Πενθεί και το Αγρίνιο για τον 46χρονο μηχανοδηγό του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της Θεσσαλονίκης

Θλίψη και στο Αγρίνιο προκάλεσε το συγκλονιστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που προκλήθηκε στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που κόστισε την ζωή σε τρία άτομα και προκάλεσε τον τραυματισμό έξι άλλων, δύο εκ των οποίων νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Ο 46χρονος νεκρός μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Μάνθος Καλόπουλος κατά το ήμισυ ήταν από το Αγρίνιο, αφού η μητέρα του Αικατερίνη Τσιρώνη – Καλοπούλου είναι Αγρινιώτισσα και ο ίδιος, αν και γέννημα θρέμμα Νίκαιας, είχε επαφές με το Αγρίνιο και τους εδώ συγγενείς του. Ο άτυχος Μάνθος, πατέρας ενός 9χρονοπυ παιδιού, κηδεύεται στο 3ο νεκροταφείο την Τρίτη 16/5, ενώ η νεκρώσιμος ακολουθία θα γίνει στον Ι.Ν Γενεσίου Θεοτόκου (Παναγίτσα Περιβολάκι) Νίκαιας.

Μαζί με την οικογένεια του 46χρονου Μάνθου Καλόπουλου πενθούν και οι συνάδελφοί του, οι οποίοι τον αποχαιρέτησαν λέγοντας: «μαύρη Κυριακή ξημέρωσε για την οικογένεια της έλξης, καθώς από χθες το βράδυ δεν βρίσκεται κοντά μας ένας αδελφικός φίλος και συνάδελφος που έχασε την ζωή του στο καθήκον. Τα λόγια τούτες τις ώρες είναι περιττά, όλοι γνωρίζαμε ποιος ήταν ο Μάνθος. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει. Εμείς αυτό που θα κάνουμε είναι να τον έχουμε πάντα στην μνήμη και στην καρδιά μας. Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του. ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ!»

Όπως αναφέρει το protothema.gr, τα βασικά σενάρια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες είναι τρία.

Σύμφωνα με τα «Νέα» επικαλούμενα πηγές του κύκλου των εμπειρογνωμόνων είναι το ανθρώπινο λάθος. Το τελικό πόρισμα οι εμπειρογνώμονες πρέπει να το συντάξουν και να το παραδώσουν ως και την Παρασκευή. Όπως αναφέρει λοιπόν το δημοσίευμα των νέων το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Η αμαξοστοιχία δηλαδή, σύμφωνα με το δημοσίευμα, εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών, η οποία θα τον οδηγούσε στην παρακαμπτήριο.       

Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο σχετίζεται με την αστοχία υλικού. Στην περίπτωση αυτή υπήρχε πρόβλημα είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας, είτε στις ράγες της. Για να διαλευκανθεί η υπόθεση «μπήκαν στο μικροσκόπιο» οι εργασίες συντήρησης, τόσο της μηχανής, όσο και των βαγονιών και πιθανών εργασιών που έγιναν στις ράγες.

Το τρίτο σενάριο, όπως αναφέρουν Αθηναϊκά δημοσιεύματα, είναι η ύπαρξη εμποδίου πάνω στις ράγες το οποίο ήταν ικανό να εκτροχιάσει το τρένο. Στο πλαίσιο του τρίτου σεναρίου εξετάζεται το ενδεχόμενο πως βρέθηκε το όποιο εμπόδιο στις ράγες.

Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ «βάζουν στο τραπέζι» την ελλειπή συντήρηση της φωτοσήμανσης. Δηλαδή, ο οδηγός να μην είδε το σήμα για την παρακαμπτήριο και γι αυτό συνέχισε με την ίδια ταχύτητα.