Η έκθεση με τίτλο «Alfred Cohen: an American Artist in Europe» στο Bush House στο King’s College του Λονδίνου, η οποία προετοιμαζόταν εδώ και χρόνια εγκαινιάστηκε και τερματίστηκε την ίδια μέρα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Στις 16 Μαρτίου, την ημέρα που τέθηκαν σε ισχύ περιοριστικά μέτρα λόγω της Covid-19 στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Νταϊάνα Κόεν, 90 ετών ταξίδεψε από το βόρειο Νόρφολκ στο Λονδίνο για τα εγκαίνια της πρώτης έκθεσης την τελευταία 20ετία με έργα του εκλιπόντος συζύγου της, ζωγράφου Άλφρεντ Κόεν.

Η έκθεση με πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζονται μετά από 40 χρόνια, είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει για έξι εβδομάδες, έπειτα ανακοινώθηκε ότι η διάρκειά της περιορίζεται σε μια εβδομάδα και στη συνέχεια σε μία ημέρα, λόγω της εξάπλωσης του ιού και της διακοπής λειτουργίας του πανεπιστημίου. Τα έργα παραμένουν στον χώρο όσο διαρκεί η επιδημία και είναι ορατά μόνο από ένα παράθυρο, αναφέρει δημοσίευμα της artnewspaper.

O Αμερικανός καλλιτέχνης Alfred Cohen (1920-2001) κέρδισε υποτροφία το 1949 μετά την αποφοίτησή του από το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο για να έρθει στην Ευρώπη για έναν χρόνο. Ποτέ δεν έφυγε, φοίτησε και έζησε στο Παρίσι και τη Γερμανία προτού εγκατασταθεί στο Λονδίνο το 1960. Οι επιτυχημένες του εκθέσεις με πανοραμικές απόψεις του Τάμεση, που κόβουν την ανάσα, με τις αποβάθρες του Λονδίνου και μορφές που βασίζονται στην Commedia dell’Arte αποτέλεσαν γεγονότα της πόλης. Κινηματογραφικοί αστέρες, σκηνοθέτες και παραγωγοί έγιναν συλλέκτες των εικόνων του. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 μετακόμισε στο Κεντ και αργότερα στο Νόρφολκ και ζωγράφιζε βρετανικά τοπία και τις ακτές της Μάγχης, πρόσωπα και λουλούδια.

Η έκθεση που διοργανώθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του ζωγράφου παρουσιάζει τις πέντε κύριες φάσεις της δημιουργίας του και εστιάζει στο πώς οι πίνακες του βρίσκονταν σε διαρκή διάλογο με διάφορα βασικά σύγχρονα κινήματα της τέχνης, όπως ο ιμπρεσιονισμός, ο μετα-ιμπρεσιονισμός, ο εξπρεσιονισμός και τη ριζοσπαστική εξέλιξη στο στυλ του που οδήγησε σε ένα σημαντικό σώμα έργων, αναφέρεται στη σύνοψη και στο βιβλίο της έκθεσης.

Η Νταϊάν Κόεν και ο γιος της Μαξ Σόντερς (θετός γιος του Άλφρεντ Κόεν) συγκέντρωσαν για την έκθεση 50 έργα από την Αμερική και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η χήρα του καλλιτέχνη ήταν από τους λίγους που πρόλαβαν και κατάφεραν να δουν την έκθεση ολοκληρωμένη.

ΑΠΕ – ΜΠΕ