F1 GP Σιγκαπούρης: Νίκη… μισός τίτλος για τον Λιούις Χάμιλτον

Όπως και πέρυσι, ο Λιουίς Χάμιλτον πανηγύρισε τη νίκη στη στενή, φωτισμένη διαδρομή στους δρόμους της Σιγκαπούρης. Κι όπως πέρυσι, επικρατώντας σε μία μάχη όπου φαβορί ήταν η Ferrari και ο Sebastian Vettel, απέκτησε σημαντικό πλεονέκτημα στην κούρσα του τίτλου!

Πλέον ο Βρετανός είναι 40 βαθμούς μπροστά από τον Γερμανό, που παρότι πέρασε εντός πίστας τον Max Verstappen, έχασε τη θέση μέσω στρατηγικής και έμεινε τρίτος, πίσω από τον πιλότο της Red Bull Racing. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

O αγώνας εκκίνησε όπως συνήθως επεισοδιακά. Στα τελευταία δέκα Grand Prix στη Μαρίνα Μπέι είχαμε 17 αυτοκίνητα ασφαλείας – κι έγιναν 18. Υπεύθυνοι ήταν οι οδηγοί της Force India που συγκρούστηκαν στη στροφή 3 με τον Esteban Ocon να καταλήγει στον τοίχο.

Όμως προτού αποφασιστεί η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Sebastian Vettel κατάφερε να περάσει τον Max Verstappen, κίνηση εξαιρετικής σημασίας στη μάχη του με τον Hamilton για τον τίτλο.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του τέταρτου γύρου αλλά στους γύρους που ακολούθησαν δεν είχαμε κάποια αλλαγή θέσεις. Όλοι περίμεναν τα pit stop και ήταν ο Vettel αυτός που μπήκε πρώτος, στον γύρο 15. Ο Γερμανός έβαλε την ultra soft γόμα και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από το δίδυμο Romain Grosjean-Fernando Alonso που έδιναν τη δική τους μάχη. Με ελεύθερο πεδίο μπροστά του για να μη χάσει πολύ χρόνο στην κίνηση.

Ένα γύρο μετά μπήκε στα pit και ο Hamilton, όμως αυτός έβαλε τη soft γόμα, με τη Mercedes να ακολουθεί διαφορετική στρατηγική – τόσο για τον παγκόσμιο πρωταθλητή όσο και για τον Valtteri Bottas.

Στον γύρο 18 ήρθε η ώρα του Verstappen να μπει για αλλαγή ελαστικών και να φέρει νέα αλλαγή δεδομένων μιας και κατάφερε να βγει στην πίστα μπροστά, έστω και οριακά, από τον Vettel. Μέσω στρατηγικής δηλαδή, ανέκτησε τη θέση που είχε χάσει εντός πίστας.

Την ίδια ώρα, Kimi Raikkonen και Daniel Ricciardo συνέχιζαν χωρίς αλλαγή, με τον Αυστραλό να είναι για μερικά περάσματα ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα παρότι είχε φθαρμένα ελαστικά.

O Iceman μπήκε για αλλαγή στον γύρο 23 και έβαλε τη soft γόμα, στοχεύοντας να πάει με αυτή μέχρι τέλους αλλά ο οδηγός της Red Bull Racing δεν έδειχνε διατεθειμένος να τον μιμηθεί, την ώρα που έπεφταν στην ασιατική πόλη ψιχάλες που ωστόσο, δεν ήταν σε τέτοιο βαθμό που να αλλάξουν τα δεδομένα.

