36.000 ευρώ το χρόνο για το ΕΚΑΒ Δ. Ελλάδας σε ναύλα!

Δωρεάν διακοπές πληρωμάτων του ΕΚΑΒ ως κίνητρο για να εργαστούν στην άδειά τους σε νησιά

Ακόμα πιο αυξημένες είναι οι ανάγκες που καλείται να καλύψει το ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας τους καλοκαιρινούς μήνες στα νησιά και εν προκειμένω στη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά, τα οποία και εντάσσονται στην περιοχή ευθύνης του.

Για να ενισχυθούν τα διαθέσιμα ασθενοφόρα σε κάθε βάρδια μια και πάντα το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη οχημάτων, αλλά προσωπικού, ηΔιοικήτρια του ΕΚΑΒ προσπαθεί να δώσει εναλλακτική λύση μέσα από μια πρακτική που συνηθίζεται σε αυτόν τον χώρο. Όπως εξηγεί στο thebest.gr ηΒασιλική Καφαντάρη, προτείνεται σε εργαζόμενους του ΕΚΑΒ από ηπειρωτικές περιοχές, να πάνε σε νησιά κάνοντας σχεδόν δωρεάν διακοπές. με την υποχρέωση να εργάζονται και να εκτελούν διακομιδές. Τους εξασφαλίζεται δηλαδή διαμονή και διατροφή.

Η Διευθύντρια του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας περιγράφει πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα: « Τους καλοκαιρινούς μήνες τα νησιά μας  υπερδιπλασιάζουν τον πληθυσμό τους λόγω του τουρισμού και η υπάρχουσα δύναμη του ΕΚΑΒ στα νησιά σε κάθε περίπτωση χρειάζεται ενίσχυση. Αν μπορούμε να βγάζουμε δύο ασθενοφόρα πχ, θέλουμε τρία και μακάρι να μπορούσαμε και περισσότερα, γιατί είναι οι ανάγκες μεγάλες. Το καλοκαίρι επιπρόσθετα, πέρα από τα άλλα συμβάντα  καλούμαστε για τα τροχαία, τους πνιγμούς και άλλα ατυχήματα. Σε αυτή την προσπάθεια για περισσότερο προσωπικό του ΕΚΑΒ στα νησιά, δίνεται η δυνατότητα σε διασώστες από όλη την Ελλάδα τις ημέρες των διακοπών τους να κάνουν βάρδιες. Εξασφαλίζεται σε αυτούς και στην οικογένειά τους διαμονή και σίτιση. Στην περιοχή μας αυτό αφορά τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς.  Εμείς στη Ζάκυνθο έχουμε μία βάρδια (ένα ασθενοφόρο ) το πρωί ,δύο βάρδιες (δύο ασθενοφόρα) το απόγευμα και μία τη νύχτα (ένα ασθενοφόρο). Στη Ζάκυνθο από τα 12 άτομα, στα αυτοκίνητα ανεβαίνουν οι 10. Λόγω προβλημάτων υγείας οι άλλοι δύο δεν μπορούν . Έχει βγει η σχετική πρόσκληση ήδη από τον Μάρτιο και οι συνάδελφοι έχουν αρχίσει να κάνουν αιτήσεις. Στην Κεφαλονιά με τα 16 άτομα βγαίνουν 2 ασθενοφόρα το πρωί, 2 το απόγευμα και τη νύχτα μόνο 1 και το νησί είναι μεγάλο. Ζητήσαμε να μας δοθούν κίνητρα από τα νησιά, ώστε να μπορέσουμε να προσκαλέσουμε κάποιους εργαζόμενους να έρθουν να μας βοηθήσουν. Απευθυνθήκαμε στις περιφερειακές ενότητες των νησιών και αναμένουμε απαντήσεις. Αυτό είναι κάτι που χρειαζόμαστε όλοι να γίνει. Ενδιαφέρον από διασώστες υπάρχει, αλλά ακόμα δεν έχω απάντηση από τις τοπικές κοινωνίες».

