Τοποθέτηση Ι. Φωτήλα στο συνέδριο για την Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα

Συνέδριο της εφημερίδας «Πελοπόννησος» για την ανάπτυξη και ειδικά για τη συνεδρία με θέμα:

«Τα μεγάλα οδικά έργα, η επόμενη μέρα»

 

Κύριοι πρόεδροι του Τεχνικού Επιμελητηρίου, της ΒΙΠΕ Πάτρας και των τουριστικών γραφείων,

Κύριοι εκπρόσωποι των κατασκευαστριών εταιρειών της «Ολυμπίας οδού», της «Ιόνιας Οδού» του «Μορέα» και της «Εγνατίας Οδού»

Κύριε Τουμάση,

Αγαπητές φίλες και φίλοι,

Θέλω καταρχάς να ευχαριστήσω  τους διοργανωτές και ιδιαίτερα τον ιδιοκτήτη της «Πελοποννήσου» κ. Θ. Λουλούδη για την τιμητική πρόσκληση να παραβρεθώ στις εργασίες του συνεδρίου της εφημερίδας για την ανάπτυξη της περιοχής μας.

Συνέδριο που πλέον γίνεται θεσμός και αποδεικνύει, για άλλη μία χρονιά, έμπρακτα το διαρκές ενδιαφέρον της εφημερίδας για τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα  μπορέσει ο τόπος μας να «γυρίσει σελίδα».

Φίλες και φίλοι είναι προφανές ότι η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων, μαζί και με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα πρόσθετα, θα μπορέσει να συντελέσει  στη βελτίωση των συγκοινωνιών και βέβαια στη διοχέτευση του αυξημένου αριθμού των τουριστών που πρόκειται να υπερβούν τα 30 εκατομμύρια φέτος στη χώρα μας με τα όποια θετικά οφέλη που συνεπάγεται το γεγονός αυτό.

Από τη μεριά μου, με όλες τις παρεμβάσεις στη βουλή αλλά και σε  συζητήσεις έχω τονίσει το θετικό αντίκτυπο που θα έχει για την Δυτική Ελλάδα η ολοκλήρωση αυτών των έργων.

Είναι αλήθεια ότι έχω κατηγορήσει πολλές φορές την κυβέρνηση για καθυστερήσεις στην υλοποίηση των ζωτικής σημασίας  οδικών αξόνων για το νομό της Αχαΐας.

Αυτή η κριτική δεν βασίζεται σε κάποια διάθεση για μικροκομματική εκμετάλλευση αλλά στηρίζεται σε πραγματικές πράξεις και παραλείψεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Ειδικά την 1η περίοδο διακυβέρνησης το γνωστό α’ εξάμηνο του 2015, με τον κ. Βαρουφάκη Υπουργό Οικονομικών, η ολέθρια όπως αποδείχθηκε διαπραγμάτευσή  της κυβέρνησης που οδήγησε στο κλείσιμο των τραπεζών και στα capital controls, είχε ως αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και την παύση των εργασιών στους εθνικούς δρόμους αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Να θυμίσω ότι πρόκειται για έργα που στην πλειοψηφία τους   σχεδιάστηκαν και άρχισαν να υλοποιούνται από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και με κόπο είχαν επανεκκινήσει λόγω της κρίσης το 2013 αλλά και πάλι  πήγαμε πίσω το 2015.

Ακόμα και τώρα όμως, δύο μήνες μετά τις κορδέλες των εγκαινίων το Μάιο του 2017 από τον πρωθυπουργό και τον κ. Σπίρτζη της Κορίνθου – Πατρών, οι οδηγοί συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται με δεκάδες χιλιόμετρα από παρακάμψεις και κορύνες στο δρόμο, καθώς ακόμα φτιάχνονται πολλά σημεία του, έξοδοι ακόμη είναι ανέτοιμες και το κυριότερο – κανείς δεν άκουσα να το αναφέρει, όμως έχει τεράστια σημασία –  τα αντιπλημμυρικά έργα  δεν έχουν γίνει. Αυτά δεν τα λέω εγώ με διάθεση  αντιπολίτευσης, οι ίδιοι οι φορείς  της περιοχής τα επισημαίνουν, όπως των τουριστικών γραφείων της Δυτικής Ελλάδας που αναρωτιούνται κατά πόσον ισχύει η δέσμευση της κυβέρνησης ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι!

Επιπλέον, ειδικά το έργο της «Ολυμπίας Οδού», είναι ημιτελές καθώς όπως είπαν οι προλαλήσαντες προβλεπόταν και η δημιουργία του τμήματος Πάτρα – Πύργου – Τσακώνα. Το τελευταίο κομμάτι προς Τσακώνα έχει εγκαταλειφθεί, ενώ το Πάτρα – Πύργος βρίσκεται ακόμα στις δημοπρατήσεις με ορατό τον κίνδυνο να μην υλοποιηθεί ποτέ, παρότι η κυβέρνηση έδωσε μεγάλο μέρος των δημοπρατήσεων σε «φίλο» της επιχειρηματία για τον οποίον εκ νέου διαβάζω ότι προκύπτουν ερωτήματα για την ικανότητα διεκπεραίωσης έργων τα οποία έχει  αναλάβει…

Να σας θυμίσω ή για όποιον δεν το γνωρίζει, το έργο πρέπει να έχει παραδοθεί μέχρι το 2022. Μετά και για τα επόμενα χρόνια δεν προβλέπονται Ευρωπαϊκά χρήματα για οδικούς άξονες κάτι που σημαίνει ότι το έργο κινδυνεύει να χαθεί.

Και ευτυχώς που η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παρά τη μειωμένη χρηματοδότηση, έχει κάνει μία σειρά από έργα βελτίωσης του επαρχιακού δικτύου στους τρεις νομούς της Περιφέρειας – Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας – συμβάλλοντας με το δικό της τρόπο στην καλή λειτουργία του οδικού δικτύου.

Μένουν λοιπόν πολλά ακόμα να γίνουν, ειδικά στο νομό Αχαΐας, για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου. Τέλος, δε νοείται καλή λειτουργία  μεγάλου οδικού άξονα με αναπτυξιακή λογική χωρίς σύνδεση τόσο με τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας όσο και το λιμάνι στο οποίο θα είναι αστείο να μην περνάει και το τρένο.

Από τη μεριά μου θα συνεχίσω να ασκώ κριτική στην κυβέρνηση ειδικά όταν δεν τηρούνται οι υποσχέσεις προς τους πολίτες της Αχαΐας.