To 2015 υποδέχθηκαν τον Φέτελ στη Ferrari σαν Μεσσία, αν και στην πορεία διαψεύσθηκαν οι προσδοκίες όλων.

Το gazzetta κάνει ένα σύντομο flash back και επιλέγει μία καθοριστική στιγμή από κάθε χρόνο συνεργασίας του Φέτελ με τη Scuderia!

101 αγώνες έχει τρέξει μέχρι σήμερα ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τα χρώματα της Ferrari από το 2015, οπότε μεταγράφηκε στην ιταλική ομάδα από τη Red Bull. Πριν το ξεκίνημα της σεζόν 2020 έχει καταγράψει ο Γερμανός 14 νίκες, 12 pole positions και 54 θέσεις στο βάθρο φορώντας την κόκκινη αγωνιστική φόρμα. Τα στατιστικά δεν είναι διόλου αμελητέα, ωστόσο ούτε ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, αλλά ούτε και η Ferrari μπορούν να νιώθουν ικανοποιημένοι με αυτά τα αποτελέσματα. Πολύ περισσότερο οι tifosi, που υποδέχθηκαν πριν μία πενταετία τον Φέτελ σαν νέο Μίκαελ Σουμάχερ με την προσδοκία να τους επαναφέρει στη λεωφόρο των τίτλων, όπως είχε κάνει στο παρελθόν ο συμπατριώτης του. Σε όλο αυτό το διάστημα υπήρξαν λαμπερές στιγμές στη συνεργασία του 32χρονου πιλότου με τη Scuderia, αλλά και κάποιες που θα ήθελε σίγουρα να τις διαγράψει από τη μνήμη του. Το gazzetta επέλεξε μία τέτοια στιγμή από κάθε χρόνο ‘’θητείας’’ του Γερμανού στη Ferrari σε συνδυασμό με μία πολύ σύντομη αναδρομή στην αντίστοιχη αγωνιστική σεζόν!

2015, Γκραν Πρι Μαλαισίας

Η πρώτη νίκη του Φέτελ με τα χρώματα της Ferrari δεν αργεί και έρχεται ήδη στον δεύτερο αγώνα του με τους κόκκινους. Ο Γερμανός ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Γκραν Πρι Μαλαισίας και ενθουσιάζει τους φίλους της Ferrari. Στην πρώτη του χρονιά με τη Scuderia κατακτά συνολικά τρεις νίκες (Μαλαισία, Ουγγαρία, Σιγκαπούρη), όμως οι Mercedes υπερέχουν συντριπτικά και ο Φέτελ ολοκληρώνει τη χρονιά ως τρίτος της γενικής βαθμολογίας με 278 βαθμούς.

 

2016, Γκραν Πρι Αυστρίας

Η χρονιά στράβωσε από την αρχή. Ο Φέτελ εγκαταλείπει ήδη πριν την εκκίνηση του δεύτερου αγώνα στο Μπαχρέιν λόγω μηχανικών προβλημάτων, στο –τέταρτο- Γκραν Πρι Ρωσίας συγκρούεται με τον Κβίατ, ενώ και στην Αυστρία μένει άποντος μετά από ένα σκασμένο λάστιχο και την επαφή του με τις μπαριέρες (φωτό). Στη Μαλαισία συγκρούεται με τον Ρόσμπεργκ, στο Μεξικό γίνεται έξαλλος με τους πιλότους της Red Bull Φερστάπεν και Ρικιάρντο, ενώ κλείνει τη χρονιά χωρίς νίκη και με μόλις επτά πλασαρίσματα στο βάθρο. Στο πρωτάθλημα κατατάσσεται τέταρτος με 212 βαθμούς, πίσω από τους δύο πιλότους της Mercedes και τον πρώην teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο.