Αφού απρόοπτο δεν ήρθε, ο Honey Badger μπήκε τελικά στα pit στον γύρο 28 εκ των 61, βάζοντας την ultra soft γόμα. Αφού λοιπόν ολοκληρώθηκαν οι αλλαγές ελαστικών, ο Hamilton βρέθηκε ξανά στην κορυφή, με προβάδισμα 5 δευτερολέπτων από τον Verstappen, με τον Vettel άλλα δυόμιση πιο πίσω και τους Bottas-Raikkonen από τρία δευτερόλεπτα πιο πίσω έκαστος. Ο Ricciardo έπεσε έκτος, την ώρα που οι Fernando Alonso, Carlos Sainz, Charles Leclerc και Marcus Ericsson συμπλήρωναν τη δεκάδα.

Στον Γύρο 34 η κόντρα που κρατούσε ώρα ανάμεσα στον Perez και τον Sergey Sirotkin, έληξε άδοξα. Ο Μεξικανός προσπάθησε να περάσει κι όταν φάνηκε να το καταφέρνει, κινήθηκε αψυχολόγητα προς τη Williams με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των δύο. Αυτή δεν έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα αλλά οι αγωνοδίκες τιμώρησαν, εύλογα, τον Perez με ποινή διέλευσης από τα pit. Ως συνέπεια της παραπάνω αψιμαχίας, ο Sirotkin έχασε έδαφος και έμπλεξε σε μάχη με τον Grosjean που κορυφώθηκε στον γύρο 38, την ώρα που έφταναν πίσω τους οι κορυφαίοι συνδυασμοί.

Αυτή η «κίνηση» επέτρεψε τον Verstappen να ψαλιδίσει τη διαφορά του από τον Hamilton, αν και η όποια αναθέρμανση της μάχης της κορυφής κράτησε πολύ λίγο. Ο οδηγός της Mercedes κατάφερε πολύ γρήγορα να ανοίξει ξανά διαφορά άνω των τριών δευτερολέπτων.

Έτσι, στη συνέχεια απλά διαχειρίστηκε το προβάδισμά του και είδε πρώτος την καρό σημαία. Για έβδομη φορά φέτος και εξηκοστή-ένατη στην καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, ο οδηγός της Mercedes είπε: «Τι αγώνας! Είμαι εξαντλημένος. Ήμουν άτυχος με την κίνηση, κάποια στιγμή τρόμαξα αλλά κατάφερα να κολλήσω το πόδι στο πάτωμα στη συνέχεια».

Ο Verstappen επιβεβαίωσε τη δυναμική της Red Bull σε πίστες με τα χαρακτηριστικά της Μαρίνα Μπέι, τερματίζοντας δεύτερος. «Ήταν κρίμα που έχασα τη θέση στον πρώτο γύρο, ο Vettel με πέρασε χάρη στην υψηλή του τελική ταχύτητα. Αποδείχθηκε στο τέλος πως δεν είχε σημασία, χάρη στη στρατηγική της ομάδας μου», είπε ο Ολλανδός.

Για τον Vettel η τρίτη θέση στη Σιγκαπούρη, αποτέλεσε ένα ακόμα πλήγμα στην προσπάθειά του να ανακηρυχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής ντυμένος στα κόκκινα. Παρότι έβγαλε 46 γύρους με την ultra soft γόμα ελαστικών της Pirelli.

Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε: «Γενικά σήμερα δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι. Δεν είχαμε τον απαιτούμενο ρυθμό. Προσπαθήσαμε να είμαστε επιθετικοί στο ξεκίνημα αλλά αυτό δεν απέδωσε καρπούς. Έπειτα έπρεπε να έχω διαφορετικό αγώνα από τους υπόλοιπους, έχοντας διαφορετικό ελαστικό».

Στα τελικά στάδια του αγώνα ο Raikkonen έφτασε πίσω από τον Bottas, χωρίς όμως να μπορέσει να τον απειλήσει. Ο Ricciardo ήταν έκτος, με τον Alonso, τον Sainz, τον Leclerc και τον Nico Hulkenberg να συμπληρώνουν τις βαθμολογούμενες θέσεις.

Αναλυτικά η κατάταξη:

singapore-rd15-race-times640

Πάνος Σεϊτανίδης – newsauto.gr