Τα προαπαιτούμενα για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια

Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ανήκουν στην πρώτη γραμμή των ιδιωτικοποίησεων που η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει άμεσα στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης συμφωνίας με τους πιστωτές. Πρόκειται, εξάλλου, για τα πιο προχωρημένα έργα αποκρατικοποιήσεων, καθώς οι πλειοδότριες εταιρείες έχουν αναδειχθεί και σήμερα- εάν δεν είχε μεσολαβήσει η ρητορεία περί “ξεπουλήματος” και οι πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων μηνών-οι εργασίες, τουλάχιστον, στα περιφερειακά αεροδρόμια θα είχαν ξεκινήσει. Πλέον, η κυβέρνηση θα πρέπει να υλοποιήσει το συντομότερο δυνατόν τις προαπαιτούμενες ενέργειες με στόχο την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των συγκεκριμένων assets (τα οποία δεν είναι γνωστό ακόμη εάν θα εισφερθούν στο ειδικό ταμείο, όπως ζητούν οι πιστωτές).

Η περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για την παραχώρηση των οποίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel το Δημόσιο θα εισπράξει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ είναι σχετικά ευκολότερη όσον αφορά τα γραφειοκρατικά διαβήματα. Έτσι, θα πρέπει αφότου εγκριθεί η σύμβαση παραχώρησης από τη δικαιοσύνη να προχωρήσει η διαδικασία της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν τα έργα επέκτασης στους αερολιμένες. Η διαδικασία αυτή αρχικά είχε εκτιμηθεί ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι και το φετινό καλοκαίρι, ωστόσο, πλέον, ως ορίζοντας ολοκλήρωσης τοποθετείται το 2016.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, τα έργα αναβάθμισης/ανακαίνισης και τα έργα επέκτασης θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα σε 20 μήνες και 48 μήνες, αντίστοιχα. Παράλληλα, από τη στιγμή των τελικών υπογραφών μέσα σε διάστημα έξι και πέντε μηνών, η κοινοπραξία Fraport-Slentel θα πρέπει να καταρτίσει και να υποβάλει προς έγκριση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το master plan των έργων και το σχέδιο με τα έργα αναβάθμισης.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο παραχωρησιούχος θα επενδύσει 330 εκατ. ευρώ μέσα στην πρώτη τετραετία, ενώ το Δημόσιο θα εισπράττει ετήσιο μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα “ήξεις αφήξεις” δεν έλειψαν: οι Γ.Σταθάκης, Αλ. Φλαμπουράρης και Χρ.Σπίρτζης έχουν ταχθεί ανοιχτά, κατά το παρελθόν, κατά της αποκρατικοποίησης των συγκεκριμένων assets.

Δημήτρης Δελεβέγκος – capital.gr