Μαρίνες: Πορτοκαλί στο Μεσολόγγι και πράσινο στην Πάλαιρο

Μεγάλο αναπτυξιακό έργο η Μαρίνα Παλαίρου, πράσινο φως απ’ την Περιφέρεια – Έντονος προβληματισμός για τον χρόνιο ασθενή, την Μαρίνα Μεσολογγίου – Εμφανίστηκε ενδιαφερόμενος επενδυτής, αλλά το Λιμενικό θέλει εχέγγυα – Κώστας Λύρος: Η Μαρίνα είναι κλεισμένη, εμείς θα την ανοίξουμε…

Ενδιαφέρον να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση της Μαρίνας Μεσολογγίου, εκδήλωσε μια εταιρεία, όπως λένε οι πληροφορίες, που όμως δεν φαίνεται να διαθέτει ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση η οποία κατατέθηκε στο παρά ένα της προθεσμίας που έχει δώσει το υπουργείο.

Μια τέτοια πρόταση, που ουσιαστικά αιφνιδιάζει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, δεν μπορεί να γίνει δεκτή χωρίς προηγουμένως να ελεγχθεί η φερεγγυότητα της εταιρείας και η δυνατότητά της να υλοποιήσει όσα υπόσχεται. Προφανώς παίρνοντας αφορμή από αυτές τις πληροφορίες ο δημοτικός σύμβουλος, Πάνος Παπαδόπουλος, κατέθεσε ερώτηση στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο προς τον Δήμαρχο, ζητώντας αναλυτική ενημέρωση. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει…

«Πράσινο φως» από την Επιτροπή Περιβάλλοντος για την Mαρίνα Παλαίρου

Μεγάλο αναπτυξιακό έργο για το Δήµο Βόνιτσας, τι προβλέπεται αναλυτικά

Ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου που θα προσφέρει νέα πνοή στην τουριστική προοπτική της Αιτωλοακαρνανίας έγινε πρόσφατα, καθώς η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ενέκρινε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του «Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου της Μαρίνας Παλαίρου, Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας».

Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Παλαίρου, η οποία προτείνεται να χωροθετηθεί βόρεια του υφιστάμενου Λιμένα Παλαίρου του δήμου Ακτίου – Βόνιτσας, πραγματοποιείται με Αρχή Σχεδιασμού, το υπουργείο Τουρισμού.

Με το προτεινόμενο σχέδιο, στην Πάλαιρο θα δημιουργηθεί μία σύγχρονη μαρίνα για τον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής, η οποία θα αποτελείται από θαλάσσια ζώνη συνολικής επιφάνειας 164 στρεμμάτων περίπου και χερσαία ζώνη συνολικής επιφάνειας 34 στρεμμάτων περίπου. Στη θαλάσσια ζώνη προβλέπεται η διαμόρφωση μίας άρτια οργανωμένης λιμενολεκάνης με σύγχρονες παροχές. Στη χερσαία ζώνη προβλέπεται η υλοποίηση υποδομών υψηλού επιπέδου, για την άρτια εξυπηρέτηση των επιβαινόντων στα σκάφη αλλά και την αναψυχή των επισκεπτών της μαρίνας, γενικότερα.

Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα θα ανέρχεται σε 6.500 τ.μ. και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας (όπως κτίριο διοίκησης, πύργο ελέγχου, καταστήματα ναυτιλιακών ειδών, super market, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους υγιεινής, γραφεία, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων, κλπ.), χρήσεις τουρισμού και αναψυχής (όπως εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχείο κλπ.), καθώς και τη δυνατότητα ανάπτυξης κατοικιών προς μίσθωση.

Επίσης, προβλέπεται χώρος χερσαίας απόθεσης σκαφών με προβλέψεις για την αναγκαία κτιριακή υποδομή, ενώ η μαρίνα θα περιλαμβάνει και διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους πρασίνου.

Σημειώνεται πως η Επιτροπή ενέκρινε και τις προσθήκες της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Π.Δ.Ε. που αφορούν στη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για τον περιορισμό των επιπτώσεων στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον από τις κατασκευαστικές εργασίες, την εφαρμογή συστήματος περιβαλλοντικής παρακολούθησης, τη διαμόρφωση χώρων πρασίνου σε επιλεγμένες θέσεις εντός της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, καθώς και τη λήψη αντιρρυπαντικών μέτρων σε ό,τι αφορά στον αέρα, το έδαφος, τα ύδατα, το κλίμα, την χλωρίδα και την πανίδα.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης, Λάμπρος Δημητρογιάννης, δήλωσε: «Επιδιώκουμε σε καθημερινή βάση την άμεση προώθηση όλων των έργων και δράσεων που αφορούν στην ανάπτυξη των Περιφερειακών Ενοτήτων της Δυτικής Ελλάδας, πόσο μάλλον όταν αυτές οι δράσεις αφορούν έργα μείζονος τουριστικής ανάπτυξης, όπως η μαρίνα της Παλαίρου, που αναμένεται να αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της ευρύτερης περιοχής, αλλάζοντας τη μορφή και το επίπεδό του».

Βάσω Βήττα – Εφημερίδα ΑΙΧΜΗ – aixmi-news.gr