Το κεφαλαίο «Μ», το οποίο συνοδεύεται από το «Μacedonia The Great» είναι το σήμα για τα ελληνικά μακεδονικά προϊόντα το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα στο ξενοδοχείο Hyatt Regency, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για το «Thessaloniki Summit 2019».

«Θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε μία κεντρική ταυτότητα για τα μακεδονικά προϊόντα», τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης.

«Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει σήμερα το καινούργιο συλλογικό σήμα το οποίο θα συνοδεύει από εδώ και στο εξής τα μακεδονικά προϊόντα και τις μακεδονικές υπηρεσίες σε όλα τα μήκη και όλα τα πλάτη του κόσμου. Είχα δεσμευθεί ότι θα αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών υποστηρίζοντας του επαγγελματικούς φορείς της Βορείου Ελλάδος ώστε να κατοχυρώσουμε μια ενιαία συλλογική ταυτότητα η οποία θα ξεχωρίζει τα προϊόντα που παράγονται στη μακεδονική γη. Πιστεύω ότι αυτό το καλαίσθητο σήμα που παρουσιάζεται σήμερα και το οποίο άμεσα θα κατατεθεί στο ευρωπαϊκό γραφείο, επιτυγχάνει αυτόν τον σκοπό. Είμαι σίγουρος πως είναι ένα σήμα το οποίο θα αγκαλιαστεί από όλους τους παραγωγούς της Μακεδονίας, καλύπτει και τις τρεις περιφέρειες, ανατολικής, κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας, θα υποστηριχθεί από τις επιχειρήσεις και θα μας δώσει τη δυνατότητα να έχουμε μία κεντρική ταυτότητα για τα μακεδονικά προϊόντα. Μία ταυτότητα η οποία παραπέμπει και στο ένδοξο παρελθόν μας αλλά ταυτόχρονα χαράσσει και με αυτοπεποίθηση τον δρόμο για ένα πιο αισιόδοξο, πιο φωτεινό μέλλον. Συγχαρητήρια και πάλι σε όλους τους φορείς οι εργάστηκαν γι’ αυτό το σήμα», τόνισε.

Το νέο σήμα συνοδεύουν τα Great Tech, Great Land, Great Wine, Great Food, προκειμένου να καλύπτουν τους κλάδους της βιομηχανίας του κρασιού, των τεχνολογιών και των τροφίμων.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Κωνσταντόπουλος σημείωσε ότι ο ΣΕΒΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την καταχώρηση συλλογικού σήματος της Ε.Ε., που θα περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία» και θα χρησιμοποιείται από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας, της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και της δυτικής Μακεδονίας.

«Η σχεδίαση του σήματος έχει με ιδιαίτερή προσοχή λαμβάνοντας υπόψη όλες τις -παραμέτρους για την συμφωνία των Πρεσπών. Σκοπός μας είναι το σήμα να μεταδίδει πολλαπλά μηνύματα και εν τέλει να συνδέει το όνομα Μακεδονία με την μακραίωνη ελληνική παράδοση και ιστορία της», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

Όπως εξήγησε ο κ. Κωνσταντόπουλος, επιλέχθηκε η λέξη Macedonia, το The Great, που δίνει σαφή αναφορά στην ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου και άσπρα γράμματα σε μπλε φόντο που παραπέμπουν στην χώρα μας. Ακόμη, σχολίασε ότι δεν μπορεί να «μπει το εθνόσημο η ελληνική σημαία καθώς δεν το επιτρέπει ο κανονισμός κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων και ζήτησε «να αγκαλιαστεί και να μπει σε όλα τα μακεδονικά προϊόντα».

Αναφερόμενος στην Συμφωνία των Πρεσπών, ο κ. Κωνσταντόπουλος έκανε λόγο για μία καταιγίδα, όπως τη χαρακτήρισε , προσθέτοντας πως «δεν είχαμε ομπρέλα να προφυλαχτούμε. Εκείνες τις ημέρες συναντήσαμε τον τότε αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κ. Μητσοτάκη που μας αφουγκράστηκε».

Ο Στράτος Τσαχπίνης από την ομάδα που συστάθηκε για την δημιουργία του σήματος επισήμανε ότι «δημιουργήσαμε ένα σήμα που θα συντροφεύει τα προϊόντα που προέρχονται από την Μακεδονία. Πίσω από αυτό υπάρχει δουλειά προκειμένου να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Καταλήξαμε στο M είναι ειδικά σχεδιασμένο για αυτά τα προϊόντα». Σχολιάζοντας τα επιμέρους κομμάτια που συνθέτουν το γράμμα «Μ», ανέφερε ότι το πρώτο κομμάτι σου δίνει την αίσθηση σαν κολόνα, το μεσαίο είναι επιτραπέζιο που σχετίζεται με αρχιτεκτονική, και τέλος το  τρίγωνο», τόνισε και πρόσθεσε ότι σχεδιάστηκε προκειμένου να είναι αποδεκτό και αρμονικό.

Ο κ. Τσαχπίνης υπογράμμισε ότι η ομάδα κατέληξε στο γράμμα «c» μετά από έρευνα που έγινε σε μηχανές αναζήτησης 400 εκαμμμύρια link, ενώ το γράμμα K εμφανίστηκε σε 14 εκατομμύρια συνδέσμους.

Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Στάθης Κουτσοχήνας παρουσίασε το νομικό πλαίσιο για την καταχώρηση του σήματος. «Αποτελεί όχημα για την διαφήμιση των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Θα δώσει σε μικρή η μεσαία επιχείρηση να κάνει χρήση του σήματος δημιουργώντας ομπρέλα προστασίας για  τις ελληνικές επιχειρήσεις».

real.gr