Την απόφαση της κυβέρνησης για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, επανέλαβε σήμερα από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ενώ μίλησε και για τον ΟΑΣΘ και τις κινήσεις που γίνονται ενώ αποκάλυψε ότι απο του χρόνου οι διαγωνισμοί για τις αστικές συγκοινωνίες απελευθερώνονται Πανερυωπαϊκά.

Ο υπουργός Μεταφορών απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Α Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ, Χάρη Καστανίδη, για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, τόνισε πως για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου, η μοναδική εφικτή λύση είναι η λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης. Όπως είπε έχει ήδη δοκιμασθεί με επιτυχία στο σταθμό Αγίας Σοφίας του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό Αθηνών.

Τόνισε πως ο σταθμός Βενιζέλου είναι ο κεντρικός σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης, οπότε αποκλείεται οποιαδήποτε σκέψη κατάργησης του και σημείωσε πως τεχνικά η απόσπαση μπορεί να υλοποιηθεί με μόνο εμπόδιο την πλάκα οροφής, που έχει κατασκευαστεί κατά το 1/3. «Δεν έχει γίνει τίποτα άλλο εκεί» τόνισε και επανέλαβε πως δεν υπάρχουν ούτε μελέτες ούτε σχέδιο για την κατασκευή του σταθμού με τα αρχαία επιτόπου, δηλαδή “in situ”.

Αμφισβήτησε επίσης και τις αντιδράσεις των πολιτών και των φορέων, λέγοντας πως όλοι σχεδόν οι φορείς της πόλης τάσσονται υπέρ της απόσπασης. «Δεν υπάρχει κανένας διχασμός στην πόλη, ο δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το ΤΕΕ και άλλοι φορείς έχουν ταχθεί με την λύση της απόσπασης που είναι η πιο γρήγορη. Αν δεν πάμε στη λύση της απόσπασης κινδυνεύουμε να χάσουμε τις προθεσμίες και τότε η χώρα θα κινδυνεύει να υποχρεωθεί με επιστροφή της χρηματοδότησης» επισήμανε και σημείωσε πως «η κυβέρνηση θέλει και μετρό και αρχαία».

ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΣΘ

Σχετικά με τον ΟΑΣΘ διευκρίνισε το θέμα του καθεστώτος του ΟΑΣΘ θα εξαρτηθεί από την οριστική απόφαση της Κομισιόν, η οποία όμως το 2017 είχε δώσει το πράσινο φως για την κρατικοποίηση. Ωστόσο όπως εξήγησε, το υπάρχον νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα αναγνωρίζει ως δημόσιο φορέα μόνο τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και όχι της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει πως αν η Κομισιόν γνωμοδοτήσει υπέρ της ιδιωτικοποίησης, η παραχώρηση του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες είναι μία πιθανή επιλογή της κυβέρνησης.

«Μετά το 2019 απελευθερώνονται όλοι οι διαγωνισμοί για τις αστικές συγκοινωνίες στην Ευρώπη» είπε και σημείωσε πως οι αστικές συγκοινωνίες στην Ε.Ε. είναι μεικτές ή και ιδιωτικές ή εμπλέκεται και η τοπική αυτοδιοίκηση. Σχολίασε επίσης ότι σήμερα το χιλιομετρικό κόστος του ΟΑΣΘ είναι 4 ευρώ ενώ των ΚΤΕΛ μόλις 1,4 ευρώ.

Επί του θέματος μάλιστα είπε πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα στην παραχώρηση των περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, προκειμένου να εξευρεθούν λεωφορεία για τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Όπως είπε η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ θα συνεχισθεί καθώς η διαδικασία για την αγορά νέων λεωφορείων, μέσω νέου διαγωνισμού θα πάρει τουλάχιστον 18 μήνες και η πόλη δεν μπορεί να μείνει χωρίς λεωφορεία.

Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com