Ξεκινά η αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Υψηλά τα ποσοστά αποχής στην Αιτωλ/νία

Ξεκινά η αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Υψηλά τα ποσοστά αποχής των δασκάλων και νηπιαγωγών στην Αιτωλ/νία

Ξεκινά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στην Αιτωλοακαρνανία. Η διαδικασία της αξιολόγησης αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο 20ημερο του Απριλίου. Υψηλά είναι τα ποσοστά αποχής δασκάλων και νηπιαγωγών, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Συνείδηση».

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Ξεκινά η αξιολόγηση. Η συμμετοχή στην απεργία – αποχή για την ατομική αξιολόγηση φτάνει στο 50% για τα δημοτικά σχολεία και στο 94% για τα νηπιαγωγεία στην περιοχή εμβέλειας του Συλλόγου Δασκάλων – Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να βγουν τα αποτελέσματα για τους νέους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία, που θα αναλάβουν τα καθήκοντά τους από τη νέα σχολική χρονιά. Αμέσως μετά θα τοποθετηθούν οι σύμβουλοι εκπαίδευσης, οι οποίοι αναμένεται να ξεκινήσουν τη διαδικασία της αξιολόγησης στην Αιτωλοακαρνανία μέσα στο πρώτο 20ημερο του Απριλίου.

Η κήρυξη τρίωρων στάσεων εργασίας κατά της αξιολόγησης που πραγματοποιεί η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας δεν σημαίνει πως όλοι οι εκπαιδευτικοί στο εξής θα σταματούν να κάνουν μάθημα κάθε ημέρα επί 3 ώρες.

Η στάση εργασίας από τους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς, τόσο πανελλαδικά, όσο και στην Αιτωλοακαρνανία, στον Σύλλογο Δασκάλων Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου, είναι για τους δασκάλους εκείνους που δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση και υπέγραψαν τη μη συμμετοχή τους στην διαδικασία της αξιολόγησης, ώστε ο αξιολογητής να μην μπορεί να κλείσει ραντεβού μαζί τους για την αξιολόγηση και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, που δεν συμφωνούν και δεν συμμετέχουν στην αξιολόγηση, να μπορούν αναπόσπαστοι να συνεχίζουν να κάνουν το μάθημά τους.

Στην Αιτωλοακαρνανία σύμφωνα με την Πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων – Νηπιαγωγών Αγρινίου Θέρμου Μάρθα Σαράκη η συμμετοχή στην απεργία – αποχή για την ατομική αξιολόγηση φτάνει στο 50% για τα δημοτικά σχολεία και στο 94% για τα νηπιαγωγεία.

Υψηλά τα ποσοστά αποχής δασκάλων και νηπιαγωγών στην Αιτωλ/νία

Μιλώντας στη «Σ» η κα. Σαράκη και αναφερόμενη στο τι ακριβώς ισχύει γύρω από την αξιολόγηση και για το λόγο που η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αντιδρά στην συγκεκριμένα διαδικασία τονίζει:

Ξεκινά η αξιολόγηση

«Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Κάθε μήνα τους τελευταίους μήνες προκηρύσσονται 3ωρες στάσεις εργασίας χωρίς όμως να σταματούμε να κάνουμε μάθημα. Ειδικότερα σε όσες περιοχές εφαρμόζεται η αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί που είναι να αξιολογηθούν απέχουν – απεργούν, προκειμένου να μην αξιολογηθούν και να μην μπορεί ο αξιολογητής να έρθει στο σχολείο έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν πως πραγματοποιούν στάση εργασίας, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο αν και εφόσον συμμετέχει στην απεργία ο εκπαιδευτικός, που είναι προς αξιολόγηση. Η αξιολόγηση αφορά τους νεοδιορισμένους εκπαιδευτικούς και όχι τους παλιότερους.

Υπάρχει μια παρεξήγηση ότι πανελλαδικά οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί σε όλα τα σχολεία μπορεί να ξεκινήσουν να κάνουν 3ωρες στάσεις εργασίας, αλλά αυτό δεν ισχύει.

Στην Αιτωλοακαρνανία, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσα στο πρώτο 20ημερο του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα αναμένεται στο χρονικό διάστημα αυτό να τοποθετηθούν οι σύμβουλοι εκπαίδευσης για να ξεκινήσει η διαδικασία της αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων. Η αρχή της αξιολόγησης, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα γίνει με τους νεοδιόριστους συναδέλφους του 2020, εφόσον όμως υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός που επιθυμεί να αξιολογηθεί.

Αν κάποιος έχει υπογράψει την απεργία – αποχή είναι καλυμμένος νομικά και συνδικαλιστικά, ώστε να μην συμμετέχει στην αξιολόγηση. Μπορεί να κάνει κανονικά το μάθημά του, αλλά να μην δέχεται να κλείσει ραντεβού με τον αξιολογητή.

Στην περιοχή εμβέλειας του Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου η συμμετοχή στην απεργία – αποχή για την ατομική αξιολόγηση σύμφωνα με στοιχεία που μας εστάλησαν φτάνει στο 50% για τα δημοτικά σχολεία και στο 94% για τα νηπιαγωγεία.

Μάρθα Σαράκη: Ο τρόπος αξιολόγησης δεν ωφελεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα

Σε κάθε σχολείο το κλίμα είναι διαφορετικό, αλλά σίγουρα υπάρχει φόβος για το τι είναι και τι σκοπό έχει η αξιολόγηση. Αφορά, όπως προαναφέραμε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον τώρα, και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αν το επιθυμούν για να προτάξουν την αντίδρασή τους στην αξιολόγηση και για συμπαράσταση στον συνάδελφο που είναι υπό αξιολόγηση, καθώς η αξιολόγηση δεν αφορά εκπαιδευτικούς παλαιότερων ετών.

Δεν ωφελεί την εκπαίδευση ο τρόπος με τον οποίο θέλουν να μας αξιολογήσουν και γι’ αυτό κάνουμε ότι μπορούμε για να το υποστηρίξουμε, δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης, αλλά του συγκεκριμένου τρόπου αξιολόγησης, που δεν ωφελεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ούτε τους μαθητές, ούτε τους εκπαιδευτικούς».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα «Συνείδηση»

sinidisi.gr

 

ΓΕΛ Παναιτωλίου: Ημερίδα με τίτλο «Μικρασία του Ελληνισμού και του Πολιτισμού»