2017, Γκραν Πρι Σιγκαπούρης

Το 2017 ξεκίνησε ονειρεμένα για τον Φέτελ νικώντας με το καλημέρα στην Αυστραλία, αλλά και σε άλλα τρία Γκραν Πρι (Μπαχρέιν, Μονακό και Ουγγαρία) oπότε προηγείται μέχρι τα μέσα της χρονιάς. Από εκεί και μετά έρχεται η καταστροφή, πρώτα στο Μπακού με την περιβόητη επαφή με τον Χάμιλτον στη φάση του Safety Car, μετά στη Μόντσα όπου περνά επικεφαλής στη βαθμολογία ο Βρετανός και στη συνέχεια στη Σιγκαπούρη όπου ο Γερμανός συγκρούεται με την άλλη Ferrari του Κίμι Ράικονεν. Επιστέγασμα της ατυχίας του είναι οι εγκαταλείψεις σε Μαλαισία και Ιαπωνία λόγω τεχνικών προβλημάτων, ενώ η χρονιά τον βρίσκει δεύτερο στη βαθμολογία με 317 βαθμούς και συνολικά πέντε νίκες.

2018, Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Η σεζόν του 2018 ξεκίνησε ακόμη καλύτερα από ό,τι το 2017. Ο Γερμανός νίκησε στην Αυστραλία και στο Μπαχρέιν, όπου έκανε έναν επικό αγώνα με τα ίδια ελαστικά επί 39 γύρους και αντιστάθηκε μέχρι τέλους στην τρομερή πίεση του Μπότας (φωτό). Μετά τις νίκες του στον Καναδά και στη Μεγάλη Βρετανία προβάλλει ως το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο, όμως τα κάνει μούσκεμα στην πατρίδα του καθώς βγαίνει εκτός πίστας στο Χόκενχαϊμρινγκ και εγκαταλείπει μετά από δικό του λάθος και ενώ βρισκόταν επικεφαλής. Το δεύτερο μέρος της σεζόν αποδεικνύεται πάλι καταστροφικό, μάλιστα ο Γερμανός έκανε και στη Μόντσα ένα μεγαλοπρεπές τετ α κε ενώπιον των tifosi. Το 2018 καταγράφεται ως η καλύτερη σεζόν του με τη Ferrari έχοντας συγκεντρώσει 320 βαθμούς μετά από πέντε νίκες, όμως πλασάρεται πάλι δεύτερος πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον.

2019, Γκραν Πρι Καναδά

Κακό ξεκίνημα για τον Φέτελ, που νιώθει από την πρώτη στιγμή την πίεση του νεαρού teammate του Σαρλ Λεκλέρ. Η μεγάλη ευκαιρία για την παρθενική νίκη της σεζόν έρχεται στον Καναδά, όπου βλέπει πρώτος την καρό σημαία αλλά τιμωρείται εξαιτίας ενός αμφιλεγόμενου ελιγμού και χάνει τη νίκη στα χαρτιά από τον Χάμιλτον, ενώ ο ίδιος αλλάζει τις σχετικές πινακίδες της FIA στο Parc ferme! Τα λάθη του συνεχίζονται, όπως στο Σίλβερστον όπου συγκρούεται με τον Φερστάπεν, όμως έχει μία αναλαμπή στο Χόκενχαϊμ καθώς ξεκινά τελευταίος και τερματίζει υπό βροχή δεύτερος. Οι εντάσεις με τον Λεκλέρ ανεβαίνουν πλέον σε άλλη…πίστα και ο Μονεγάσκος κερδίζει τις καρδιές των φίλων της Ferrari νικώντας στη Μόντσα. Ο Φέτελ πετυχαίνει την πρώτη νίκη της χρονιάς στη Σιγκαπούρη, η οποία είναι και –μέχρι στιγμής- η τελευταία του με τη Ferrari. Μετά από ισάριθμες βλάβες και εγκαταλείψεις σε Ρωσία και ΗΠΑ έρχεται το αποκορύφωμα με τη σύγκρουσή του με τον Λεκλέρ στη Βραζιλία και ολοκληρώνει τη σεζόν με μία νίκη και μόνον 240 βαθμούς, ενώ κατατάσσεται πέμπτος και πίσω από τον teammate του. Στις 12 Μαΐου ανακοίνωσε επίσημα η ιταλική ομάδα το διαζύγιό της με τον Γερμανό στα τέλη της σεζόν και την αντικατάστασή του από τον Κάρλος Σάινθ.

Το μέλλον του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Formula 1 είναι πάντως προς το παρόν ομιχλώδες και αβέβαιο.

gazzetta.gr