Μεγάλη συνέντευξη του Άγγελου Κατσιπάνου στο AgrinioTimes.gr για την «Ηλιοθέρμ»

Οι ιστοσελίδες των μέσων του «Agrinio365» Media Group (AgrinioTimes.gr – Antenna-Star.gr) συνάντησαν τον Άγγελο Κατσιπάνο – Μεγάλη συνέντευξη για την «Ηλιοθέρμ Ε.Ε.» στο πλαίσιο της συνέντευξης της Δευτέρας.

Για την ιστορία, το παρόν αλλά κυρίως το μέλλον της μεγάλης εταιρείας ηλιακών συστημάτων «Ηλιοθέρμ Ε.Ε.» που εδρεύει στην Καμαρούλα Αγρινίου μίλησε σε μία μεγάλη συνέντευξη στις ιστοσελίδες των μέσων του «Agrinio365» Media Group (AgrinioTimes.gr – Antenna-Star.gr) και στον Σωκράτη Τσόμπο, ο Άγγελος Κατσιπάνος.

 

Συνέντευξη στον Σωκράτη Τσόμπο

 

-κ. Κατσιπάνε πότε και πως δημιουργήθηκε η «Ηλιοθέρμ Ε.Ε.» και πως χαρακτηρίζετε τη «πορεία» της επιχείρησής σας, έως σήμερα;

A.K: «Η Ηλιοθέρμ ιδρύθηκε από τον πατέρα μου, Ευάγγελο Κατσιπάνο το 1974. Ήταν ένας άνθρωπος πολύ έξυπνος, δραστήριος με πνεύμα ανήσυχο. Αυτή η ανησυχία του τον έκανε να κατασκευάσει μόνος του τον πρώτο ηλιακό θερμοσίφωνα το 1972. Δυο χρόνια μετά, ιδρύεται η Ηλιοθέρμ. Ξεκίνησε κάνοντας συνεχώς δοκιμές πάνω στην κατασκευή, για την καλύτερη απόδοση του ηλιακού συστήματος, σε μία δύσκολη εποχή, όταν ο ηλιακός θερμοσίφωνας στην Ελλάδα, ήταν μια άγνωστη λέξη. Η πορεία της ήταν συνεχώς, σταθερά ανοδική. Η Ηλιοθέρμ ξεκίνησε πριν 47 χρόνια και σήμερα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όσον αφορά την αντοχή και την απόδοση του ηλιακού συστήματος

 

-Πόσο διαδεδομένοι είναι πλέον οι ηλιακοί θερμοσίφωνες στην περιοχή μας, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα και την Ευρώπη;

A.K: «Όπως προανέφερα το 1974, ήταν σχεδόν μια άγνωστη λέξη στην περιοχή μας ο ηλιακός θερμοσίφωνας. Σήμερα όμως, όλοι γνωρίζουν τον ηλιακό θερμοσίφωνα και τα οφέλη του. Στην περιοχή μας είναι πολύ διαδεδομένος. Ίσως, να έπαιξε ρόλο σε αυτό και η Ηλιοθέρμ στην ενημέρωση του καταναλωτή για το τι είναι ο ηλιακός θερμοσίφωνας κι έτσι σήμερα δεν χωράει πλέον αμφιβολία για το είναι απαραίτητος. Σε όλη την Ελλάδα πλέον είναι διαδεδομένος ακόμη και σε περιοχές με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ή που είναι αυστηροί με τους κανονισμούς της κάθε περιοχής όσον αφορά την πολιτιστική ομορφιά του τόπου με το θέμα της αισθητικής. Υπάρχουν νέα ηλιακά συστήματα που δεν αλλάζει η αισθητική του κτηρίου. Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, επίσης, είναι πολύ διαδεδομένος, ακόμη και με χαμηλή ηλιοφάνεια, όπως η Γερμανία

-Κάποιοι θεωρούν ότι το ηλεκτρικό ρεύμα στη χώρα μας είναι σχετικά φθηνό και επομένως η χρήση του ηλεκτρικού θερμοσίφωνα δε κοστίζει. Κατά πόσο ισχύει αυτό;

A.K: «Προσωπικά, δεν θεωρώ το ρεύμα στην Ελλάδα φθηνό. Θα έπρεπε να είναι φθηνότερο και έχει την δυνατότητα να είναι. Η Ελλάδα έχει άφθονο ήλιο, νερό και αέρα. Αν εκμεταλλευόμασταν αυτές τις ανεξάρτητες πηγές, η χώρα μας θα είχε λύσει πολλά σοβαρά θέματα οικονομίας. Σε έναν ηλιακό θερμοσίφωνα της τάξης των 700 ευρώ για μια μέση οικογένεια, γίνεται απόσβεση σε 4 χρόνια περίπου. Η διάρκειας ζωής είναι από 20 έως και 30 χρόνια, άρα γίνεται επιστροφή των χρημάτων πολλαπλάσια. Δεν θεωρώ λοιπόν φθηνό το ρεύμα και επένδυση τον ηλεκτρικό θερμοσίφωνα. Η Ηλιοθέρμ παράγει ηλεκτρικούς θερμοσίφωνες άριστης ποιότητας. Είναι απλά προσωρινή λύση ή λύση ανάγκης

-Τι είδους κίνητρα θα έπρεπε να προσφέρει η πολιτεία, ώστε ακόμη περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά να ελαττώσουν τα έξοδά τους για το ζεστό χρήσης;

A.K: «Είναι ένα σημαντικό ζήτημα στο οποίο θα μπορούσε το ελληνικό κράτος να δώσει κίνητρα για την αγορά ενός ηλιακού θερμοσίφωνα.

