Αν μετά από μια κουραστική μέρα χαλαρώνετε με ένα ποτήρι κρασί, ωφελείτε πολλαπλώς την υγεία σας.

Πλήθος επιστημονικών ερευνών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού προστατεύει από αρκετές παθήσεις, μεταξύ των οποίων η στεφανιαία νόσος.

Ειδικά στην Ελλάδα, όπου η αμπελουργία είναι πολύ διαδεδομένη, η οινοποσία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της διατροφικής κουλτούρας.

Δείτε παρακάτω τα οφέλη για την υγεία από την καθημερινή κατανάλωση κρασιού:

-Ενισχύει το ανοσοποιητικό: Αν και δεν μπορεί να υποκαταστήσει μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, το κρασί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που αυξάνουν την «καλή» HDL χοληστερόλη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Η καλή χοληστερόλη προλαμβάνει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες, που ευθύνεται για εμφράγματα και εγκεφαλικά.

-Βοηθά στη διαχείριση του βάρους: Έρευνες έχουν δείξει ότι η ρεσβερατρόλη του κρασιού προλαμβάνει την πρόσληψη βάρους. Πειράματα σε ποντίκια έδειξαν ότι μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά, όταν συνδυάστηκε με ρεσβερατρόλη, οδήγησε σε μειωμένη κατά 40% πρόσληψη βάρους.

-Δυναμώνει την καρδιά: Η ρεσβερατρόλη του κόκκινου κρασιού ωφελεί την καρδιά. Οι τανίνες έχουν προστατευτική δράση έναντι της καρδιακής νόσου. Μελέτη του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ με τη συμμετοχή ανδρών με υπέρταση, έδειξε ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού μείωσε κατά 30% τον κίνδυνο εμφράγματος.

-Δυναμώνει τα οστά: Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ενός ποτηριού κρασιού την ημέρα προστατεύει από την οστεοπόρωση τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση.

-Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου: Η εγκεφαλική λειτουργία φθίνει με την πάροδο των ετών. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Κολούμπια διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν αλκοόλ με μέτρο επιβράδυναν την γνωστική έκπτωση συγκριτικά με όσους δεν έπιναν.

-Ωφελεί την όραση: Μελέτες έχουν δείξει ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού ωφελεί μακροπρόθεσμα την όραση. Μία εξ αυτών βρήκε ότι όσοι έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ είχαν 32% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καταρράκτη. Μάλιστα όσοι έπιναν κρασί ήταν 43% λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καταρράκτη συγκριτικά με όσους έπιναν μπύρα.

-Βελτιώνει τη διάθεση: Το αλκοόλ προκαλεί την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη. Μελέτη για τη μεσογειακή διατροφή έδειξε ότι άνδρες και γυναίκες που έπιναν 2-7 ποτήρια κρασιού την εβδομάδα ήταν λιγότερο επιρρεπείς στην κατάθλιψη συγκριτικά με όσους δεν έπιναν.

-Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου: Η ρεσβερατρόλη του κόκκινου κρασιού έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Αυστραλιανή μελέτη έδειξε ότι οι γυναίκες που έπιναν ένα ποτήρι κρασιού κάθε βράδυ είχαν 50% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο στις ωοθήκες συγκριτικά με τις γυναίκες που δεν έπιναν κρασί.

thehealthy.com