντριβή του μοιραίου Boeing, στα θύματα 4μελής οικογένεια από την Αιτωλοακαρνανία.

Κανείς δεν ξεχνά την Τραγωδία Helios, πριν 20 χρόνια η συντριβή του μοιραίου Boeing, στα θύματα 4μελής οικογένεια από την Αιτωλοακαρνανία.

Συμπληρώνονται φέτος είκοσι χρόνια από τη μοιραία πτήση HCY 522 της Helios Airways, που στέρησε τη ζωή σε 121 ανθρώπους, συγκλονίζοντας Κύπρο, Ελλάδα και Ευρώπη. Ανάμεσά τους και ο εφοριακός Γιώργος Θεοφάνης, με καταγωγή από το Λιβαδάκι Ναυπακτίας και τόπο διαμονής την Αβόρανη Αγρινίου.

Η 14η Αυγούστου 2005 ξημέρωσε χωρίς να προμηνύει το κακό. Στις 09:07, το Boeing 737-300 απογειώθηκε από τη Λάρνακα με προορισμό την Πράγα και ενδιάμεση στάση στην Αθήνα.

Λίγο μετά την αναχώρηση, τα συστήματα άρχισαν να καταγράφουν πρόβλημα συμπίεσης. Η ταχεία αποσυμπίεση στην καμπίνα έφερε υποξία, με αποτέλεσμα το πλήρωμα και οι επιβάτες να χάσουν τις αισθήσεις τους.

Στις 10:37, το αεροσκάφος εισήλθε στο FIR Αθηνών.

Οι επανειλημμένες κλήσεις από τον Πύργο Ελέγχου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έμειναν αναπάντητες.

Η ανησυχία κορυφώθηκε όταν διαπιστώθηκε ότι το αεροπλάνο πετούσε ακυβέρνητο και πραγματοποιούσε κύκλους πάνω από την Κέα και την Κύθνο.

Δύο μαχητικά F-16 απογειώθηκαν από τη Νέα Αγχίαλο στις 11:05 και λίγα λεπτά αργότερα ήρθαν σε οπτική επαφή.

Ο Κυβερνήτης απουσίαζε από το κάθισμά του, ο συγκυβερνήτης ήταν αναίσθητος, ενώ οι μάσκες οξυγόνου κρέμονταν ενεργοποιημένες.

Στις 11:41, ένας αεροσυνοδός επιχειρούσε να πάρει τον έλεγχο, όμως στις 11:50 ο αριστερός κινητήρας έσβησε λόγω έλλειψης καυσίμου, και στις 12:00 ακινητοποιήθηκε και ο δεξιός.

Πέντε λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος συνετρίβη στο Γραμματικό Αττικής.

Το πόρισμα που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Οκτώβριο του 2006 απέδωσε ευθύνες σε πολλαπλά επίπεδα:

Στους μηχανικούς, για τη λάθος ρύθμιση του διακόπτη συμπίεσης σε «Manual» μετά από έλεγχο.

Στο πλήρωμα, για μη έγκαιρη αναγνώριση και αντιμετώπιση του προβλήματος.

Στην εταιρεία Helios και το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας Κύπρου, για σοβαρές ελλείψεις σε εκπαίδευση και εποπτεία.

Στην Boeing και στους διεθνείς οργανισμούς, για μη λήψη επαρκών διορθωτικών μέτρων, παρά προηγούμενα παρόμοια περιστατικά.

Από τους 121 επιβαίνοντες, 103 ήταν Κύπριοι, οι περισσότεροι ελληνικής καταγωγής, και 12 Έλληνες υπήκοοι. Τα θύματα ήταν 93 ενήλικες και 22 ανήλικοι.

Η ταυτοποίηση έγινε κυρίως μέσω οδοντιατρικών αρχείων και DNA, με τους περισσότερους να ενταφιάζονται στην Κύπρο.

Η τραγωδία της Helios παραμένει μέχρι σήμερα σημείο αναφοράς στις συζητήσεις για την αεροπορική ασφάλεια, αλλά και βαθιά πληγή για τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους εκείνο το Αυγουστιάτικο πρωινό.

 

Διαβάστε επίσης: 65 χρόνια χωρίς τον Παπαποστόλη – Αρχιμανδρίτης Απόστολος Φαφούτης, το Αγρίνιο δεν τον ξεχνά!

Advertisement

Τελευταία νέα →