O ηλιακός σαν ανανεώσιμη μορφή ενέργειας, συμβάλει περιβαλλοντικά από την καύση του λιγνίτη και δίνει λύση στα προβλήματα της υπερκατανάλωσης του ρεύματος και την αγορά από τρίτες χώρες

-Στην περίπτωση των ηλιακών θερμοσιφώνων, παρατηρεί κανείς πολύ μεγάλες διαφορές στις τιμές των μοντέλων που πωλούνται στην Ελλάδα. Για ποιο λόγο;

A.K: «Αυτό που αναφέρατε δεν τον θεωρώ παράλογο. Όπως, σε όλα τα προϊόντα υπάρχουν διαφορές στην τελική τιμή πώλησης, έτσι και στον ηλιακό θερμοσίφωνα. Ο βασικότερος λόγος που επηρεάζει την τιμή ενός προϊόντος, είναι η ποιότητα της πρώτης ύλης. Δεύτερος λόγος είναι το ποσό που επενδύει μια εταιρεία στην ακρίβεια της συναρμολόγησης. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες εργατοώρες. Λογικό, λοιπόν, αν μια εταιρεία χρησιμοποιεί φθηνά υλικά και δεν δίνει βάση στην ποιότητα κατασκευής, να έχει ένα προϊόν οικονομικότερο. Να το πω όπως λέει μία έκφραση: Ότι πληρώνεις, παίρνεις!. Η φιλοσοφία της Ηλιοθέρμ είναι το ποιοτικό προϊόν. Τι σημαίνει ποιοτικό προϊόν; Σημαίνει, ένας ηλιακός θερμοσίφωνας που θα έχει πολύ καλή απόδοση ακόμη και την περίοδο του χειμώνα και μεγάλη αντοχή στο χρόνο

-Σε ποια κριτήρια θα συμβουλεύατε να βασιστεί ο Αγρινιώτης ή γενικά ο Έλληνας καταναλωτής, ώστε να κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή;

A.K: «Πιστεύω πως ο Έλληνας καταναλωτής πρέπει να στηρίζει την χώρα του και ειδικά ο Αγρινιώτης τον τόπο του. Άμεσα ή έμμεσα αυτό επιστρέφει στον ίδιο. Η Ηλιοθέρμ είναι μια τοπική επιχείρηση που μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες του καταναλωτή, με ένα ποιοτικό προϊόν και άμεση υποστήριξη. Θεωρώ, πως δεν υπάρχει λόγος να κάνει τις αγορές του ο Αγρινιώτης στην Αθήνα ή ο Αθηναίος από το εξωτερικό. Αυτό έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία μιας πόλης ή μιας χώρας. Όλοι μαζί πρέπει να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο

-Σε ποιες άλλες αγορές έχουν παρουσία οι ηλιακοί θερμοσίφωνες της «Ηλιοθέρμ Ε.Ε.» εκτός από την Ελλάδα;

A.K: «Η Ηλιοθέρμ εδώ και πολλά χρόνια προωθεί τα προϊόντα της σε χώρες της Ευρώπης, όπως Γερμανία, Ιταλία και Αυστρία. Οι απαιτήσεις του εξωτερικού με πολύ αυστηρούς όρους και συγκεκριμένες προδιαγραφές, εξέλιξαν την Ηλιοθέρμ κάνοντάς την να παράγει ένα άριστα ποιοτικά προϊόν

-Ποιο είναι το πλεονέκτημά σας από τους διεθνείς ανταγωνιστές;

A.K: «Το πλεονέκτημα της Ηλιοθέρμ είναι όπως προανέφερα, ότι ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα άριστο τεχνολογικά προϊόν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, σε μια συμφέρουσα τιμή. Ο λόγος είναι η εξέλιξη της Ηλιοθέρμ, για τις ανάγκες του εξωτερικού. Η ανώτερη ποιότητα ηλιακού συστήματος σε μια χαμηλή τιμή

-Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι της εταιρείας σας;

A.K: «Οι επόμενοι στόχοι της Ηλιοθέρμ είναι και σε άλλες χώρες εντός Ευρώπης και αργότερα και εκτός της Ευρωπαϊκής ζώνης. Ένας άλλος στόχος είναι τα υποκαταστήματα σε διάφορε περιοχές της Ελλάδας. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και αγώνας για την επίτευξη αυτών των στόχων. Αυτό όμως θα εξελίξει ακόμη περισσότερο την Ηλιοθέρμ να γίνει όλο και πιο ανταγωνιστική. Αυτή η εξέλιξη μόνο θετική μπορεί να είναι για την περιοχή μας δίνοντας περισσότερες θέσεις εργασίας και βοηθώντας με την εισροή χρημάτων από το εξωτερικό στην περιοχή μας