Το κόστος των διακομιδών διά θαλάσσης και το αίτημα για ειδική καμπίνα στα πλοία

Την ίδια ώρα οι διακομιδές από τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς στα νοσοκομεία της Πάτρας στοιχίζουν μια και δεν είναι λίγες. Και στοιχίζουν τόσο σε χρήμα, όσο και σε διαθέσιμα ασθενοφόρα και προσωπικό. Η κ. Καφαντάρη μας δίνει στοιχεία που αναδεικνύουν το εύρος αυτών.

Μόνο τον Μάιο  είχαμε 30 διακομιδές με πλοία από την Ζάκυνθο στην Πάτρα και 28 από Κεφαλονιά για Πάτρα, κατά τον ίδιο μήνα. «Συνολικά τον χρόνο πληρώνουμε ως ΕΚΑΒ 36.00 ευρώ το χρόνο για τα ναύλα για τις διακομιδές από αυτά τα δύο νησιά» τονίζει και προσθέτει:

«Οι διακομιδές είναι καθημερινές. Τα ασθενοφόρα πληρώνουν το 50%  του κόστους των εισιτηρίων. Επειδή έχουμε ένα ασθενοφόρο το πρωί στη βάρδια στη Ζάκυνθο φεύγει ασθενοφόρο από την Πάτρα και το ένα από τα δύο από την Κεφαλονιά, για τη διακομιδή των ασθενών. Οι διακομιδές με τα πλοία, είναι καθημερινά από 1 έως 3. Πριν δύο μήνες είχαμε μέσα σε μία ημέρα έξι διακομιδές από τη Ζάκυνθο. Έμεινε η Πάτρα από ασθενοφόρα γιατί πήγαιναν στο νησί για τα περιστατικά. Στο πλαίσιο αυτό, καταβάλλονται σε ναύλα 36.000 ευρώ το χρόνο και αυτό είναι ένα μεγάλο ποσό.  Η πρόταση που κάναμε είναι να ισχύσει ό,τι ισχύει και στα νησιά του Αιγαίου. Τα ασθενοφόρα δεν μπαίνουν στα πλοία. Το ΕΚΑΒ τακτοποιεί τον ασθενή στην ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα και από εκεί και πέρα περιμένει το τοπικό ΕΚΑΒ από την άλλη πλευρά. Εδώ στο Ιόνιο αυτό δεν ισχύει. Κάναμε πρόταση  να εφαρμοστεί το ίδιο και μπορεί το ΕΚΑΒ να κάνει τη διαμόρφωση της καμπίνας, έχουμε τα υλικά και να μπαίνουν τα περιστατικά και να τα παραλαμβάνουμε εμείς από Κυλλήνη. Αυτό μας μειώνει το χρόνο για τα ασθενοφόρα της Πάτρας και παράλληλα τα άλλα ασθενοφόρα μένουν στο νησί.  Παρόλα αυτά προσπαθούμε όλο σχεδόν τα χρόνο να υπάρχει ασθενοφόρο από την Πάτρα στην Κυλλήνη. Αυτό θα μας έλυνε τα χέρια. Θα κερδίζαμε και χρόνο και τα ασθενοφόρα και τα πληρώματα θα έμεναν στο νησί και θα εξοικονομούσαμε χρήματα. Υπάρχει ένας δισταγμός όμως για την ευθύνη μεταφοράς τους από τους καπετάνιους, μας είπαν. Τα περιστατικά ωστόσο τα σοβαρά θα συνοδεύονται από γιατρό. Αν μιλάμε για απλές διανοσοκομειακές διακομιδές και όχι για βαριές περιπτώσεις, οι οποίες απλά δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν στο τοπικό νοσοκομείο, αυτό δεν αποτελεί κάποιο πρόβλημα και να μην υπάρχει γιατρός. Γιατί αυτή λύση που δόθηκε στο Αιγαίο δεν μπορεί να δοθεί κι εδώ;» καταλήγει η κ. Καφαντάρη.

thebest.gr